יציבות בסיום המסחר בבורסה; אל-על עלתה ב-2.2%

קבוצת דלק מבקשת להשתלט על איתקה הקנדית ■ בית הדין לעבודה הורה לטייסי אל-על לשוב לעבודה סדירה

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב נסגרה היום (ב') בעליות שערים קלות, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ונטייה לעליות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט.

 

בשווקים ממשיכים לנסות ולהעריך לאן לוקח נשיא ארה"ב הטרי טראמפ את ארה"ב והעולם כולו. לאחר שורת צווים מעוררי מחלוקת, כלכליים וכאלה שלא כלכליים, העלה טראמפ את מפלס המתח מול איראן, תוך חששות כבדים להמשך היציבות הגיאו-פוליטית באזור.

קבוצת דלק  רוצה לרכוש את מלוא המניות של חברת האנרגיה הבינלאומית איתקה אנרג'י, שבה היא מחזיקה כיום 20% - תמורת 524 מיליון דולר. החברה פעילה בתחום חיפושי והפקת גז ונפט בים הצפוני.

ההכרעה לרעתה של טבע  במשפט הפטנטים בעניין ה קופקסון 40 מ"ג, והצפי לכניסת תחרות למוצר זה בטווח השנה הקרובה, הובילו את חברת הדירוג S&P להודיע על שינוי בתחזית הדירוג של החוב של טבע, מיציב לשלילי. כרגע החוב מדורג BBB, והשינוי בתחזית משמעותו כי ייתכן שדירוג החוב יירד בטווח של שנה. החוב הפיננסי של טבע עומד על 35 מיליארד דולר.

אל-על  הוסיפה לעמוד במוקד על רקע חידוש הסכסוך בין טייסי החברה להנהלה, סכסוך אשר גובה מחיר מלקוחות החברה בדמות ביטולי טיסות ליעדים שונים. עם זאת, בצהריים הורה בית הדין לעבודה לטייסים לשוב לעבודה סדירה.

קנון  צנחה אתמול בחדות  לאחר שהחברה הבת איי.סי פאואר (IC Power) החליטה לבטל את ההנפקה בנאסד"ק אחרי שלא קיבלה מספיק ביקושים במחיר שבו ביקשה להנפיק.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]