דרמה לילית בטבע: ארז ויגודמן פורש; יצחק פטרבורג ימונה למנכ"ל זמני

אחרי שאיבדה את הפטנט על תרופת הדגל שלה שהצטרפה לשורה של זעזועים, טבע מחליפה מנכ"ל ■ הדירקטוריון מינה ועדת איתור למנכ"ל חדש

ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי

אחרי שאיבדה את תוקף הפטנט על תרופת הקופקסון במינון של 40 מ"ג, ואחרי הזעזוע שעבר על המניה בתקופה האחרונה - טבע  , ספינת הדגל של התעשייה הישראלית, מחליפה מנכ"ל.

החברה הודיעה הלילה (ב') כי היא ממנה את פרופ' יצחק פטרבורג למנכ"ל בפועל של החברה, במקומו של ארז ויגודמן. ד"ר סול בארר מונה כיושב-ראש הדירקטוריון.

בהודעה שפרסמה טבע נכתב כי ההחלטה על פרישת ויגודמן התקבלה במשותף איתו, כך שלא מדובר בהחלטה של ויגודמן לפרוש אלא בהחלטה "משותפת". ויגודמן, שהגיע לטבע מ"אדמה" (לשעבר מכתשים אגן), היה אמור להחזיר את החברה לתלם של הגנריקה. ויגודמן, שנחשב למומחה בתחום, לא הצליח - ומניית החברה המשיכה לאבד גובה.

"קודם לשובו לדירקטוריון טבע ב-2012, הוביל פרופ' יצחק פטרבורג את פעילויות המחקר והפיתוח האינובטיבי של טבע כסגן נשיא הקבוצה הגלובלית למוצרים ממותגים, בין אוקטובר 2010 ואוקטובר 2011, וזאת לאחר כהונה בדירקטוריון טבע בין 2009 ויולי 2010", נכתב בהודעת טבע - מה שמרמז על כך שכפי הנראה החברה תנסה למצוא את דרכה בתחום האינובטיבי על חשבון התחום הגנרי.

"אני מאמין  שעכשיו הזמן הנכון עבורי לפנות את מקומי", מסר ויגודמן. "עבורי זו הייתה זכות להוביל את טבע, ואני גאה בכל מה שהשגנו. אני בטוח כי עתיד החברה יאיר לה פנים". 

פרופ' פטרבורג מסר: "אנחנו מתמקדים ביישום סדר העדיפויות האסטרטגי של טבע ובשינוי מעמיק שלה, בדגש על מימוש הסינרגיות והיתרונות האסטרטגיים מרכישת Actavis Generics. יחד עם עמיתיי בטבע נערוך תהליך בדיקה יסודי כדי לזהות הזדמנויות נוספות ליצירת ערך עבור בעלי המניות.

"לטבע יש עתודה ניהולית מוכשרת ומקצועית, וההודעה של היום אינה משפיעה על יכולתנו להשיג את יעדינו העתידיים. עם יכולות המו"פ הגנרי המובילות שלנו, הצבר החזק של מוצרים בפיתוח והפריסה הגלובלית, בשילוב המומחיות והמוצרים שאנו מפתחים ומשווקים בתחום התרופות הייחודיות, אני מאמין בטבע ובסיכויי הצמיחה שלה לטווח הרחוק".

ד"ר בארר מסר: "אנו מודים ליצחק פטרבורג שהסכים לקחת על עצמו את תפקיד המנכ"ל בפועל. הדירקטוריון של טבע, שחבריו אוחזים בעשרות שנים של ניסיון משותף בתעשייה הפרמצבטית, ימשיך למלא תפקיד מרכזי ופעיל בהתוויית האסטרטגיה של החברה, ואני מצפה לעבוד יחד עם צוות ההנהלה כדי למצות את ההזדמנויות ליצירת ערך העומדות בפנינו.

"נוביל תהליך מקיף לאיתור המועמד המתאים ביותר להנהיג את החברה בשנים הבאות. בשם הדירקטוריון אני מבקש להודות לארז ויגודמן עד תרומותיו הרבות לטבע לאורך השנים ולאחל לו הצלחה בעתיד".

טבע
 טבע