נעילה שלילית בבורסה; טבע ירדה 3%, אל-על טיפסה 3.5%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה וירידות בוול סטריט ■ טבע ממשיכה לרכז עניין על רקע פרישת המנכ"ל ויגודמןפרשנות: גם היו"ר פטרבורג צריך ללכת ■ חוזה גדול לאלביט באסיה

ארז ויגודמן / צילום: בלומברג
ארז ויגודמן / צילום: בלומברג

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') בירידות שערים, על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה וירידות במדדי וול סטריט. טבע  נותרה בעין הסערה לאחר פרישת המנכ"ל ארז ויגודמן, כשאמש צנחה המניה בחדות בוול סטריט.

 

בשווקים הפיננסיים ממשיכים לקוות כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יגשים את ההבטחות שהעניק בזמן קמפיין הבחירות שלו, וייטיב עם הכלכלה הגדולה בעולם. ואכן, בינתיים, מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 נסחרים ברמות שיא, אך מתרבים כעת הדיווחים על כאוס בבית הלבן, לא פחות.

ה"טיימס", לדוגמה, דיווח על התנהלות תמוהה וחסרת נסיון של צוות טראמפ בבית הלבן. אחד מהדיווחים גיחך על זעמו של טראמפ על צו נשיאותי - צו שהוא עצמו חתם עליו במו-ידיו - שלפיו מתמנה סטיבן בנון, "האסטרטג הראשי" של הנשיא, כחבר מלא במועצה לביטחון לאומי. עוד טען העיתון כי עוזרי הנשיא נאלצים לקיים ישיבות בשעות הלילה בחשיכה, מפני שלא למדו כיצד להדליק את האור בחדר ישיבות הממשלה. 

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, מציין בקשר למסחר בבורסה כי "לאחר הראלי בשוקי המניות מאז נודעו התוצאות המפתיעות של הבחירות בארה"ב נראה שהשווקים הגיעו לשלב ההתפכחות. בימים האחרונים עולות שאלות לגבי יכולתו של הממשל לממש את הבטחותיו ליישום של מדיניות פיסקלית אגרסיבית כמו גם התרומה של צעדים אלו לצמיחת התוצר בארה"ב. לזה יש להוסיף גם את התנהלותו השנויה במחלוקת של הנשיא החדש בנושאים חדשים.

"בעוד ששוקי המניות 'מדשדשים' ברמות השיא שלהם, התשואות בשוק האג"ח התייצבו ואף ירדו מרמת השיא שנקבעה לפני מספר שבועות. לפיכך נראה שלעת עתה המשקיעים יגיבו באופן פרטני לכל חברה בהתאם לתוצאות הכספיות שיתפרסמו. לעומת המשקיעים, בנק ישראל מקווה שמדיניות טראמפ תגרום לפד להאיץ את תהליך העלאת הריבית, מה שעשוי לחסוך לו (ולנו) את הצורך להמשיך ולרכוש דולרים".

החברות הגנריות במחיר שפל; האם הן מהוות הזדמנות קנייה?

כיטוב פארמה  צנחה אתמול בחדות בצל מעצרו של מנכ"ל החברה על-ידי הרשות לניירות ערך, בחשד שהחברה פרסמה פרטים מטעים בתשקיף של הנפקה שהיא תכננה. 

אלביט מערכות  דיווחה היום כי זכתה בחוזה בהיקף 110 מיליון דולר לשדרוג מסוקי Mi-17 למדינה באסיה.

סלקט ביו   זינקה בשיעור דו ספרתי ובמחזור גבוה לאחר שדיווחה כי טיפלה בחולה סרטן ראשון באמצעות מוצר הדגל שלה - הזריקה תאי גזע בשיטת ה- ApoGraft ™ לחולה לוקמיה שעבר השתלת מח עצם במסגרת ניסוי קליני שלב I/II .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]