סגירה חיובית בת"א; אל-על עלתה בכ-2% על רקע עסקת ישראייר

דלק קידוחים וישראמקו: כמות הגז בתמר גדולה בכ-135 לעומת הערכות קודמות ■ לאחר שבועיים: הסתיימה השביתה בכלל ביטוח ■ כיל: קריסה חלקית בבריכה במפעל רותם אמפרט; טרם ברורות ההשלכות הסביבתיות והכספיות ■ למדריך השקעה במניות

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב נסגרה היום (א') בעליות שערים, על רקע המגמה המעורבת שחתמה שלשום את המסחר בוול סטריט. 

 

בהלמן אלדובי מציינים היום, במסגרת הסקירה השבועית, כי "לאחר גל העליות שמאפיין את השווקים מתחילת השנה, חשוב להיות סלקטיביים. בעת הזאת, המניות בישראל נראות במחירים נוחים ביחס למרבית שווקי העולם, ובייחוד מניות הבנקים והפארמה. מנגד, מניות חברות הנדל"ן נראות יקרות יחסית".

בבנק אגוד ממליצים במסגרת הסקירה השבועית על חשיפה מנייתית של 18% בתיק מייצג ובתיק ספקולטיבי חשיפה של 36% למניות. בתמהיל המנייתי, ממליצים כלכלני הבנק על חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל.

ביחס לאג"ח הממשלתיות, משתנה ההמלצה בתמהיל האפיקים באג"ח הממשלתי מ-60% באפיק הצמוד ו-40% באפיק השקלי לחלוקה שווה בין האפיק השקלי לצמוד, הן בתיק המייצג והן בתיק הספקולטיבי.

לשאלה המעניינת משקיעים ברחבי העולם, האם הפדרל ריזרב עתיד להעלות את הריבית עוד פעם השנה, אולי ניתן בסוף השבוע האחרון רמז עם דבריו של יו"ר שלוחת הפד בסנט לואיס, שאמר כי נתוני המאקרו החלשים גורמים לו לחשוב כי צריך להמתין עם העלאות ריבית נוספות. מדובר באמירה משמעותית בשל העובדה כי בולארד משמש סמן ימני בכל הנוגע להתנגדות להמשיך המדיניות המרחיבה של הפד.

דלק קידוחים  וישראמקו  פרסמו היום דוח מעודכן לגבי עתודות הגז הטבעי והקונדנסט בחזקת תמר, הכוללת את מאגר תמר ומאגר תמר דרום-מערב. הדוח מצביע על עליה של 13% בעתודות הגז המוכחות והצפויות (P2) בחזקה, ביחס לאומדן הקודם. בדוח המעודכן שפורסם, היקף העתודות עומד על כ-318 BCM ו-14.6 מיליון חביות קונדנסט.

כיל  דיווחה היום לבורסה כי במהלך סוף השבוע אירעה קריסה חלקית של סוללה בבריכה 3, המשמשת לאגירת מי גבס הנוצרים בתהליכי הייצור במפעל של החברה הבת רותם אמפרט. נכון להיום, החברה אינה יודעת להעריך את מלוא המשמעויות של האירוע, לרבות את המשמעויות הסביבתיות, הכספיות ואת החשיפה להליכי אכיפה.

לאחר שבועיים של שביתה, יחזרו היום אלפי עובדי כלל ביטוח  לעבודה מלאה, לאחר השגת הסכם בין ההנהלה לבין הוועד בתיווך ההסתדרות.

מודיעין  דיווחה על התחלת הקידוח בפרוספקט Sauvignon שבפרויקט Grapevine. הקידוח יתבצע במבנה בשטח מוערך של כ-930 דונם, ועל-פי ממצאי דוח המשאבים, האומדן הטוב ביותר לרזרבות הנפט בפרוספקט זה נאמד בכ-6.9 מיליון חביות, בהסתברות גיאולוגית של 83%. הקידוח היבשתי צפוי להימשך כחודשיים ולהגיע לעומק מתוכנן של כ-4,700 מטר, ועלותו הכוללת נאמד בכ-6.6 מיליון דולר. למודיעין החזקה של כ-25% מהזכויות בפרויקט.

בזק  הוסיפה לרכז עניין על רקע המשך חקירת רשות ניירות ערך. המניה איבדה מאז התפוצצות הפרשה אחוזים ניכרים מערכה.

אל על  הודיעה על רכישת ישראייר. הבוקר (א') חשף "גלובס" כי בתום חודשים של משא-ומתן תכננו הצדדים להיפגש הערב ולחתום על הסכם הרכישה. בעקבות הפרסום, דיווחה אל על בשעות הצהריים כי גובשו הבנות בין הצדדים ביחס לעיקר פרטי העסקה וכי אלו כבר אושרו בידי הדירקטוריון שלה. (לסיפור המלא)

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]