וול סטריט: טבע התרסקה עוד 13%; מחקה שליש משווייה ביומיים

המדדים בוול סטריט ננעלו בעליות קלות, הדאו סגר רצף של 8 ימי שיאים ■ תגובות לקריסת טבע: בני לנדא, חיים הורביץ, מודיס, קרדיט סוויס, מיטב דש ■ מבט ליום ראשון: טבלת מניות ארביטראז' ת''א-ניו יורק

סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: בלומברג
סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים קלות, מלבד זמן קצר שבו חלק מהמדדים ירדו מעט בשעת המסחר הראשונה. בסיכום שבועי הדאו הוסיף 1.3%, ה-S&P500 הוסיף רק 0.4% והנאסד"ק איבד 0.2%.

היום פורסם דוח התעסוקה לחודש יולי שהיה חזק מהצפי המוקדם והראה כי שוק העבודה ברמתו החזקה ביותר מזה כעשור. באירופה ננעל המסחר בעליות ובאסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת. מניית טבע  היתה במוקד המסחר והמשיכה לצנוח גם היום לאחר הדוחות הגרועים מאתמול. המניה ספגה היום שלל הורדות דירוג מבנקי ובתי ההשקעות. 

 

מניית טבע היתה כאמור במוקד המסחר גם היום, וצנחה בחדות במחזור ענק הגבוה יותר מפי 10 מהמחזור הממוצע של המניה בחודשים האחרונים. גם אתמול צנחה המניה כ-24% במסחר לאחר שהחברה פירסמה אתמול דוחות כספיים גרועים שכללו פספוס בתחזיות הרווח, ההכנסות, הורדת תחזית, פיטורי 7,000 עובדים ממפעליה ברחבי העולם והפסקת הפעילות ב-45 מדינות עד סוף השנה, וסגירת 15 מפעלים עד סוף 2018.

טבע דיווחה על רווח של 1.02 דולר למניה והכנסות של 5.7 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 1.06 דולר למניה מהכנסות של 5.72 מיליארד דולר. החברה הנמיכה את התחזיות ל-2017 להכנסות של 22.8-23.2 מיליארד דולר, בהשוואה לטווח הצפוי הקודם בסך 23.8-24.5 מיליארד דולר.

בנקי ההשקעות המובילים בארה"ב פרסמו אחרי הדוחות סקירות שליליות אליהן הצטרפה חברת דירוג האשראי מודיס' שהורידה את דירוג האשראי של טבע.

 

באתר הכלכלי מרקטווץ' כינו את מה שעובר על מניות התרופות ובכלל על השוק כ"מרחץ דמים", כשטבע מובילה את המגמה. מה שמצית את הלהבות זה תחרות גדולה ומחירי תרופות גנריות נמוכים - וזה לא צפוי להשתנות בעתיד הקרוב.  

כמו כל מניות הסקטור, גם מניות מיילן  ופריגו  הושפעו מהגל השלילי וירדו במסחר בוול סטריט. טבע ציינה בדוחות את מה שעובר על השוק כולו - שחיקת מחירים, ירידה בכמות המסופקת ורגולציה הדוקה מצד ה-FDA שמקשה על הפעילות.  

עוד כתבות בנושא טבע:

חיים הורביץ "לא מתרגש ממחיקת 6 מיליארד דולר"

RBC חותך ההמלצה ומחיר היעד לטבע

בקרדיט סוויס "מתקשים להשתכנע שיש אפסייד כלשהו במניה"

מיטב דש: "טבע משלמת על רכישות כושלות ומינוף גבוה"

מנכ"ל טבע ל"גלובס": "אני לא מנהל את המניה אלא את החברה" 

דוחות גרועים לטבע - המניה קרסה במסחר

דוח תעסוקה חזק

בגזרת המאקרו פורסם היום דוח התעסוקה לחודש יולי, שהצביע על 209 אלף משרות חדשות שנוספו לשוק. זאת, לעומת הצפי לתוספת של 175 אלף משרות חדשות לשוק העבודה (המגזר הלא-חקלאי). שיעור האבטלה ירד ל-4.3% מ-4.4%, בהתאם לצפי. מדובר בשפל של כ-16 שנה בשיעור האבטלה, וברמה החזקה ביותר של שוק העבודה מזה כעשור.

בנוסף, תוספת המשרות בחודש יוני עודכנה כלפי מעלה לתוספת של 231 אלף מ-222 אלף משרות קודם לכן, והתוספת של מאי עודכנה כלפי מטה ל-145 אלף מ-152 אלף משרות חדשות.

עוד פורסם כי השכר השעתי הממוצע עלה ב-0.3% ל-26.36 דולר. לעומת יולי 2016 מדובר בעלייה של כ-2.5% בשכר לשעה. שבוע העבודה נשאר ללא שינוי ביולי ועמד על 34.5 שעות.

מדד הדאו ג'ונס סגר היום רצף של 8 ימי שיאים חדשים רצופים וסגירה חיובית ב-9 ימי מסחר עוקבים. מדובר ברצף הארוך ביותר מאז חודש פברואר. המדד סגר בשיא ב-33 ימים מאז תחילת 2017.