נעילה מעורבת בבורסה בת"א; מניית קרסו התרסקה ב-8%

ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ דריכות בשווקים על רקע חוסר היציבות הפוליטית בארה"ב, כמו גם פתיחת תרגיל צבאי משותף לארה"ב ודרום קוריאה

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת.

 

בשווקים הגלובליים ממשיכים להפוך בענייני הפוליטיקה הפנימית בארה"ב, עם הדחתו של האסטרטג הראשי בבית הלבן ומי שהיה האיש החזק שם, סטיב באנון. חוסר השקט בבית הלבן מערער את השווקים, והפעילים חוששים כי ממשל טראמפ לא יוכל להוציא אל הפועל את התוכניות הכלכליות מרחיקות הלכת אותן תכנן נשיא ארה"ב.

בינתיים, נרשמת דריכות לקראת פתיחת תרגיל צבאי משותף לצבאות ארה"ב ודרום קוריאה, זאת אל מול המתיחות הגיאו-פוליטית הרבה שנרשמה בשבועות האחרונים בין ארה"ב לצפון קוריאה, ששיאה התבטאויות קשות של טראמפ נגד מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, שלא נשאר חייב ואיים להפציץ את הטריטוריה האמריקאית באוקייאנוס השקט, האי גואם.

בשוק המט"ח ממשיך הדולר במסע העליות ונסחר ברמה של 3.627 שקל לאחר שבשבוע שעבר חצה המטבע האמריקאי את רמת 3.6 השקלים.

מניות לוויתן זינקו אתמול לפני הנעילה, והמשיכו לרכז עניין גם היום, על רקע דיווח ב"בלומברג" כי ענקית האנרגיה Shell שוקלת רכישת 5 BCM גז טבעי מלוויתן לצורך הפעלת מתקנים במצרים. נציין את רציו  ודלק קידוחים .

אלקטרה צריכה  זינקה אתמול לאחר שדיווחה על רווח נקי של 37.7 מיליון שקל - ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל של 2016 שכלל גם את הרווח הנקי בגין פעילותה של רשת אייס (הפעילות המופסקת). הכנסות החברה עלו בכ-13.3% לכ-782.1 מיליון שקל ברבעון. במסגרת איחוד תוצאות גולן טלקום, התפרסמו גם המספרים של גולן: הכנסות של 133.5 מיליון שקל ורווח מגזרי של כ-21.4 מיליון שקל. מספר המנויים של גולן טלקום עמד בסוף יוני 2017 על 892 אלף מנויים, לעומת 900 אלף מנויים נכון לסוף 2016.

פועלים אי.בי.אי  ריכזה עניין על רקע הדיווח הרשמי כי המנכ"ל ארז גולדשמיט יעזוב - ויחבור לחברת החיתום החדשה שמכירים 3 היועצים החיצוניים רפי ליפא וגל עמית. נזכיר כי ההודעה על עזיבת השניים את הפעילות עם החברה מוטטה בשבוע שעבר את המניה בעשרות אחוזים.

מניות יבואניות הרכב רשמו ירידות, ביניהן: קרסו  ו-דלק רכב .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]