נעילה מעורבת בבורסה בת"א; קסטרו עלתה לאחר הדוחות

ביום שישי בוול סטריט המדדים סגרו במגמה מעורבת ■ חקירה משטרתית בנוגע לפרשת הלבנת ההון של בנק לאומי בארה"ב ■ שופרסל וקסטרו פירסמו דוחות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (א'), יומו הראשון של שבוע המסחר המקומי, במגמה מעורבת לאחר שבסוף השבוע בוול סטריט נרשמה נטייה לעליות, על רקע מפגש הנגידים של הבנקים המרכזיים שהתקיים בסופ"ש בג'קסון הול. היום, כידוע, לא מתקיים מסחר בשוקי העולם.

 

ביום שישי בוול סטריט המדדים סגרו בין ירידה של 0.1% לעלייה של 0.2%, ברקע הכינוס השנתי של קובעי המדיניות בוויאומינג, ארה"ב. למרות ציפיות המשקיעים להצהרות ולרמזים, יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן ונשיא הבנק האירופי מריו דראגי לא דיברו על העלאות ריבית, או הקטנת מאזן הבנק האמריקאי, או על צמצום ההקלה המוניטרית באירופה.

ילן רק הגנה על שינויי המדיניות שהוביל הפד בעקבות המשבר הכלכלי של 2008 ובראשם חוק דוד-פרנק וחוק וולקר, ודראגי התמקד בפתיחות העולמית לסחר אשר נמצאת תחת איום עקב מדיניות "אמריקה תחילה" של הנשיא טראמפ, אשר פועלת לבטל את אמנות המסחר הבינלאומיות ולהעדיף תוצרת אמריקאית מקומית. (לסיפור המלא)

שופרסל  דיווחה היום על ירידה קלה בהכנסות ברבעון השני ל-3.001 מיליארד שקל, כ-2.3% פחות מברבעון המקביל ב-2016. הרווח הנקי של החברה עלה בכ-10% והסתכם ב-68 מיליון שקל.

הכנסות קסטרו  עלו ב-5% ברבעון ל-271 מיליון שקל, והרווח הנקי עלה ב-16% ל-24 מיליון שקל.

חברת שפיר הנדסה  רוכשת עד 25% משותפות חיפושי הנפט גבעות עולם  , תמורת סכום שיכול להגיע עד 5 מיליון דולר. שתי החברות חתמו על מזכר הבנות לפי בשלב ראשון שפיר רוכשת 10% מהשותף הכללי תמורת 1.3 מיליון דולר, ותקבל אופציה לרכישת עוד 15% תמורת עוד 3.775 מיליון דולר. 

מניית בנק לאומי  הגיבה לדיווחים על חקירה משטרתית בנוגע לפרשת הלבנת ההון של הבנק בארה"ב. החקירה מתנהלת בין היתר נגד בכירי לאומי לשעבר, בהם המנכ"לית לשעבר גליה מאור , איתן רף וצבי איצקוביץ. לאומי כבר שילם 1.3 מיליארד שקל לרשויות בארה"ב בגין הפרשה שבה הוא סייע לכאורה ללקוחותיו האמריקאים להעלים מס. 

בזק  דיווחה ביום חמישי האחרון על הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה, ברקע חקירת רשות ני"ע. בשורת ההכנסות רשמה ירידה של 1.9% ל-2.46 מיליארד שקל, בעוד הרווח הנקי ירד ב-5% ל-358 מיליון שקל.

בהסתדרות מאשימים את הנהלת טבע ב"חיסול חשבונות בוטה ומשפיל", בשל העובדה שרשימת המפוטרים בטבע-טק כוללת נציגי עובדים בעבר (בהם ככל הידוע יו"ר קודם של הוועד). ההנהלה בתגובה: "הטענות שלפיהן חברות בוועד מהווה תעודת חסינות מפני פיטורים על בסיס מוצדק, אין מקומן בטבע".