יציבות בסיום המסחר בתל אביב; אל על איבדה 4%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; פתיחה חיובית בוול סטריט ■ זהות יו"ר הפד הבא תתברר בקרוב ■ קבוצת דלק בוחנת את מחיקת דלק קידוחים ויוצאת בתוכנית רכישה חוזרת של מניותיה בהיקף של עד 100 מיליון שקל

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ופתיחה חיובית בוול סטריט.

 

המדדים בוול סטריט אומנם ירדו אמש, אבל נסחרים באזורי שיא, על רקע אופטימיות בנוגע לרפורמת המס של ממשל טראמפ, כמו גם עונת דוחות כספיים טובה מהתחזיות.

עדיין, יש המזהירים בקול גלוי כי מתפתחת בועה במחירי המניות.

גם זהותו של יו"ר הפד הבא תתברר בקרוב, עם השלכות לכאן או לכאן של בחירה כזו או אחרת על השווקים הפיננסיים.

מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון ג'רי קוטישטנו ציין היום בקשר למסחר כי "שווקי המניות בעולם ממשיכים קדימה בחסות הריבית הנמוכה, התוצאות הטובות של החברות הגלובליות והצמיחה העולמית המסונכרנת. בשלב זה אני רואה סיכון אחד עיקרי לשווקים - הריבית. צריך לעקוב בקפידה אחרי נתוני האינפלציה בעולם ופעולות הבנקים המרכזיים. סיכון מיוחד קיים בשבועות הקרובים עת יבחר דונלד טראמפ את יו"ר הפד הבא. גישתו של יו"ר הפד הנכנס לגבי קצב העלאת הריבית וקצב הפחתת המאזן של הפד הינה גורם מכריע לתימחור כמעט כל הנכסים הפיננסיים בעולם. ישראל הייתה ונשארת שונה בהתייחס לריבית. בארץ העלאת ריבית אינה נראית באופק".

מי טובות יותר? קרנות אג"ח ממשלתיות מול אג"ח קונצרניות

קבוצת דלק  דיווחה אתמול כי היא בוחנת את השטחת הפירמידה של חברות האנרגיה שלה. הקבוצה מקדמת את מחיקת דלק קידוחים , באמצעות הצעת רכש חליפין שתיעשה על ידי החברה האם שלה - דלק אנרגיה , או בדרך של מיזוג אחר. מבחינת דלק, מדובר בצעד שאם וככל שייעשה יוביל לייעול הקבוצה, מאחר וכל קומה יוצרת דיסקאונט עבור קבוצת האנרגיה.

בתוך כך, קבוצת דלק אישרה היום תוכנית רכישה חוזרת (Buyback) של מניותיה בהיקף של עד 100 מיליון שקל, עד סוף השנה הנוכחית.

עזריאלי  הוסיפה לרדת גם אתמול על רקע הודעת ההתפטרות שלשום של המנכ"ל יובל ברונשטיין.

אל על  ריכזה עניין על רקע העלייה המתמשכת במחירי הנפט.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]