נדחתה בקשת יגאל סרנה לדון בערעורו נגד נתניהו בהרכב מורחב

בימ"ש השלום חייב לאחרונה את העיתונאי לפצות את הזוג נתניהו ב-100 אלף שקל בגין לשון הרע ■ סרנה ערער וביקש לדון בערעורו בהרכב של 3 שופטים ■ המחוזי: "ההכרעה בערעורו לא נעוצה בשאלה עקרונית שיש בה חידוש הלכה באופן המצדיק את הרחבת המותב"

בנימין נתניהו ויגאל סרנה / צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר
בנימין נתניהו ויגאל סרנה / צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (ב') את בקשתו של העיתונאי יגאל סרנה לקיים בהרכב מורחב של 3 שופטים את הדיון בערעור שהגיש סרנה על חיובו בפיצוי בגין לשון הרע של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה.

השופטת יהודית שבח קבעה כי ההכרעה בערעורו של סרנה לא נעוצה בשאלה עקרונית שיש בה חידוש הלכה באופן המצדיק את הרחבת המותב ל-3 שופטים.

עוד קבעה השופטת כתבה כי "גם היות ראש הממשלה ורעייתו צד להליך, אין בה כדי להביא להרחבת המותב. זהות בעלי הדין אינה מהווה שאלה משפטית עקרונית, ומשכך אין בה כדי להוות עילה להרחבת המותב", פסקה.

נזכיר כי בחודש יוני האחרון חייב בית משפט השלום בתל-אביב את סרנה לשלם לראש הממשלה פיצוי בסך 60 אלף שקל ולרעייתו פיצוי בסך 40 אלף שקל וכן לשאת בהוצאות המשפט של הזוג נתניהו בסך 15 אלף שקל נוספים, לאחר שנקבע כי סרנה הוציא את דיבתם.

השופט עזריה אלקלעי כתב כי "בעובדה שראש ממשלה מהווה מוקד של קבע להתעניינות ציבורית ולביקורת ציבורית, אין כדי לשלול את זכותו להגנה על שמו הטוב; שמם של אנשי ציבור אינו הפקר".

באמצעות עורכי הדין אביגדור פלדמן וליאור אפשטיין הגיש סרנה ערעור על פסק הדין. לטענתו, בין היתר, תביעת הזוג נתניהו נגדו היא תביעת השתקה מובהקת.

הזוג נתניהו טען מנגד כי "בדומה להליך שנוהל בבית משפט השלום, אף הערעור עצמו אינו אלא אמצעי נוסף שנוקט סרנה במטרה להכפיש את ראש הממשלה ורעייתו".

תביעת הזוג נתניהו נגד סרנה הוגשה בגין שני פוסטים שפרסם סרנה במארס 2016 בעמוד הפייסבוק שלו. סרנה סיפר על מקרה שלטענתו אירע במציאות, כאשר בעת נסיעה לילית של שיירת ראש הממשלה בכביש מספר 1, נאלצה השיירה כולה לעצור, וראש הממשלה נדרש לעזוב את הרכב בשל ריב עם רעייתו.

"נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגנים, ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכול, כי אישה אחת לא רוצה שהוא יישאר אתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה וכל המדינה, זה חלק מהחיים", כתב סרנה.

הזוג נתניהו הכחיש מכל וכל את האירועים וטען כי הפוסט השקרי לכאורה פוגע בשמם הטוב ומהווה המשך לפרסומים בזויים קודמים של סרנה נגדם בעיתונות ובעמוד הפייסבוק שלו. ראש הממשלה ורעייתו גם התייצבו במהלם המשפט ומסרו עדות נגד סרנה. 

סרנה מיוצג בידי עורכי הדין אביגדור פלדמן וליאור אפשטיין. הזוג נתניהו מיוצג בידי עו"ד יוסי כהן.