נעילה שלילית בבורסה בת"א; ירידות במרבית מניות הגז

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ הבנקים דיסקונט והבינלאומי פרסמו דוחות כספיים ■ אירונאוטיקס נפלה אתמול על רקע חקירת משטרה ■ אופקו ממשיכה לרדת לאחר דוחות כספיים מאכזבים

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ד') במגמה שלילית, על רקע ירידות השערים בשוקי העולם.

 

המשקיעים בתל-אביב ובעולם כולו מריחים כבר את סוף השנה, עם שאלה עיקרית אחת: האם נראה בשווקים "ראלי סוף השנה". התשובה, ככל הנראה, מורכבת מכמה גורמים, ביניהם השאלה האם הפדרל ריזרב יעלה את הריבית בחודש הבא (סיכוי גבוה שכן) והאם רפורמת המס של ממשל טראמפ תעבור עד תום השנה (לא ברור).

אירונאוטיקס  נשארה במוקד לאחר שנפלה אתמול בחדות על רקע חקירת משטרה בנוגע לעסקת נשק שלה עם לקוח מהותי זר.

אופקו  נפלה אתמול בחדות, על רקע אכזבה מרה מדוחותיה הכספיים בשבוע שעבר, שהובילו לצניחה במניה.

בנק דיסקונט  דיווח הבוקר על זינוק חד ברווחי הרבעון השלישי של השנה ל-313 מיליון שקל, לעומת 188 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התשואה להון הגיעה ל-8.6% בסוף הרבעון החולף, לעומת 5.5% ברבעון המקביל ב-2016. ההכנסות רשמו עלייה של 9.9% ל-2.107 מיליארד שקל, מהם 1.207 מיליארד שקל בהכנסות ריבית.

גם הבנק הבינלאומי  סיכם הבוקר את הרבעון החולף, עם זינוק של 58.6% ברווח הנקי ל-203 מיליון שקל. הבנק יחלק לבעלי המניות דיבידנד בסך של 100 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון.

מניות הגז דוגמת קבוצת דלק  ודלק קידוחים  טיפסו אתמול על רקע מכתב מטעם שר האנרגיה שטייניץ, ובו הוא קובע עקרונות למעבר לייצור חשמל מגז טבעי בלבד עד שנת 2022. הדבר הפיג חששות מפני עודף היצע של המשאב במשק הישראלי. עם זאת, היום רשמו המניות ירידות משמעותיות על רקע החשש לביקושים מצד מצרים, שהודיעה כי תפסיק לייבא גז ב-2018. נציין את תמר פטרוליום , רציו   ו-לפידות .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]