מניות הגז משכו את הבורסה לירידות שערים

המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת והחוזים העתידיים מאותתים על מגמה דומה ■ טבע ומיילן מרכזות עניין על רקע הכניסה הצפויה של אמזון לעסקי מכירת התרופות ■ הוועדה להצעת חוק הרפורמה צפויה להתחיל את עבודתה לקראת סוף השבוע

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים היום (ג') בירידות. בורסות ניו-יורק ננעלו במגמה מעורבת, והמסחר באירופה מתנהל בירידות. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה מעורבת.

 

בסוף השבוע העביר הסנאט את רפורמת המס של טראמפ, לאחר ציפייה של כמעט שנה, מאז נבחר טראמפ לנשיא ארה"ב, והרפורמה היסודית ביותר של קוד המס האמריקאי בתקופה של יותר מ-30 שנה יוצאת לדרך. מיד לאחר ההצבעה צייץ טראמפ בטוויטר וכתב כי "קרובים יותר בצעד אחד להפחתת מסים מאסיבית". הוא ציין כי בכוונתו להגיע להסכמות בין הסנאט לבית הנבחרים עד לחג המולד.

הוועדה המשותפת של סנטורים וצירי בית הנבחרים שאמורה ליישב את ההבדלים בין גרסאות הסנאט ובית הנבחרים להצעת חוק הרפורמה צפויה להתחיל את עבודתה לקראת סוף השבוע.

פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך הפורש, אמר אתמול כי יהיה צורך להסדיר את המסחר במטבעות הדיגיטליים באמצעות חוק ני"ע. לדבריו, הסדרת המסחר במטבעות דיגיטליים דוגמת הביטקוין עשויה להצריך מסגרת רגולטורית שונה מהמסגרת הנוכחית.

את גזרת העליות הובילו היום שופרסל פרוטרום  ו-שטראוס .

מניות הגז הובילו את המגמה השלילית על רקע הודעת תמר פטרוליום  כי נובל , שאמורה למכור חלק מהחזקותיה במאגר תמר כחלק ממתווה הגז, מנהלת מגעים לקראת מכירת 7.5% מהחזקותיה במאגר ובמאגר דלית לתמר פטרוליום. 

מניות הפארמה טבע  ומיילן  ופריגו  עמדו במוקד גם היום, על רקע הכניסה הצפויה של אמזון לעסקי מכירת התרופות.

חברת ייזום הנדל"ן ישראל קנדה  מכוונת למדד ת"א 125 בעדכון המדדים הקרוב - וכחלק מכך, מבצעים ברק רוזן ואסי טוכמאייר מכירה נוספת של נתח מהחזקותיהם. לצורך הגדלת חלק הציבור בישראל קנדה ל-35% בהתאם לנדרש, רוזן וטוכמאייר, יחד עם בעל העניין אברהם אוחיון בן דוד, מוכרים כ-5% ממניות החברה תמורת כ-50 מיליון שקל, נוסף על הנפקה של כ-2% נוספים מהון החברה תמורת כ-25 מיליון שקל.