נעילה מעורבת בבורסה בת"א; מניית דיסקונט ירדה קלות

נרשם עניין רב במניות בזק, אינטרנט זהב ועוד על רקע המגעים בין הבנקים לנתי סיידוף ולגורמים נוספים דוגמת מאיר שמיר ■ בנק דיסקונט חוזר לחלק דיבידנד

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') במגמה מעורבת לאחר שהסתיים אתמול ביציבות. המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית.

 

יומיים לאחר הפרסום לפיו נתי סיידוף עומד לרכוש את יורוקום תקשורת, בעלת השליטה בבזק , ונראה כי כלל אין ודאות שעסקה זו תצא אל הפועל. אחד הגורמים עמו מתנהלות שיחות בימים אלה הוא מאיר שמיר, ותרחיש בו הוא קונה את יורוקום תקשורת עדיין לא ירד מהפרק. 

נזכיר שמוקדם יותר השבוע התקיים דיון על עיקול מניות יורוקום שבבעלות איש העסקים שאול אלוביץ', בסופו התגברו ההערכות כי בנק פועלים  והבינלאומי  נוטים לאשר את עסקת המכירה לסיידוף, ואילו דיסקונט  - הנושה הגדול ביותר של החברה- עדיין לא החליט סופית.

בנק דיסקונט הודיע הבוקר כי החל מהרבעון הראשון של 2018 יחזור לחלק דיבידנד לבעלי המניות, בשיעור של 15% מהרווח הנקי.

מניית אינטרנט זהב  רושמת תנודות בימים האחרונים.

המחאה בטבע  נמשכת לאחר שההנהלה בראשות המנכ"ל הנכנס קאר שולץ הדני, פרסמה את התכנית שלה לפיטורי 14,000 עובדי טבע בעולם וכ-1,700 בישראל, והמנייה מרכזת עניין רב בשווקים. במסחר בוול סטריט אמש, ההתייעלות בטבע שלחה את המניה לראלי של 35%.

כמו כן, טבע הודיעה היום על השקה בלעדית בארה"ב של גרסה גנרית ל-Reyataz - מעכב לטיפול ב-HIV-1. במהלך 2017 ועד חודש אוקטובר מכירות Reyataz הוערכו בכ-402 מיליון דולר.

לאחר שכיום כבר נסחרות בבורסה בת"א מניותיהן של ארבע חברות אנרגיה סולארית "טהורות": אנרג'יקס , אנלייט , סאנפלאואר  וסולגרין , גם חברת האנרגיה הסולארית סולאיר ישראל מקדמת הנפקה [לקריאה נוספת].

על רקע אמירות ברורות של יו"ר רשות ניירות ערך הפורש, פרופ' שמואל האוזר, נגד הכנסת חברות העוסקות במסחר בביטקוין ובמטבעות וירטואליים אחרים למדדי הבורסה, החלו גורמים בשוק המקומי לטעון כי על הבורסה בתל-אביב להקדים את העולם ולהשיק מסחר באופציות על הביטקוין ומטבעות וירטואליים אחרים: "זאת הזדמנות לשוק ההון המקומי להוביל ברמה העולמית" [לידיעה המלאה].

מניות חברות דוגמת משאבי טבע  ופנטזי נטוורק  התנודדו בחדות בחודש האחרון בחדות עקב התבטאויותיו החריפות של האוזר.

שופרסל  גם היא ריכזה עניין אתמול, לאחר שדיסקונט השקעות , בעלת השליטה ברשת, עדכנה מוקדם יותר השבוע כי מכרה כ-4% ממניות שופרסל תמורת כ-170 מיליון שקל - מהלך הצפוי להניב לה רווח הון של כ-85 מיליון שקל בדוחותיה לרבעון הרביעי של השנה. בעקבות המכירה, החזקותיה של דסק"ש בשופרסל עומדות על 50.1%.

סלקום  ריכזה אף היא עניין היום. גזית גלוב  רשמה ירידה.