המסחר בת"א נסגר בעליות שערים; דלק רכב עלתה ב-1.3%

מניות הבנקים ריכזו עניין ■ סיטי העלה את ההמלצה על טבע ל"קנייה" עם מחיר יעד של 24 דולר ■ בורסות אסיה נסגרו בעליות שערים

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסה בתל-אביב נסגר היום (ה'), בעליות שערים. פערי הארביטראז' המשוקללים חיוביים אך המניות הכבדות יפתחו בפערים שלילים שיקרינו באופן שלילי המסחר.

 

אמש סגרו המדדים בארה"ב בעליות שהביאו אותם לשיאים חדשים אך במקביל עלו תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים לרמה של 2.45% מה שמקרב את התשואות לנקודת האיזון שנמצאת, להערכת פעילים מרכזיים בשוק, באיזור ה-3%.

באסיה נרשמות הבוקר עליות כשבמקביל החוזים העתידיים על המדדים המרכזיים בניו יורק עולים, נתון שיקרין באופן חיובי על המסחר.

שני נתונים מרכזיים עליהם מדברים בשוק ההון, שיקרינו בתקופה הקרובה באופן שלילי על השוק הם: חקירות השחיתות שהולכות ומסתעפות וההחרפה במצב הביטחוני. אלה כמו גם אלה גורמות למנהלי ההשקעות הגדולים לחפש חופי מבטחים מחוץ לישראל או ברכישת נכסים שרגישים פחות להחרפה במצב הביטחוני ולחקירות השחיתות כמו רכישת תיקי משכנתאות מהמערכת הבנקאית ו/ או הוצאת כספים לארה"ב.

מניות הבנקים ריכזו עניין: בנק מזרחי טפחות  ממשיך למכור את תיקי המשכנתאות שלו כשהשבוע השלים מכירת תיק משכנתאות של למעלה ממיליארד שקל למגדל. מכירת תיק המשכנתאות של הבנק מסייעת לו לשחרר הון לפעילות אחרת (בתקווה רווחית יותר) ולמגדל ביטוח  לקבע תשואות סבירות עם רמת בטוחות סבירה (ה-LTV הממוצע בתיק המשכנתאות שנמכר עומד על 60%).

מניית לאומי  ריכזה עניין על רקע התהליך המעניין שמעבירה רקפת רוסק-עמינח את הבנק. הבנק השלי השבוע מכירת לאומי רומניה כחלק מריכוז הפעילות הבינלאומית של הבנק במספר מוקדים מרכזיים. נתון נוסף הוא תהליך ההתייעלות שעובר על הבנק בדרך של סגירת סניפים והטיית משאבים לפעילות הדיגיטל (דוגמת פפר) כך שלמעשה בנק לאומי באופן איטי אך עקבי מבצר את מעמדו כבנק הגדול במדינה עם מרכזי רווח בריאים.

בשוק ההון מעריכים שפועלים  ימשיך לסבול בתקופה הקרובה מתהליך של ניקוי אורוות.

סיטי בנק העלה הבוקר את ההמלצה לטבע  ל"קנייה" עם מחיר יעד של 24 דולר. בסיטי מעריכים שטבע נמצאת בתהליך של תיקון שיקבל ביטוי במחיר המניה. אתמול פורסם כי מיילן  מחזיקה בנתח שוק של 10% משוק הקופקסון במינון של 40 מ"ג. יש לציין כי מדובר בכניסה מרשימה של מיילן לשוק הזה שנהנה מהגנה של פטנט על לא מכבר.

דלק רכב , המחזיקה בפעילות הייבוא, הפצה ומכירה של כלי רכב מתוצרת מאזדה, פורד ו-BMW, הודיעה היום על מו"מ לעסקה עם שרשור חברות לוקסמבורגיות המחזיקות בשליטה בקבוצת ורידיס (לשעבר חלק מתאגיד ואוליה). (לסיפור המלא)

האוזר נגד חברות הביטקוין: המניות של חברות שעיקר פעילותן הוא השקעה, החזקה או כרייה של מטבעות קריפטוגרפיים, דוגמת הביטקוין אית'ר ומטבעות אחרים, שההון העצמי שלהן נמוך מ-100 מיליון שקל ושאינן מחזיקות בדוחות כספיים לתקופה של לפחות 3 שנים אחורה, לא תוכלנה בכלל להיסחר בבורסה, ומניות של חברות כאלה אף תימחקנה מהמסחר (לסיפור המלא)