הבורסה נסגרה בעליות שערים; אופקו הובילה את העליות

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים ■ איילון ביטוח ריכזה עניין ועלתה ב-1%, לאחר שהחברה פרסמה כי היא רוכשת את תיק הביטוח של פסגות

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסה של תל-אביב נסגר היום (ד') בעליות שערים, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה. בבורסות אסיה נרשמה נעילה מעורבת. 

 

אתמול נרשמו עליות שערים בבורסה על רקע החזרה לתפקוד מלא של הממשל הפדרלי בארה"ב וזריקת המרץ שהחזרה לעבודה הביאה לשווקים הפיננסים. בארה"ב ממשיכות הפירמות לפרסם דוחות כספיים חיוביים, נתון שמקרין אף הוא באופן חיובי על המסחר בארה"ב ואיתו על המסחר בישראל.

אפריקה  ריכזה עניין על רקע הדרישה של רשות המסים לשלם סכומים לא מבוטלים על הסדר החוב הקודם של החברה. החשש הוא שדרישה זו תמוטט את הסדר החוב החדש של אפריקה ישראל ועלולה אף להביא למכה משמעותית על החברה.

בזן  השלימה הלילה גיוס חוב, במסגרתו הוזרמו ביקושים של למעלה ממיליארד שקל לאג"ח החברה. אתמול הייתה זו גם בי קומיונקיישנס  שהשלימה גיוס חוב על רקע החלפת השליטה בקבוצה.

אחרי שרכשה את רשת גו אקטיב ומועדון גרייט שייפ בהרצליה, הולמס פלייס  מדווחת על השלמת רכישת מועדון זאוס ברמת גן. בהתאם להסכם הנוכחי, תשלם הולמס פלייס 15.75 מיליון שקל, במקום 16.5 מיליון שקל כפי שדווח בעבר, ובנוסף תשלם הולמס פלייס לזאוספורט תוספת של 750 אלף שקל, אם ה-EBITDA המשוקללת של המועדון בגין התקופה החל מה-1 ביולי 2018 ועד ה-30 ביוני 2019, הינה לפחות 3 מיליון שקל.

מניית איילון  ביטוח ריכזה עניין, לאחר שהחברה פרסמה כי היא רוכשת את תיק הביטוח של פסגות. אופקו  זינקה בכ-9%, קרסו  עלתה ב-6.3%,  הראל השקעות  עלתה ב-3.6%, וקבוצת דלק  יורדת בלמעלה מ-2%.

מניות הפארמה טבע  ומיילן  ריכזו עניין שלילי. פרטנר  יורדת בכ-3.6%.