רני צים חוזר לבורסה: ינפיק לפי שווי של 300 מיליון שקל

רני צים, הבעלים של צים סנטרס המחזיקה במרכזי קניות ברחבי הארץ, מקדם הנפקה לפי שווי של 300 מיליון שקל ■ מדובר בסיבוב השני של צים בבורסה בת"א, לאחר שהנפיק יחד עם אחיו את רשת כמעט חינם בשנת 2010

רני צים/ צילום: ענבל מרמרי
רני צים/ צילום: ענבל מרמרי

רני צים חוזר לבורסה, ואחרי רשת הסופרמרקטים "כמעט חינם" שהנפיק יחד עם אחיו עדי בשנת 2010, כעת הוא פועל להנפקת פעילות הנדל"ן שלו, המרוכזת באמצעות חברת "צים סנטרס". ככל הידוע, צים מעוניין להנפיק את "צים סנטרס" לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל, לפני גיוס של כ-80 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות, במקביל לגיוס אג"ח בהיקף דומה (כ-80 מיליון שקל). את ההנפקה מובילה ווליו בייס. כוונתו של צים להנפיק את פעילות החברה נחשפה ב"גלובס" כבר ב-2016, אולם מאז תכניותיו נדחו, וכעת ככל הידוע חוזרות להיות רלוונטיות.

צים סנטרס מחזיקה כיום ב-4 מרכזי מסחר פעילים בערים: נתיבות, בית שאן, מעלות וערד, כשהראשונים בהם נפתחו בשנת 2011. בנוסף היא פועלת לפיתוח מרכזים נוספים, כשהדגש שלה הוא על פעילות באזורי פריפריה ובקרוב תחל בפעילות במגזר הערבי, שם תפעיל שני מרכזים. באתר החברה של צים סנטרס מציינים כי החזון שלה הוא "להקים מרכזי קניות איכותיים המשלבים תמהיל של מיטב הרשתות והמותגים", וכי מדיניות החברה היא "התמקדות באזורים עירוניים מתפתחים".

מרכז צים סנטר בערד / צילום: אתר החברה
 מרכז צים סנטר בערד / צילום: אתר החברה

בעבר, ייסדו האחים צים את רשת הסופרמרקטים "כמעט חינם", אשר הונפקה בבורסה בשנת 2010. כעבור שנתיים בלבד הם מכרו את כמעט חינם לרשת המתחרה, יינות ביתן. עסקת המכירה הניבה להם תמורה של כ-350 מיליון שקל. בסך הכול השלימו האחים צים מן ההנפקה צבירת הון של כ-420 מיליון שקל בשכר, בדיבידנדים ובמכירת מניות.

עוד טרם הנפקתה של כמעט חינם בבורסה בת"א חילקה החברה לאחים צים דיבידנד שמן של כ-50 מיליון שקל, שסייע לרני לרכוש את פעילות הנדל"ן מהחברות הפרטיות המשותפות של האחים, בהשקעה של כ-27 מיליון שקל.

לאחר המכירה נפרדה דרכם העסקית של האחים. עדי צים כבר חזר לבורסה והוא בעל השליטה בחברת המימון החוץ בנקאי אסאר אקורד  הנסחרת בשווי של 216 מיליון שקל, ואילו רני, הצעיר מבין השניים, מנהל את עסקיו באמצעות קבוצת החזקות הפועלת באמצעות שתי זרועות מרכזיות - נדל"ן מניב וקמעונאות (לאחר שרכש את רשת הציוד המשרדי אופיס דיפו).