מי הגיעו לכנס דירוג שיקום חוב של S&P מעלות?

וגם: מי לא הגיע לוועידת השלטון המקומי?

עניין של בגרות מול אנרגיות ואגו

מי הגיעו לכנס דירוג שיקום חוב של S&P מעלות?

אל הבורסה לניירות ערך בתל-אביב הגיעו אתמול (ג') אורחי הכנס אותו ערכה S&P מעלות, לקראת יישום המתודולוגיה החדשה לדירוגי הנפקות - דירוגי שיקום חוב (ריקברי).

רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות, הסבירה כי ברבעון הקרוב תשולב במסגרת דירוגי הנפקה גם הערכה לשיקום חוב. לדבריה, "זה שלב נוסף וחשוב בשכלול שוק ההון המקומי והתאמתו לנורמות וסטנדרטים בינלאומיים".

עוד בכנס, נערך פאנל על השלכות של שיקולי שיקום חוב על חברות ומשקיעים, בו השתתפו רו"ח שלומי שוב, שהנחה אותו; יעל אנדורן, יו"רית הוועדה לבחינת הסדרי חוב ולשעבר מנכ"לית משרד האוצר; עו"ד גיא גיסין, שותף מנהל בגיסין ושות'; דני ירדני, סמנכ"ל השקעות באלטשולר שחם; אבי לוי, מנכ"ל מליסרון ועופר עמיר, מנהל אנליטי של S&P ישראל ואירופה.

"מאפייני הגופים המוסדיים שונים מאלה של הבנקים", הסבירה אנדורן, "עם זאת, צריך להסדיר את כללי המשחק בשוק כך שיאפשרו להם להתמודד טוב יותר בתחום". לוי העיד כי במארס 2009 עמדנו בפני רכישת שני קניונים, בשיא השפל של השווקים בעולם המערכת הבנקאית הייתה סגורה בפנינו, ושוק האשראי החוץ בנקאי לא היה פעיל. העמדנו את קניון רננים כבטוחה וכך גייסנו את מלוא הסכום לרכישת קניון רמת אביב. אנחנו עובדים לטווח ארוך ומשתדלים לשמור על מספיק נכסים ללא שעבודים ליום סגריר אם ניאלץ לעמוד במצבים דומים".

גיסין העריך כי "השוק התבגר. בהסדר אפריקה השני למשל, הצלחנו לייצר פתרון במו"מ שקט יחסית, בגלל שהמוסדיים התבגרו. מצד שני, האנרגיות והאגו של המוסדיים עדיין קיימים. חוק הסדרי החוב לא יכול לפתור את הדברים, והפתרון יבוא רק מהשוק עצמו. בית המשפט צריך להתערב במקרים חריגים ולתת לנושים לעבוד - זה הכלי הכי חשוב שמפחיד הנהלות".

עופר עמיר גיא גיסין יעל אנדורן רונית הראל בן זאב אבי לוי ושלומי שוב  / צילום: ליהיא נויה
 עופר עמיר גיא גיסין יעל אנדורן רונית הראל בן זאב אבי לוי ושלומי שוב / צילום: ליהיא נויה

הקוקטייל של חיים ביבס

וגם: מי לא באה לוועידת השלטון המקומי?

ועידת השלטון המקומי וכנס החדשנות מוני אקספו 2018 שהתקיימו אתמול והיום זכו לתשומת-לב רבה, בין היתר בשל נוכחותם של שרים, אך בעיקר בשל נוכחותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אתמול נזכיר, פורסם כי קיימת תשתית ראייתית להעמידו לדין בגין שוחד והפרת אמונים.

עם זאת, בזמן שראש הממשלה נשא אמש בטלוויזיה את התייחסותו ונאומו לאומה, היו ששהו באותה העת או לפחות היו בדרכם חזרה, מהקוקטייל החגיגי של הכנס, אותו אירח חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי. הקוקטייל חתם יום דיונים וסיעור מוחות בנושא אתגרי העיר החכמה.

ביבס קיבל באירוע פסלון הוקרה מידיהם של פרנסיס סוארז, ראש עיריית מיאמי ושל איל הנדל"ן היהודי ג'ק רוזן, נשיא הקונגרס היהודי האמריקאי, הנחשב מקורב לנשיאי ארה"ב בעבר.

בחוגגים אורבניות אתמול והיום, היו נציגים וראשי ערים מרחבי העולם, אך היו גם כאלה שלא באו. ל"גלובס" נודע כי האנה גרונקייביץ'-ואלץ, ראש עיריית ורשה ביטלה את השתתפותה, בשל "לו"ז עומס", למרות שהיו מי שהעריכו שיש לביטול קשר ישיר למשבר שגרר אחריו אישור "חוק השואה" הפולני.

פרנסיס סוארז חיים ביבס וג'ק רוזן   / צילום: ליאור גולסאד
 פרנסיס סוארז חיים ביבס וג'ק רוזן / צילום: ליאור גולסאד