נעילה חיובית בת"א; ביוטיים זינקה למעלה מ-8.3%

שיכון ובינוי דיווחה על ירידה ניכרת ברווח הנקי לעומת שנת 2016 • פתאל החזקות דיווחה ביום ו' על תוצאות טובות לשנת 2017 • ביום ו' לא התקיים מסחר בבורסות וול סטריט לרגל "גוד פריידיי"

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

מסחר לאחר החג: המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') בעליות על רקע העליות הקלות בהן ננעל המסחר טרם היציאה לחופשת החג. בשל חול המועד, יום המסחר, כמו גם כל השבוע הקרוב, הסתיים מוקדם מהרגיל, בשעה 14:30.

 

שעה קלה לפני שהתיישב עם ישראל לארוחת חג ליל הסדר ביום ו', פרסמה חברת שיכון ובינוי  שבשליטת שרי אריסון, את דוחותיה הכספיים לשנת 2017 כולה ולרבעון הרביעי של השנה. שו"ב נסחרת לפי שווי של כ-2.3 מיליארד שקל לאחר שהשילה מערכה יותר מ-26% מאז תחילת השנה, והיא מסכמת שנה מאוד לא פשוטה עבורה, בעיקר בגלל החקירה על שוחד באפריקה שמתקיימת כנגדה.

הרווח הנקי הסתכם בכ-230.9 מיליון שקל - ירידה ניכרת לעומת 445.8 מיליון שקל ב-2016. בהכנסות ממכירת דירות של הקבוצה בישראל ובאירופה נרשמה קפיצה, כשבארץ רשמה שו"ב עלייה של 8% בהכנסות לעומת 2016, לרמה של 1.38 מיליארד שקל, ובאירופה בכ-70% לרמה של כ-248 מיליון שקל [לידיעה המלאה].

גם חברת פתאל החזקות  שהצטרפה למועדון החברות הציבוריות בחודש שעבר לאחר שגייסה בהנפקת מניות כ-500 מיליון שקל, דיווחה ביום ו' על תוצאות טובות לשנת 2017.

בשורה העליונה הציגה החברה, הנמצאת בשליטת המלונאי ואיש העסקים דוד פתאל צמיחה של 40% בהכנסות אשתקד לעומת 2016, לרמה של כ-2.6 מיליארד שקל, על רקע רכישה והשכרה של בתי מלון חדשים בשנה שעברה.

השורה התפעולית הצביעה על עלייה של כ-13% ברווח לרמה של כ-310 מיליון שקל ובשורה התחתונה רשמה פתאל גידול של 44% ברווח הנקי לכ-194 מיליון שקל [לקריאה נוספת].

בזק  פרסמה בשבוע שעבר את דוחותיה, ובהתחשב בשנה הסוערת שעברה עליה אפשר לומר שהתוצאות היו בהתאם. הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-9.8 מיליארד שקל, ירידה של 2.9% ביחס ל-2016, הרווח הנקי לבעלי המניות הגיע ל-1.24 מיליארד שקל, ירידה של 0.7% ומעט מעל הצפי לפי אזהרת הרווח, וה-EBITDA (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) ירד ב-5.8% לכ-3.8 מיליארד שקל. כזכור, אזהרת הרווח פורסמה על רקע ירידה נוספת בשוויה של החברה הבת, yes המספקת שירותי טלוויזיה.

בי קומיונקיישנס  הובילה את המסחר השלילי של מדד תל-אביב 125 ביום המסחר האחרון של השבוע שעבר. גם חברות הבת שלה, בזק ואינטרנט זהב  רשמו ירידות משמעותיות.

חברת די פארם  הודיעה בשבוע שעבר על כניסתה לתחום הקנאביס. די פארם, אשר כמו טוגדר  ומדיוי  התנהלה עד כה כשלד בורסאי, הודיעה על כוונתה למזג לתוכה חברה בתחום הקנאביס. בדומה לחברות האחרות שהודיעו הודעות דומות לאחרונה, ההודעה הובילה לזינוק במניית החברה, כאשר אצל די פארם הזינוק היה קיצוני במיוחד, כאשר בשיא זינקה המנייה בלמעלה מ-150%. היום המניה ירדה ב-10%.

סאפיינס  ירדה בלמעלה מ-3%, שופרסל  ירדה בכ-1.8%, ביוטיים  זינקה כ-8.3% ומעט אחריה עם עלייה של למעלה מ-5% איירפורט סיטי.