המסחר בתל-אביב הסתיים בירידות; שיכון ובינוי צללה

מדדי תל-אביב סיימו את יום המסחר בירידות של כ-0.6% • את מדד תל-אביב 125 הובילה ביוטיים, כאשר שיכון ובינוי נסחרה במגמה שלילית של 7.74%

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

אחרי נעילה חיובית אתמול, המסחר בבורסה של תל-אביב התנהל היום (ב') בירידות שערים. באסיה התנהל המסחר ביציבות (בהונג-קונג לא התקיים היום מסחר), והחוזים העתידיים על המדדים האמריקאים נסחרים בירידות.

 

אתמול נרשמו עליות שערים בבורסה בתל-אביב, אך מכיוון שמדובר במסחר מקוצר עם מחזורים דלים, קשה לגזור מהמגמה על מצבה של הבורסה המקומית. המסחר יסתיים גם היום בשעה 14:30 בשל חול המועד פסח.

את רוב העניין המשיכה לרכז מניית שיכון ובינוי , לאחר שהחברה עשתה בסוף השבוע תרגיל שמזכיר את תרגילי נוחי דנקנר בימיו הגדולים. החברה, שנמצאת בעין הסערה סביב חקירות על תשלומי שוחד לכאורה במדינה באפריקה, פרסמה שעות בודדות לפני ליל הסדר את הדוחות הכספיים, שכצפוי לא היו מזהירים. יש לציין כי חלק ניכר מפעילותה של שיכון ובינוי מתבצעת באפריקה, וקיים חשש שהחברה תיאלץ לצמצם את פעילותה ביבשת בשל החקירות סביב הפעילות שם.

מניות הבנקים ריכזו עניין אחרי הדוחות הכספיים הטובים שפורסמו במערכת. יחד עם זאת, בשוק ההון יש שמעריכים כי מניות הפועלים , לאומי  ומזרחי טפחות  הגיעו לנקודה בה ניתן לממש את עליות השבועות האחרונים.

מניית חברת הטכנולוגיה קדימהסטם  נסחרה בעליות גבוהות. החברה נכנסה לשלב הניסוי הקליני בחולי ALS, והודיעה היום על מינויו של פרופסור יוסף איצקוביץ’-אלדור כדירקטור בדירקטוריון החברה. פרופ' איצקוביץ’-אלדור כיהן כמנהל מחלקת נשים ויולדות בקריה הרפואית רמב"ם במשך 22 שנה וייסד את המרכז לתאי גזע עובריים בטכניון.