נעילה חיובית בת"א; אייסקיור זינקה ב-137%, דלתא ב-9.5%

נתניהו עומד להכריז על שינויי רגולציה • לפחות חברת קמעונאות אחת בישראל ממשיכה להתרחב בצל התקרבות אמזון

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

נעילה חיובית במסחר בת"א היום (א').

 

ראש הממשלה יציג הבוקר שורה של תקנות חדשות להפחתת הרגולציה. על הפרק נמצאים אישורי הג"א דיגיטליים למשרד הביטחון בנושאי פרויקטי מגורים, טסטים לרשיונות נהיגה, מערך הכבאות ועוד. 
מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר אמר כי "כל מי שמכיר את המגזר הציבורי יודע היטב עד כמה קשה להסיט את חרטום הספינה הממשלתית ולהטמיע תרבות ארגונית חדשה". גרונר ציין כי מדינת ישראל זינקה בתוך שנתיים מהמקום ה-98 בעולם למקום ה-41 במדד נטל הרגולציה הממשלתית של הפורום הכלכלי העולמי ואמר כי "נתונים אלה והספר שלפניכם הם ההוכחה שהמאמצים שהשקענו נושאים פרי."

מניית לייבפרסון מזנקת במסחר היום בעקבות דו"ח כספי ראשון וטוב לשנת 2018. מחזור המכירות של החברה עלה בכ-14% השנה, אך נראה שעיני המשקיעים פונות דווקא לעלייה במספר העסקאות שנחתמו הרבעון - 98, לעומת 74 ברבעון המקביל אשתקד. 

מותג האופנה עדיקה , שהתחיל בקניות מקוונות ופתח שני סניפים פיזיים בתל-אביב ובקריות, מתרחב ומתעד להקים עוד שמונה סניפים בשלוש השנים הקרובות. כבר עכשיו יתווספו חנויות בראשון-לציון ובאשדוד.

בינתיים, האיום על שוק הקמעונאות בישראל הופך להיות מוחשי יותר עם פרסום חיפושי המשרה בעברית של ענקית הרשת אמזון המתכננת להיכנס באופן מהותי יותר לשוק הישראלי.

חברת יורוקום תקשורת ומשפחת ויל השלימו בסוף השבוע את מכירת מניות השליטה (23%) בחברת אנלייט אנרגיה  מתחדשת לגופים מוסדיים תמורת 208 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי במכרז התקבלו ביקושים גבוהים של כ-550 מיליון שקל, שהעלו את המחיר במכרז ל-1.79 שקל למניה, לעומת מחיר של 1.64 שקל שבהו נסחרה המניה בתחילת שבוע המסחר.

מניית דלתא  מזנקת על הדיווח חתימת הסכם אופציה לרכישת קבוצת Eminence הצרפתית בכ-125 מיליון אירו. הרכישה עתידה לכלול את המותגים הצרפתיים Eminence ו-ATHENA , את מותג ההלבשה האיטלקי Liabel וכן מספר חברות בת באירופה.

טוגדר , העוסקת במוצרי צמח הקנאביס כמו גם בתחום משאבי אנוש, המשיכה להראות עניין לאחר שצנחה בכ-10% בתום שבוע המסחר, לאחר שריכזה את מחזור המסחר השביעי בגדולו בבורסה (42.7 מיליון שקל).

טבע  פתחה את הבוקר בירידות משמעותיות, ונכון לרגעי המסחר הראשונים היא המנייה השלילית ביותר של מדד 125.