הרשת החברתית: למה אין רשתות אופנה במתחם סוהו החדש?

וגם: שמוליק ארבל מונה לראש החטיבה העסקית של בנק לאומי, Wix מקבלת כבוד בניו יורק, וחוגגים את הסדרת ענף השיפוצים

מרים פיירברג ויניב אפרים / צילום:  קובי לחמיש
מרים פיירברג ויניב אפרים / צילום: קובי לחמיש

שינויים בהנהלת בנק לאומי: שמוליק ארבל יחליף את קובי הבר כראש החטיבה העסקית

מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח שוב מבצעת שינוי ארגוני בבנק, ובמקביל ממנה את שמוליק ארבל לראש החטיבה העסקית במקום קובי הבר. ארבל (48), המכהן כיום כראש המערך המסחרי בחטיבה העסקית, יחליף את הבר שהודיע באחרונה כי יעזוב את הבנק לטובת תפקיד מנכ"ל קבוצת הביטוח ישיר איי.די.איי. במסגרת השינויים הארגוניים החליטה רוסק עמינח להקים חטיבת תפעול, שתרכז את יחידות התפעול של הבנק המפוזרות היום בחטיבות השונות. דני כהן, ראש החטיבה הבנקאית קיבל את האחריות להקים את החטיבה במקביל לתפקידו. לפי הערכות בשנה הבאה החטיבה תהפוך לעצמאית. כתוצאה מהרחבת הסמכויות של כהן, יוצא מאחריותו ניהול מערך ייעוץ ההשקעות. מערך זה יהיה תחת אחריות חנן פרידמן, ראש חטיבת אסטרטגיה ורגולציה הנחשב לאחד הגורמים החזקים בהנהלה.

כמו כן, בשמת בן צבי, ראש חטיבת ניהול סיכונים, הנחשבת למקורבת לרוסק עמינח ואף כיהנה בעבר כעוזרת האישית שלה, תקבל לידיה את ניהול מערך האשראים המיוחדים של הבנק. ארבל יקבל תחת אחריותו חטיבה עסקית מצומצמת יותר - ללא פעילות התפעול והאשראים המיוחדים. כאמור הוא מכהן כיום כראש המערך המסחרי בבנק לאומי, המהווה חלק מהחטיבה העסקית מסחרית. יחד עם זאת, בתחילת שנת 2017 הוא מונה כחבר הנהלה בבנק. לפני כן מילא שורה של תפקידים בכירים בלאומי, בהם מנהל הסניף המרכזי, משנה למנכ"ל בנק לאומי ארה"ב, דירקטור בלאומי קארד וראש סקטור כימיה ואנרגיה בחטיבה העסקית. את ארבל יחליף בתפקיד רונן מורי, המכהן כיום כמנהל מרחב מרכז במערך המסחרי. מורי ימונה לראש המערך מסחרי, אך בניגוד לארבל לא יכהן כחבר הנהלה בבנק.

הכי באופנה - לא להיות באופנה: מי לא הגיע להשקת מתחם סוהו נתניה?

אמש התקיימה פתיחת מתחם סוהו (SOHO) החדש בנתניה סמוך לאיקאה. המתחם, שהוקם בהשקעה של 300 מיליון שקל, חולש על שטח מסחרי של כ-16 אלף מ"ר, עליו צפויים לפעול כ-42 בתי עסק - כולם על טהרת תחום עיצוב הבית וההסעדה. יזמי הפרויקט הם החברה המסחרית אלקטרה נדל"ן (50%) ובן אפרים ובניו (50%), כשלאירוע התייצבו מנכ"לי שתי החברות גיל רושינק ויניב אפרים. על רקע רצף רשתות שקרסו בענף האופנה ובראשן הוניגמן, אומר אפרים, כי מדובר ב"החלטה אסטרטגית שלקחנו בתחילת הדרך שלא להכניס אופנה".

המיקום של המתחם שסמוך לסניף הדגל של איקאה בנתניה, אמור להביא אליו תנועה של לקוחות שמגיעים בין היתר לאיקאה וירצו לרכוש ריהוט, פריטים משלימים, או יעדיפו את בתי הקפה של המתחם על פני הסלמון במזנון של הקמעונאית השבדית. בהקשר זה, מעניין לציין כי מי שאמנם אישר הגעה אך בפועל נעדר מהאירוע הוא דווקא מנכ"ל איקאה, שוקי קובלנץ.

מי שכן התייצבו לחגוג: מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה; דניאל מילוא, מנכ"ל אלקטרה FM (חברת אחזקת המבנים והמערכות מקבוצת אלקו); בעלי עסקים הפועלים במתחם החדש בהם איתן טרבלוס, בעלי רשת אגאדיר ודני יעברי, מנכ"ל רשת סימפלי ווד.

מרים פיירברג ויניב אפרים / צילום:  קובי לחמיש
 מרים פיירברג ויניב אפרים / צילום: קובי לחמיש

משפצים את ענף השיפוצים: מה סיפרה קבלנית השיפוצים אתי ויצמן?

אתמול (ג') נערך ב-CAMILO בתל-אביב, כנס בסימן הסדרת ענף השיפוצים בישראל או במילים אחרות - סוף לחאפרים בענף. בנוכחים שהובילו את הכנס, היו שר השיכון יואב גלנט וערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים. תשומת לב נוספת משכה אתי ויצמן, מי שהוצגה כקבלנית השיפוצים הראשונה בישראל, שקיבלה באחרונה רישיון קבלן רשמי.

ויצמן, שלה ניסיון של שמונה שנים בענף השיפוצים, החלה כשכירה ואחר כך כבעלת עסק עצמאי. היא העידה כי היא עדיין נתקלת בלקוחות שמרימים גבה כשהם פוגשים אישה במקצוע.

גלנט וסיב ציינו מהלך למיגור תופעת החאפרים בענף, כאשר לדבריהם עד היום רק פחות מ-10% מקבלני השיפוצים, החזיקו ברישיון. מעתה, הם בישרו, קבלן ללא רישיון - יעבור על החוק.

באירוע החתימה על כניסה לתוקף של תקנות מיסוד הענף ורישום בפנקס הקבלנים נכחו גם: האלוף במיל' משה קפלינסקי, מנכ"ל נשר מפעלי מלט ישראליים; רוני בריק, יו"ר התאחדות בוני הארץ; עו"ד רועי כהן, נשיא להב; יהודה כתב, יו"ר ארגון קבלני תל-אביב יפו ואחרים.

ערן סיב, יואב גלנט ואתי ויצמן/ צילום: up Studio
 ערן סיב, יואב גלנט ואתי ויצמן/ צילום: up Studio

הנהלת הנאסד"ק מברכת את Wix בטיימס סקוור, ניו-יורק

מדוע התנוסס שמה של חברת האינטרנט הישראלית Wix בטיימס סקוור בניו-יורק אתמול? מתברר, שחברת Glassdoor, המספקת מידע נרחב על חברות שונות, פרסמה את רשימת חברות מחשוב הענן שהכי טוב לעבוד בהן, ומקרב החברות הציבוריות, Wix הגיעה למקום ה-12.

בהנהלת הנאסד"ק, שם נסחרת החברה, לא פספסו את ההזדמנות לברך את החברה ופרסמו את הברכה על המסך הענק שבכיכר.

Wix, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, מספקת פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט, והיום היא פרסמה דוחות טובים לסיכום הרבעון הראשון. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי 4 מיליארד דולר. בעוד שתעשיית ההייטק הישראלית חווה בחודשים האחרונים תחרות עזה מצד אמזון, שנכנסת לישראל ומנסה למשוך אליה עובדים בשכר גבוה, סמנכ"ל הכספים של Wix, ליאור שמש, מציין ש-Wix לא נפגעה מכך משמעותית. "הנושא של גיוס עובדים זו נקודה מעניינת. לא נפגענו מכך כי המותג של Wix חזק מאוד בארץ מבחינת העובדים. בדוח של Glassdoor אנחנו מדורגים בין החברות שהכי רוצים לעבוד בהן, בהשוואה עולמית. זו גאווה מדהימה. Wix היא חברה עם DNA מיוחד שמאפשר לעובדים להתפתח וליזום, והעובדים באים אליה עם הרבה התלהבות. בכל פעם שנכנסת לשוק חברה גלובלית ומנסה לגייס עובדים זה כמובן פוגע בכולם, אבל בנו זה לא פוגע ברמה קשה, כי Wix היא אחת החברות הכי נחשקות לעבוד בהן".

הפרסום של Wix בטיימס סקוור / צילום: Nasdaq
 הפרסום של Wix בטיימס סקוור / צילום: Nasdaq

בכל הכוח: מי הרימו כוסית לכבוד תחנת הכוח IPM?

את השלמת הסגירה הפיננסית ותחילת הקמתה של תחנת הכוח IPM בבאר טוביה, ציינו אתמול נציגי החברות ותעשיית האנרגיה בוויסקי בר-מוזיאון במתחם שרונה בתל-אביב.

הבעלות בתחנת הכוח מתחלקת בין גלובל פאוור, מוטי בן משה, קרן יסודות בבעלות יצחק מירילשווילי, קרן נוי, לאומי פרטנרס, מוטי פרידמן, משה טרי ו-IPM3000 (קבוצת המייסדים). את התחנה תקים ותפעיל סימנס, והיא תופעל על בסיס גז ממאגר לוויתן ומאגר תמר, בהתאם למתווה הגז, ועתידה על-פי התכנון להתחיל לפעול במחצית השנייה של 2020. אסף ויטמן, מנכ"ל IPM, ציין כי הפרויקט נוסד לפני כ-13 שנה, והסגירה הפיננסית היא אבן הדרך המרכזית בו.

ד"ר שמואל פלדל, מנכ"ל סימנס ישראל, אמר כי זו תחנת הכוח הרביעית שסימנס מקימה בימים אלה בישראל, אבל זו הפעם הראשונה שבו היא תתפעל ותתחזק פרויקט בסדר גודל כזה בתחום האנרגיה בארץ.

הרימו כוסית ואיחלו הצלחה ואנרגיה חיובית: אהוד בן ש"ך, יו"ר IPM; ניסן כספי, מנכ"ל גלובל פאוור ורעייתו דנה כספי, סמנכ"לית הכספים; ירון בלוך, מנכ"ל לאומי פרטנרס; אייל גרינבאום, מנכ"ל אפסילון חיתום; ניר גרינברג, מנכ"ל קרן יסודות; סעדיה עוזרי, מנכ"ל קו"ף דלת, חברת ההשקעות של יצחק מירילשווילי; פיני כהן, יו"ר קרן נוי; רן שלח, מנכ"ל משותף קרן נוי; ליאור מנצר, מנהל מימון פרויקטים בבנק הפועלים; דניס ישי, מנהל מימון פרויקטים בדויטשה בנק; משה טרי, נאמן אי.די. בי לשעבר יו"ר הרשות לני"ע; מוטי פרידמן, לשעבר יו"ר חברת החשמל, ואחרים.

אייל גרינבאום וניר גרינברג / צילום:  Josef
 אייל גרינבאום וניר גרינברג / צילום: Josef