ריבלין קיבל את המלצת שקד: חתם על הקלה בעונש לקובי פרץ

עפ"י החלטת הנשיא שהתקבלה במסגרת המתווה המיוחד לשנת ה-70 למדינה, תקופת מאסרו של פרץ תקוצר, כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בחלוף מחצית מתקופת מאסרו, בחודש יולי 2018

קובי פרץ / צילום: שלומי יוסף
קובי פרץ / צילום: שלומי יוסף

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, החליט לאמץ את המלצתה של שרת המשפטים, איילת שקד, ולהקל בעונשו של הזמר קובי פרץ, במסגרת המתווה המיוחד לשנת ה-70 למדינה.

על-פי החלטת הנשיא, פרץ יוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים שתשקול את שחרורו ברישיון, בחלוף מחצית מתקופת מאסרו, בחודש יולי 2018. המשמעות היא שתקופת מאסרו לא קוצרה, ופרץ לא יוכל להשתחרר באופן מיידי, אלא נתונה לו הזכות להגיש בקשה לשחרור מוקדם בחלוף חצי מתקופת המאסר, ולא לאחר ריצוי של שני שליש מתוקפת מאסרו, כמקובל.

מכיוון שפרץ נידון ל-18 חודשי מאסר בפועל, אותם החל לרצות בחודש אוקטובר האחרון, הוא יוכל לבקש להשתחרר לפי ההיתר שניתן לו מנשיא המדינה, כבר בחודש יולי הקרוב. לאחר הגשת הבקשה, ההליך יידון בפני ועדת השחרורים, כאשר לא ברור כלל שהפרקליטות מצידה תמליץ על שחרורו המוקדם של פרץ.

בהחלטת הנשיא נקבע כי ההקלה בעונש מותנית בתשלום הקנס שהוטל על פרץ על-ידי בית המשפט. 

כזכור, במסגרת המתווה המיוחד לשנת ה-70, נעשה על-ידי הנשיא שימוש רחב מן הרגיל בסמכות החנינה לאסירים בעלי מאפיינים ייחודיים, ובהם אסירים המרצים מאסר ראשון של עד שנתיים מאסר. החלטת הנשיא בנוגע לפרץ התקבלה במסגרת מתווה זה. 

נזכיר כי פרץ נכנס לכלא בחודש אוקטובר 2017. הזמר הורשע בעבירות מס במיליוני שקלים, נידון תחילה לשנתיים מאסר בפועל, ובהמשך עונשו הופחת ל-18 חודשי מאסר. טרם כניסתו של פרץ לכלא, נשיא המדינה ריבלין דחה את בקשת החנינה שהגיש. 

עורכי הדין ציון אמיר וחיים לוי, באי-כוחו של קובי פרץ, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על ההחלטה של נשיא המדינה, אשר החיל את מידת החסד והרחמים במקרה שאין ראוי ממנו לחנינה. מרשנו עבר ייסורי נפש וגוף רבים לאורך שנים של מאבק משפטי, אשר מגיע לסיומו הטוב בדמותה של חנינה ראויה, צודקת ומושכלת, אשר תאפשר לקובי לחזור לשגרת חייו ולמשפחתו ולהמשיך ולשמח את עם ישראל בפעילותו המוזיקלית הברוכה".