בעקבות סיכום עם ניסנקורן: כץ חתם על 3 צווי הרחבה חדשים

צווי ההרחבה החדשים, שנוגעים לענפי התובלה, ההיסעים הפרטיים והבניין, יביא לשיפור משמעותי בתנאי ההעסקה של יותר מ-150 אלף עובדים במשק

שר העבודה והרווחה, חיים כץ / צילום: שלומי יוסף
שר העבודה והרווחה, חיים כץ / צילום: שלומי יוסף

שיפור משמעותי בתנאי העסקתם של יותר מ-150 אלף עובדים במשק - בעקבות החלטת שר העבודה והרווחה, חיים כץ, לחתום על 3 צווי הרחבה חדשים שנוגעים לענפי התובלה, ההיסעים הפרטיים והבניין, וזאת בהמשך לשורה של הסכמות שהוביל יו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן, עם נציגי המעסיקים בענפים אלה.

השיפורים המרכזיים שיחולו בתנאי העסקתם של עובדים בענף ההיסעים כוללים שדרוג משמעותי בתנאי שכרם, קביעת שכר מינימום ענפי גבוה בעד 17% משכר המינימום הקבוע במשק, רשת ביטחון שתאפשר לעובדי הענף לשמר רמת שכר מינימלית של 6,200 שקל גם בחודשי עבודה חלשים וקרן השתלמות לעובד שצבר ותק של יותר מ 4 שנים.

צו ההרחבה השני נחתם בענף ההובלה, והוא יחול על קבוצה של כ-20 אלף נהגים ויגדיל בכ-100 שקל את שכרם מעל גובה השכר הממוצע במשק. עובדים בענף זה ייהנו גם מתוספת שכר בגובה של חצי אחוז על כל שנת ותק, הגדלה של 0.75% בשיעור ההפקדות של המעסיקים לקרנות ההשתלמות של עובדי הענף ל-6.75%, הגדלת האש"ל ל-53 שקל ביום ועוד.

צו הרחבה שלישי נוגע לסיכומים שהושגו בין ההסתדרות הכללית להתאחדות בוני הארץ, והוא מגדיל את ההפרשות הפנסיוניות ליותר מ-100 אלף עובדים בענפי הבנייה, התשתיות, צמ"ה, עבודות ציבורית ושיפוצים. ההפקדות לקרנות הפנסיה של עובדים מקבוצות אלה יגדלו ב-1.2%.