נעילה ירוקה בת"א; שופרסל ירדה אחרי מכירת אלשטיין

המהלך המפתיע של אלשטיין הושלם: מכר 16.5% משופרסל • מנכ"ל בנק אגוד עוזב את תפקידו • שיכון ובינוי תוסיף לרכז עניין

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב מתנהל היום (ד') בעליות על רקע הסגירה השלילית אתמול והירידות החדות בסיום המסחר בוול סטריט אמש. מדד הדאו ירד ב-1.15%.

 

הצלחה במכרז למכירת מניות שופרסל  שערכה אתמול החברה האם, דיסקונט השקעות  (דסק"ש). במכרז שנערך אתמול התקבלו מגופים מוסדיים ביקושי ענק בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל, ובעקבותיהם צפויה החברה למכור את מלוא הכמות שהוצעה למכירה בהיקף של כ-16.5% ממניות שופרסל.

מחיר המכירה במכרז נקבע על 21.83 שקל למניה, המשקף הנחה של 8% על המחיר בו סיימה המניה את המסחר בבורסה אתמול. שדסק"ש, שהחזיקה טרם המכרז ב-50.1% ממניות שופרסל, תמכור כעת כאמור 16.5% ממניות החברה תמורת כ-850 מיליון שקל.

בעקבות המכירה ירדו מהחזקה של 50.1% בשופרסל להחזקה של 33.6% בלבד. המשמעות היא ששופרסל תהפוך לחברה ללא בעל שליטה [לידיעה המלאה].

בבזק  עדיין מתלבטים בקבוצה האם למכור את אתר וואלה או להותיר חלק ממנו בתוך הקבוצה. על-פי המסתמן, תמורת המחיר המתאים תימכר וואלה שבבעלות בזק, אולם פעילות הדאטה שלה תישאר ותפעל מתוך אחת החברות בקבוצה. דורון תורג'מן, דירקטור בבזק ומנכ"ל אינטרנט זהב, העריך היום בוועידת שוק ההון של גלובס כי עד לסוף השנה תועבר השליטה בבזק לבעלים חדשים. עוד אמר תורג'מן כי הוא מקווה שהמשקיעים הזרים שעזבו את החברה עם התפוצצות פרשת אלוביץ'-נתניהו יחזרו להשקיע במניה עם העברת השליטה.

בי קום  ושאר מניות קבוצת יורוקום גם יהיו במוקד העניינים לאחר שבתחילת השבוע פורסם כי לא רק האחים נוימן רוצים לרכוש את השליטה בחברה. קרן ההשקעות האמריקאית סרצ'לייט (searchlight) הגישה לפני קרוב לשבועיים הצעה לאינטרנט זהב  לרכישת השליטה בחברה. לפי הערכות, מדובר בהצעה בסדר גודל דומה לזו שהגישו האחים נוימן.

יחד עם זאת, בעוד האחים נוימן מוכנים לרכוש את החברה ללא בדיקת נאותות, בקרן ביקשו מספר שבועות בכדי לבצע הליך מזורז יחסית של בדיקת נאותות לחברה, ורק לאחר מכן להפוך את הצעתם למחייבת.

שלושה שבועות אחרי שרשות הגבלים עסקיים פסלה את המיזוג של בנק אגוד  ומזרחי טפחות , מנכ"ל בנק אגוד ישראל טראו עוזב את תפקידו. טראו כיהן בתפקיד זה במשך ארבע שנים, והוא עוזב על רקע חוסר שביעות רצון מצד בעלי השליטה בבנק בנושא קידום המיזוג. טרם מונה מחליף לטראו.

שיכון ובינוי  ריכזה עניין לאחר שנתי סיידוף קנה את חלקה של שרי אריסון בחברה.

אל על  ריכזה עניין על רק ביטול עסקת המיזוג בין חברת הבת סאן דור לישראייר.

מעלות העלתה את דירוג מבני תעשייה ל-A פלוס באופק יציב. בנוסף, העלתה את דירוג אגרות החוב המובטחות מ-A פלוס ל-AA מינוס והעלתה את דירוג אגרות החוב הלא מובטחות מ-A ל-A פלוס. במעלות כתבו כי "החברה הורידה את רמת המינוף בקצב מהיר משצפינו בעיקר בשל מימושי נכסים בהיקפים גבוהים. בעקבות זאת, אנו מעריכים כי יחס המינוף (חוב ל-CAP) של החברה יירד אל מתחת ל-60% כבר בשנת 2018". דודו זבידה: "העלאת הדירוג הינה פועל יוצא של יישום מתמיד ועקבי של האסטרטגיה העסקית למימוש נכסים בחו"ל ומימוש נכסים שמיצו את הפוטנציאל העסקי שלהם בישראל, וכן של הפעולות בהן נקטנו להקטנת היקף החוב הפיננסי נטו, להוזלת שיעור הריבית האפקטיבית ולהארכת מח"מ החוב של החברה".