נעילה מעורבת בת"א; מניות הגז העיבו על המדדים המובילים

קבוצת סבן במגעים עם האצ'יסון כדי להאריך את מועד ההלוואה שעל פרטנר להחזיר לה • פורסייט זינקה אתמול ב-11% בעקבות חתימה על מזכר הבנות עם יבואן רכב ישראלי

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ד') במגמה שלילית. 

 

פשרה באינטרנט זהב : במסגרתה הוחלט כי אינטרנט זהב תקיים הליך מכרז מסודר למכירת השליטה בבזק . החברה תתקשר עם בנק השקעות נוסף מעבר לבנק ההשקעות עמו עובדת היום. הליך המכירה יבוצע בשקיפות עם המנהלים המיוחדים ביורוקום (עורכי הדין פיני רובין, אמנון לורך ואורי גאון). עוד נקבע בפשרה כי נציגי הבנקים ביורוקום יקבלו נציגות של 4 דירקטורים בדירקטוריון אינטרנט זהב, במקום חמישה כפי שביקשו בהתחלה. בנוסף המנהלים המיוחדים התחייבו כי לא ינהלו הליך למכירת אינטרנט זהב במשך שלושת החודשים הקרובים.

מדד הגז והנפט צנח במעל ל-3%, זאת לאחר הפרסומים בתקשורת המצרית ביומיים האחרונים על תגלית גז טבעי ענקית במצרים. המאגר בשם Noor מכיל על פי הערכות 2550 BCM גז טבעי, פי שלושה מהכמות של "זור".
לדברי שר האנרגיה המצרי לשעבר אוסמה קאמל: "לפני חודשיים אמרנו כי באזור שלנו ייתכנו תגליות נוספות. נקווה שהנשיא א-סיסי יודיע על החדשות הטובות כבר בימים הקרובים".  

אביליטי  הדואלית, חברה לייצור טכנולוגיות לניטור, אכיפה וסייבר עבור גופי בטחון ואכיפת החוק, נ סחרת היום בירידות בטווח תיקו, לאחר שאתמול (ג') דווח כי עלתה ב-363% בנאסד"ק במהלך השבוע האחרון ומניותה עלו בכ-50%.

שלשום (ב') הודיעה קבוצת קסטרו  כי רכשה את מלוא המניות בקבוצת הודיס, כולל קרולינה למקה, אקססורייז, טופ טן ו-50% מאורבניקה. בעקבות העסקה ידוללו אחזקותיה של משפחת קסטרו-רוטר מ-70% לכ-45%, אחזקות שותפי קבוצת הודיס על מותגיה בראשותו של יוסי גביזון תגדל מ-5% לכ-38%, בעוד אחזקות הציבור בקבוצה יקטנו מ-25% ל-17%. שווי העסקה מוערך ב-300 מיליון שקל.

חיים סבן לא מרים ידיים מפרטנר . ל"גלובס" נודע כי קבוצת סבן נמצאת במגעים עם האצ'יסון במטרה להאריך את מועד הפירעון הנוכחי של ההלוואה (ינואר 2020). מדובר בהלוואת מוכר בסך 300 מיליון דולר (יותר מ-1 מיליארד שקל), שנלקחה בשנת 2009 על ידי חברת סקיילקס של אילן בן דב, בעת שרכשה את פרטנר מהאצ'יסון, כשהבטוחה להחזרתה הייתה מניות פרטנר הנרכשות. הדחייה, אם תגיע, תיתן לסבן ולפרטנר אוויר לנשימה, שיאפשר להם לקדם את אסטרטגיית הצמיחה של פרטנר לטווח הארוך. 

הרכישה האחרונה של חברת המ-לט  עשויה להקפיץ את מכירותיה בשנים הקרובות, שכן היא פותחת לחברה פתח לשוק עצום שגודלו נאמד בכ-40 מיליארד דולר, פי 10 מגודל השוק הנוכחי אליו פונה המ-לט. כך מעריך האנליסט יהונתן שוחט מלידר שוקי הון, בסקירה שפרסם על החברה.

כלכלית ירושלים  הודיעה אתמול רשמית על מיזוג עם חברת הבת מבני תעשיה 

פורסייט  חתמה על מזכר לא מחייב להתקנה של מערכת Eyes-On ברכבים שמיובאים על-ידי היבואן לישראל. בשלב הראשון (לאחר שייחתם הסכם מחייב), יבצעו פורסייט והיבואן פיילוט במספר דגמים של כלי רכב, ואם הפיילוט יסתיים בהצלחה תספק פורסייט מערכות נוספות. היקף המערכות הפוטנציאלי שעשוי היבואן לרכוש עומד על כ-21 אלף מערכות במשך כשלוש שנים. עוד מציינים בפורסייט, כי היבואן יקדם את מוצרי החברה לצורך הטמעתם בקווי הייצור של יצרני הרכב שאותם הוא מייצג בישראל.