גרנות על סלקום ופרטנר: "כשנוסעים בלי רישיון יש תאונות"

מנכ"לית הוט, טל גרנות, בוועידת MAD של "גלובס": "הוט מאבדת היום הכי פחות מנויים לעומת מה שאיבדה גם בשנים שלא הייתה תחרות" • "התעשייה בישראל נפגעת. הוט מפרנסת תעשייה. עשרות אלפי אנשים מחברות ההפקה יאבדו מההכנסה שלהם"

מנכ"לית הוט, טל גרנות, בוועידת MAD / צילום: שלומי יוסף
מנכ"לית הוט, טל גרנות, בוועידת MAD / צילום: שלומי יוסף

"יש כל מיני סוגי טלוויזיה בישראל ובעולם" - כך אמרה אמש (ב')  טל גרנות, מנכ"לית הוט, במסגרת שיחה עם יונתן כיתאין, כתב התקשורת של "גלובס", בוועידת MAD, בתשובה לשאלה איך הוט מתמודדת עם אובדן הלקוחות ברבעון האחרון, לאחר שסלקום ופרטנר נכנסו לשוק הטלוויזיה.

"הוט מאבדת היום הכי פחות מנויים לעומת מה שאיבדה גם בשנים שלא הייתה תחרות", אמרה גרנות, והוסיפה כי "הוצאנו בשנה וחצי האחרונות מענה לכל סוגי השוק, כולל את נקסט ב-99 שקל. אנחנו מאוד מרוצים מנקסט, ואין קניבליזציה כמעט בין הוט ונקסט. עוד נעשה איתו דברים גדולים גם מחוץ לישראל, והוא השיג את המטרה בצורה מוחלטת".

כשנשאלה איך חברה מהעידן הקודם מתכוננת להתמודד עם המגמה העולמית של גופי תוכן ענקיים כמו נטפליקס ואמזון, שמוכרים חבילות תוכן זולות ונגישות לכל מכשיר, השיבה גרנות כי "חברות מתאימות את עצמן למה שקורה, יש פתרון גם למי שקורא לעצמו לייט יוזר. ארה"ב לרוב מקדימה אותנו בכמה צעדים, וב-2017 שוק הכבלים והלוויין איבד חצי אחוז בלבד לטובת הפלטפורמות האלה. רוב מי שמחובר לשירות כמו נטפליקס מחזיק בנוסף כבלים. בעוד כמה שבועות יהיה אפשרי להתחבר להוט וגם לנטפליקס מכל הממירים".

בנוגע לפיקוח שאליו כפופות הוט ו-yes, בעוד שסלקום ופרטנר אינן כפופות אליו, גרנות אמרה כי "כשנוסעות על הכביש מכוניות בלי רישיון, יכולות להיות תאונות. אני בעד הגנת ינוקא, אבל לא בעד להפוך את זה לנורמה שאין בבסיסה שום היגיון. התעשייה בישראל נפגעת. הוט מפרנסת תעשייה. עשרות אלפי אנשים מחברות ההפקה יאבדו מההכנסה שלהם. השוק לא שוויוני. אנחנו נמשיך להשקיע ביצירה ישראלית, אבל באחריות הרגולציה לדאוג לזה שלכל מי שמשדר בישראל תהיה נגיעה בעולם היצירה הישראלית. כשמגיעים למספר כזה של לקוחות, צריך להיות חופשיים מהגנות ינוקא".

בהמשך דיברה גרנות על מהלך המיתוג החדש שהוט מובילה בתור חלק מהקונצרן העולמי אלטיס. "הוט היא חברת התקשורת היחידה בישראל שהיא גלובלית. הכרזנו שנשנה את המותג לאלטיס העולמי יחד עם חברות מקומיות בארה"ב, צרפת, פורטוגל ועוד, אבל חשבנו המון בשנה האחרונה, ואם לפני 3-4 שנים היה צריך לשחרר את המותג של הוט, בשנה האחרונה יש טרנספורמציה מטורפ,ת ואנחנו נשמור על השם של הוט. הערך שלו חזק, והזהות חד-משמעית. בנוסף ניקח את המיתוג הגלובלי של אלטיס, תהיה מתיחת פנים מטורפת. כל השפה שלנו והמסך יראו אחרים לגמרי. נקווה שזה יקרה כבר במהלך החגים".

כשגרנות נשאלה על-ידי כיתאין אם הקהל של הוט אוהב יותר את היצירה העברית או את הסדרות הגלובליות, תשובתה הייתה חד-משמעית: "ישראלים יכולים לזרוק מילה פה ושם באנגלית, אבל בסוף הם רוצים לראות תוכן ישראלי. 13 מתוך 15 הסדרות הנצפות של הוט ב-2017 היו ישראליות. רק 'משחקי הכס' ו'סיפורה של שפחה' נכנסו ל-15 הנצפות מתוך הסדרות הגלובליות. תוכן ישראלי עושה פי עשרה רייטינג מכל רכש - טוב ככל שיהיה, ו'סיפורה של שפחה' היא באמת סדרת מופת בעיניי".