מחאת הלהט"ב: ההסתדרות והחברות הגדולות במשק מצטרפות

(עדכון) - ההסתדרות: "בתור התנועה החברתית הגדולה בארץ, אנו מתנגדים לכל סוג של אפליה" • שורה של חברות פרסום והייטק הודיעו על תמיכתן בשביתה ביום ראשון הקרוב בתגובה להפלת התיקון לחוק הפונדקאות בכנסת • IBM העולמית יצאה בהודעת גינוי על החוק; מיקרוסופט ישראל, מלאנוקס וסלקום הכריזו על מענקים כספיים לעובדים שיבחרו בהליך פונדקאות

מחאת הלהט"בים / צילום: גיא כהן
מחאת הלהט"בים / צילום: גיא כהן

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הוציא היום (ה') חוזר לעובדי ההסתדרות, בו הוא מאשר לעובדים הלהט"בים בארגון לקחת חלק במחאה המתוכננת ביום ראשון בנוגע לחוק הפונדקאות. הוא קרא לוועדים ולהנהלות "לאפשר לעובדים, המשתייכים לקהילת הלהט"ב, לקחת חלק במחאה מבלי לפגוע בזכויותיהם".

בהודעה רשמית של ההסתדרות נכתב כי "המאבק למען שוויון זכויות של קהילת הלהט"ב הוא מאבק חשוב על פניה של החברה הישראלית. בתור התנועה החברתית הגדולה והמשפיעה בארץ, ההסתדרות מתנגדת לכל סוג של אפליה". 

בהמשך לחוזר שהוציא ניסנקורן, ראשי ועדים בחברות ובגופים רבים הודיעו כי יפעלו לסיכום מול ההנהלות על-מנת לאפשר לעובדים, המשתייכים לקהילת הלהט"ב, להיעדר מהעבודה ולקחת חלק בצעדי המחאה ביום א', ללא פגיעה בזכויותיהם. בין ראשי הוועדים שהגיעו לסיכום מול ההנהלות: יו"ר ועד העובדים בקק"ל, ישראל גולדשטיין; יו"ר ארגון עובדי תנובה, אחיאב שמחי; יו"ר ועד עובדי פרטנר, קרן אופק; יו"ר ועד עובדי פלאפון, ברק לוי; ונוספים. זאת בנוסף להודעות דומות של שורת חברות במשק (כפי שיפורט בהמשך). 

בנוסף, גם יו"ר ועד העובדים בנמל חיפה, אייל זלץ; יו"ר ועד עובדי שופרסל, אריאלה סיסו;ויו"ר ועד עובדי דואר ישראל, שמעון פרג'ון; הודיעו  כי יפעלו לסיכום מול ההנהלות על-מנת לאפשר לעובדים המשתייכים לקהילה הגאה להיעדר מהעבודה ולקחת חלק בצעדי המחאה ביום א', ללא פגיעה בזכויותיהם. 

שביתה כללית ביום ראשון

אתמול (ד'), בפעם הראשונה בהיסטוריה של הקהילה הגאה בישראל, החליטו מספר ארגונים להכריז על שביתה כללית במשק ביום ראשון הקרוב והנחו את חברי הארגונים הלהט"בים, כמו גם מקומות עבודה המזדהים איתם, שלא להגיע לעבודה באותו יום. השביתה הוכרזה כאקט תגובה להצבעת הקואליציה בכנסת על חוק הפונדקאות, כך שיחול רק על נשים ולא גברים המבקשים להפוך להורים. 

ההפגנה ביום ראשון תשודר בשלושת אתרי האינטרנט הגדולים, כפריצה של שעה בשידור חי בהנחיית אסי עזר. 

מאז ההכרזה תפס תאוצה מסע לרתימת גופי תקשורת, אנשי תקשורת וגופים עסקיים לשביתת המחאה. במכתב שנשלח לארגונים העסקיים מבקשת האגודה למען הלהט"ב ממעסיקים להצטרף למחאה נגד מה שהם מכנים "אפליה מתמשכת נגד קהילת הלהט"ב בישראל": "אנו קוראים לכם, תאגידים, חברות ועסקים, לשתף עימנו פעולה ולצאת בהצהרת תמיכה פומבית למען שיוויון זכויות הלהט"ב ולתמוך במי שירצו לקחת חלק באירועי המחאה ביום ראשון הקרוב", נכתב. באגודה מבקשים ממקומות עבודה לאפשר לעובדים המבקשים בכך לא להגיע לעבודה ביום ראשון, מבלי שהדבר ייחשב להם כיום חופש, ולצאת בהצהרת תמיכה בשוויון זכויות לעובדים ובמחאה.

יצוין כי יום ראשון הוא צום תשעה באב, ובמקומות עבודה רבים אנשים יכולים לבחור שלא לבוא לעבודה. עם זאת, העסקים, החברות והתעשייה ברחבי הארץ פתוחים כרגיל.

ראשית היו אלה גופים מתחום המדיה והתקשורת: מנכ"ל קבוצת מקאן תל-אביב עמית משיח כתב פוסט חריף בפייסבוק בו הודיע כי משרדו ייקח חלק במחאה: "מספיק לזיז-זג על חשבוננו. מספיק לזלזול המתמשך באזרחי המדינה בשם הישרדות פוליטית ושמירה על הכיסא".

גם עידו הר טוב, מנכ"ל קבוצת גיתם, פרסם פוסט שבו כתב לעובדים "העובדה כי חוק הפונדקאות המאפשר לכל אדם באשר הוא להקים משפחה נפל בכנסת היא בושה וכלימה למדינה ולחברה הישראלית". מדובר בהתבטאויות לא שגרתיות, שכן בענף הפרסום נוטים המנהלים בדרך-כלל שלא להביע דעות היכולות להיתפס כפוליטיות או כשנויות במחלוקת. פרט למקאן וגיתם הודיעו על הצטרפות לשביתה בין היתר גם המשרדים טוויסטד, טינק, אוסום וגו מובלין.

בהודעת המאבק שהתפרסמה אתמול בפייסבוק ניתן קרדיט למשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי על גיבוש הרעיון. יוסי לובטון, מנכ"ל המשרד, כתב בהודעה המתייחסת לנושא כי "כשהאנשים מהאגודה ישבו במשרד שלנו ושמעו את הרעיון, הם היו קצת המומים. 'זה בוטה', הם אמרו. 'זה חזק, אבל אולי חזק מדי. זה יעורר אי-נוחות אצל הרבה אנשים'. 'בדיוק', אמרנו להם. 'זה מעולה', הם אמרו, 'אבל עכשיו זה לא הזמן. זה צריך להיות בטיימינג הנכון'. לא חשבנו שזה יקרה, אבל האנשים האמיצים האלה החליטו להפסיק לשתוק. כי יש גבול גם לסבלנות והסובלנות אל מול האפלה והחושך. הגיע הזמן. גאים בכם מאוד ותומכים בכם לאורך כל הדרך, אנשי BBR".

גם בדף הפייסבוק של מיקרוסופט ישראל פורסמה הודעה התומכת במאבק ובזכות הגברים הלהט"בים למשפחה: "הנוסח הנוכחי של חוק הפונדקאות מחריג את קהילת הלהט״בים ומונע מהם את הזכות הבסיסית והאנושית להקים משפחה. זהו חוק מצער ולא שוויוני. מהיום, כל עובדת ועובד שלנו שיחליטו להקים משפחה באמצעות פונדקאות יקבלו 60 אלף שקל, ללא קשר למגדר, מגזר, נטייה מינית, גיל או מצב משפחתי. כ-ו-ל-ם!", הודיעו בחברה.

חברת מלאנוקס הלכה בעקבות הודעת מיקרוסופט: "מלאנוקס מאמינה כי הזכות להורות נתונה לכולם וכחברה ששמה על דגלה סובלנות ושוויון בקרב המרקם האנושי העשיר של עובדיה, החברה גאה להכריז על תמיכתה בכל מי שיבחר או תבחר בתהליך הפונדקאות על-ידי מענק של 60 אלף שקל ותוספת חודש חופשת לידה. אנו מצרים על נוסח חוק הפונדקאות הנוכחי אשר באופן לא שיווני מחריג את קהילת הלהט"ב, ומקווים כי לא ירחק היום בו גם החקיקה הישראלית תאפשר שוויון אמיתי מול הזכות הבסיסית להורות. כמו כן, מלאנוקס תתמוך ותאפשר לכל מי מעובדיה שיבחר להשתתף בהפגנה אשר תתקיים ביום ראשון הקרוב". 

קרן סינגולריטים הודיעה כי מצטרפת להחלטה של מיקרוסופט לתת מענק בסך 60 אלף שקל לעובדים אשר יחליטו להקים משפחה באמצעות הליך פונדקאות. מהקרן נמסר כי "חוק הפונדקאות בניסוחו הנוכחי לא יכול להיות חוקי במדינה חופשית, זה לא ייתכן שיכפו על אנשים את מי לאהוב ויענישו אותם אם הם מרגישים אחרת, פשוט בלתי מתקבל על הדעת. נשמח גם לעזור במימון תביעת בג"ץ בנושא". 

חברת wix הודיעה כי היא עובדת על מהלך שבו היא תממן באופן מלא טיפולים של עובדים שלא יוכלו לעשות הליך פונדקאות בגלל החוק. 

מפייסבוק ישראל נמסר: "פייסבוק דוגלת בגיוון ושוויון מלא, ואנו רואים בקהילת הלהט"ב חלק בלתי נפרד מהמגוון ומהמרקם האנושי שלנו בישראל ובכל העולם. להקים משפחה זוהי זכות בסיסית של כל אדם באשר הוא, ומיום הקמת המשרד בישראל אנו תומכים בזכות זאת ומסייעים במענק פונדקאות לכל עובדת ועובד, ללא קשר למגדר או לזהותם המינית בגובה של 85,700 אלף שקל, בנוסף למתן חופשת הורות של 4 חודשים לגברים ונשים כאחד. אנחנו תומכים בכל העובדים שלנו ומאפשרים להם לבחור האם ברצונם להגיע לעבודה ביום ראשון או להצטרף לחבריהם לקהילה ולעמוד על זכויותיהם".

מסלקום נמסר: "קבוצת סלקום מאמינה כי הזכות להורות נתונה לכולם באופן שוויוני, וכי לקהילת הלהט"ב הזכות להקים משפחה בישראל. הנהלת סלקום, בשיתוף ועד העובדים, מצטרפים למאבק הקהילה הגאה ומעניקים סיוע בסך 45,000 שקל לכל עובד אשר יידרש לתהליך פונדקאות בחו"ל, כהשתתפות בעלות ההליך".

חברת IBM העולמית הצטרפה היום למחאה ומסרה: "חברת IBM מתנגדת לכל צורה של אפליה, ומאז ומתמיד נאבקה למען יחס שוויוני לכולם. אין לשלול מאף אחד את הזכות האנושית הבסיסית - הזכות להקים משפחה - בשל ההחלטה להיות נאמן לעצמו ולזהותו. אנו תומכים בכל עובדי החברה, בישראל וברחבי העולם, שמבקשים להביע סולדריות עם קהילת הלהט"ב בקריאה הנחושה לקדם חקיקה שמכילה כל אדם באשר הוא אדם. עובדים ועובדות אשר יחליטו לקחת חלק במחאה המתוכננת ביום ראשון, יוכלו לקבל יום חופשה מיוחד, לאחר קבלת אישור מהמנהל הישיר". 

בחברת נייס הודיעו כי עובדים שישתתפו באופן פעיל בהפגנת המחאה יקבלו יום חופש על חשבון החברה. 

רשת iStore, המשווקת רשמית למוצרי Apple בישראל, מצטרפת למאבק הלהט"ב בנושא חוק הפונדקאות ותשבית לאות הזדהות את סניפיה בתל-אביב, באר שבע (קניון הנגב) ורעננה (קניון רננים) ביום ראשון הקרוב לשעה. 

משופרסל נמסר: "מי מעובדינו שירצה לצאת להפגנה, יוכל לעשות זאת מבלי שיחויב, וזאת על-פי תיאום עם המנהלים בשטח". 

בחברת פרוקטר אנד גמבל התייחסו לשביתה המתוכננת ביום ראשון: "יש לנו מסורת של 25 שנה בתמיכה בקהילה הלהט"בית ובישראל. הודענו לפני חצי שנה שגם זוגות בפונדקאות יוכלו ליהנות מחופשת לידה בת חודש. אנו לוקחים עמדה חד-משמעית גם בנושא זה ונאפשר לכל עובדי החברה אשר ירצו לקחת חלק במאבק, לעשות זאת מבלי לאבד יום חופש".

חברת מטריקס פרסמה אף היא הודעת תמיכה: "כחברה המאמינה בזכות הבסיסית להיות הורה קיבלנו בעצב את נפילת חוק הפונדקאות, המאפשר לכל אדם להקים משפחה בישראל. מטריקס תומכת במאבק של הקהילה הלהט"בית ובמחאתה ומחזקת אתכם במאבקכם הצודק". 

חברת טאואר ג'אז הודיעה לעובדיה: "אנו בטאואר ג'אז דוגלים מאז ומתמיד בשוויון זכויות והזדמנויות לכולם, ללא קשר למגדר, מגזר, נטייה מינית, גיל או מצב משפחתי. אנו מצרים על כך שנוסח חוק הפונדקאות הנוכחי מחריג את קהילת הלהט"בים ומקווים שבמהירה יגיע היום בו יתאפשר שוויון אמיתי לכלל האזרחים. לפיכך, עובדים שיבחרו להשתתף בהפגנה המתוכננת להתקיים בשבוע הבא - יוכלו לעשות כך ללא חיוב יום חופש, בתיאום עם המנהל. בנוסף לכך, עובדים אשר החוק הנוכחי משפיע עליהם באופן אישי מוזמנים להגיע לסמנכ"לית משאבי אנוש, על-מנת לבחון אפשרויות תמיכה נוספות". 

גם חברת ההייטק סולוטו וחברת Fiverr הודיעו על הצטרפותן למאבק ועל תמיכה בכל עובד שיבחר לשבות ביום ראשון. כך גם חברת הגיימינג פלייטיקה, חברת Dell-EMC, חברת מלם תים, קבוצת הדקה ה-90, חברת אלקטרה, רשת סופר-פארם, רשת האופנה קסטרו, נספרסו, חברת התעופה ישראייר וכן חברת החדשות (לשעבר חדשות 2). 

מחברת אל-על נמסר: "חברת אל-על תומכת ומחבקת את אנשי קהילת הלהט"ב בפעילותם למען שוויון מלא בכל תחומי החיים.
אנו נעשה ככל שידנו משגת לאפשר לאנשינו לקחת חלק במחאה ביום ראשון הקרוב, תוך התחשבות בלוח הטיסות הגדוש של אל-על בשיא עונת הקיץ ומבלי לפגוע חלילה בקהל לקוחותינו".

מהתאחדות המלונות נמסר: "בעקבות שיחה שנערכה בין יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, לבין נשיא התאחדות המלונות בישראל, רו"ח אמיר חייק, חייק פנה להנהלות כל בתי המלון בארץ בבקשה לאפשר לעובדי הענף, המשתייכים לקהילת הלהט"ב, לצאת להפגנה המתוכננת ביום ראשון, תוך תיאום ואי-פגיעה בעבודה התפעולית. חייק כתב במכתבו להנהלות בתי המלון: 'כענף המעסיק קרוב ל-50 אלף עובדים ועובדות וגאה על שילוב אוכלוסיות מגוונות בעבודה, אנו מתנגדים לאפליה מכל סוג'". 

ועד עובדי רשות שדות התעופה מסר: "בעקבות בקשתם של עובדים רבים ברש"ת להיעדר מהעבודה ביום ראשון הקרוב בשל פעולות המחאה של הקהילה הלהט"בית, נוצר מחסור בכוח-אדם. יובהר כי יום ראשון הוא יום עם עומס רב מהרגיל. אנו מתנצלים בפני ציבור הנוסעים ומבקשים לגלות סבלנות בשל עיכובים בטיסות".

שורה של חברות הייטק נוספות הודיעו על הצטרפותן למחאת הלהט"ב נגד האיסור על פונדקאות לזוגות גאים ויאפשרו לעובדיהם השייכים לקהילה הגאה לשבות ביום ראשון על חשבון מקום העבודה ולהצטרף לפעילות המחאה. בין החברות: Windward, MyHeritage, softwheel, Cybereason, Kaltura, Spot.im, Similarweb ו-Wibbitz

מוטורולה סולושנס ישראל הודיעה כי תאפשר לעובדיה - חברי הקהילה - יום חופש אם ירצו להשתתף בהפגנה. החברה מונה כ-1,000 עובדים. 

מחברת סודהסטרים העולמית נמסר כי היא "מצטרפת למאבק הצודק של הקהילה הגאה כנגד חוק הפונדקאות". מנכ"ל החברה, דניאל בירנבאום, התחייב לתרום כ-61,000 שקל ל"עמותת אבות גאים". 

קבוצת וובפאלס הצטרפה למחאה והודיע כי כל עובד שיבחר לשבות, יתאפשר לו לעשות כן שלא על חשבון יום חופש. 

גם קבוצת חברות התיירות גוליבר, טרווליסט וחוליו מצטרפות. הקבוצה הודיעה כי כל עובדת ועובד בחברות שיחליטו להקים משפחה באמצעות פונדקאות יקבלו זוג כרטיסי טיסה הלוך ושוב למדינת היעד בה ייערך הליך הפונדקאות. כמו כן, החברות יסייעו בסידורי הלינה ביעד. הדבר אמור לגבי כלל העובדים ללא קשר למגדר, מגזר, נטייה מינית, גיל או מצב משפחתי. 

ענקית התרופות טבע הודיעה היום כי "הנהלת טבע עומדת כל העת לצדם של עובדיה מקרב הקהילה הגאה במאבקם לשוויון זכויות מלא, ותעשה זאת גם ביום ראשון הקרוב. טבע תתמוך בזכותם של עובדיה מקרב הקהילה הגאה ליטול חלק בצעדי המחאה, ומאפשרת למשתתפים במפגן התמיכה ביום ראשון הקרוב לדווח ביום זה 4 שעות 'תרומה לקהילה' (שעות בתשלום מלא). 

"בנוסף, טבע תמשיך ותעמיד מענק כספי לרשות עובדיה מהקהילה הגאה שמבקשים להביא ילדים לעולם באמצעות הליך
של פונדקאות, על-ידי עמותת 'טבע מכל הלב'. כבר במהלך השנה האחרונה טבע תמכה כספית בשני זוגות חד-מיניים, עובדי החברה, והעניקה להם מענק משמעותי לצורך פונדקאות, במסגרת עמותת 'טבע מכל הלב'.

"כחלק ממחויבותה של טבע לזכויות אדם, גיוון והכלה, הצטרפה החברה לרשימת 140 החברות המובילות בעולם אשר תומכות ביוזמת האו"ם לקידום מודעות והתנהלות חברתית אחראית לטובת הקהילה הלהט"בית -יוזמת United Nations LGBTI Standards of Conduct for Business. החברה פועלת בנחישות לגיוון תעסוקתי ולקידום תרבות של כבוד ושוויון במסגרת העבודה לכל עובדינו - ללא הבדל דת, גזע, מין, מגדר, לאום או נטייה מינית, וכך תמשיך לפעול גם בעתיד". 

מישראכרט נמסר: "ישראכרט אינה עובדת ביום ראשון בשל ט' באב, אך המוקדים עובדים כרגיל, ואי לכך ובהתאם לזאת, החברה תאפשר לעובדים מהקהילה הלהט"בית שירצו לקחת חלק מהמאבק, יום חופש מיוחד ללא תשלום, בתיאום עם הממונים".

מגישת "בחצי היום" בכאן רשת ב', אסתי פרז, הודיעה על היעדרות מהשידור ביום א' כהזדהות עם שביתת הלהט"ב: "כאמא לחמישה, שלושה טבעיים שלי ועוד שניים שזכיתי בהם מנישואיו הקודמים של בן זוגי, אני לא יכולה להבין איך שוללים מאדם את האושר להיות הורה". 

בשעות הערב גם שטראוס, פוקס, רשת מלונות דן ורשת פתאל הודיעו כי יאפשרו לכל עובד שיחליט לקחת חלק במחאה ביום ראשון הקרוב לשבות ללא פגיעה בשכרו. 

מחברת החשמל נמסר הערב: "חברת החשמל תאשר לכל עובד או עובדת שיבקש או תבקש יום חופשה בתשלום ביום ראשון".

מחברת גזית גלוב ישראל נמסר: "חברת גזית גלוב ישראל תומכת ומחבקת את אנשי קהילת הלהט"ב בפעילותם למען שוויון מלא בכל תחומי החיים. החברה תאפשר לכל עובד שיחליט לקחת חלק במחאה ביום ראשון הקרוב לשבות ללא פגיעה בשכרו".

גם שדרני תכנית הבוקר של אקו 99, טל ברמן ואביעד קיסוס, פרסמו הערב את הדברים הבאים: "בראשון הקרוב לא תשודר התוכנית שלנו. מדי שנה בתשעה באב התוכנית לא משודרת, אך השנה להיעדרות יש משמעות נוספת, כיוון שאנחנו גאים לקחת חלק במאבק למען שיוויון זכויות מלא לקהילה הלהט״בית. גם לו היה נקבע יום המחאה לתאריך אחר, היינו מצטרפים.

"זהו לא מאבק על פונדקאות, ולא מאבק של להטבים ולהטביות בלבד. זהו מאבק של כל מי שרוצה לחיות במדינה אשר שמה שיוויון בין בני אדם לפני דת ומסורת, ואשר מסוגלת להשתנות ולגדול בזכות הצרכים המשתנים והגדלים של אזרחיה - מאבק שאנחנו מנהלים בתוכניתנו מדי יום". 

צועדים לשוויון

מאות מפגינים התכנסו אמש במרכז תל-אביב במחאה על הצבעת הקואליציה. המפגינים חסמו כבישים ונשאו כרזות בגנות הממשלה כגון "נתניהו הומופוב". דובר מארגני ההפגנה רועי נוימן אמר: "כנסת ישראל פתחה היום במלחמה נגד הקהילה הגאה - והקהילה תלחם בחזרה. הפרצופים המחויכים של ראש ממשלת ישראל בזמן שהצביע בעד השנאה ונגד הקהילה הגאה מראים את הניתוק הענק שלו ושל הממשלה מהעם".

המחאה התפרצה על רקע הצבעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומרבית חברי מפלגתו נגד התיקון לחוק הפונדקאות היום, לאחר שבסוף השבוע תמך בתיקון ובעמדות הקהילה הגאה. החלטת הקואליציה, לבקשת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נשלחה כחץ לתוך הלב של אחת מן הקהילות החזקות והיותר מאורגנות פוליטית בישראל, הגברים הלהט"בים. מיד בשעות הראשונות הצטרפו מאות להפגנות, ואנשים רבים פתחו אירועי מחאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לנושא ומסר: "בניגוד למה שדווח, אני עקבי לגמרי בנושא הפונדקאות. אני תומך בפונדקאות גם לאימהות וגם לאבות. היום הצבענו בעד החוק לאימהות. אמרתי מראש לח"כ אמיר אוחנה שאני לא אתמוך בהסתייגות שלו, שהוא כבר הגיש בחוק הזה, מפני שזה יפיל את החוק, ואז לאימהות לא תהיה פונדקאות; ולעומת זה אמרתי לו שהוא יגיש חוק מתוקן לאבות, אני אתמוך בו ,ואז יהיה גם לאבות ולגם לאימהות - זה הדבר הנכון לעשות, וכך נפעל". 

מהמשטרה נמסר הערב כי "היום יום חמישי 19/7/2018 בין השעות 19:00 עד 21:00 תתקיים תהלוכת קהילת הלהט"ב מכיכר רבין עד לכיכר הבימה בתל-אביב. המשטרה, כמי שמכבדת את חופש הביטוי וחופש המחאה, מאפשרת לכל מי שמבקש לעשות זאת לקיים אסיפות ותהלוכות. יחד עם זאת, המשטרה, כמי שאמונה על שלום הציבור ועל הסדר הציבורי, לא תאפשר למוחים להפר את הסדר תוך סיכון חיי אדם ו/או תוך פגיעה לא מידתית בסדר הציבורי ובמרקם החיים של כלל התושבים. המשטרה קוראת למשתתפי התהלוכה לנהוג באיפוק ולהישמע להוראות המשטרה בשטח. מסלול התהלוכה: כיכר רבין, אבן גבירול, מרמורק עד כיכר הבימה". 

גילוי מלא: מערכת "גלובס" לוקחת חלק בתמיכה במחאה ביום ראשון. במייל שנשלח לעובדים נכתב כי "אנחנו מצרפים את תמיכתנו למאבק למען הזכות והחופש של כל אדם להקים משפחה, לחוות הורות ולחיות את חייו לפי בחירותיו באשר הן. עובדי 'גלובס' אשר ירצו לקחת חלק במאבק ולשבות ביום ראשון יוכלו לעשות זאת, ולא על חשבון יום חופש".