המסחר בת"א נסגר במגמה אדומה; שיכון ובינוי נסחרה בירידות

אורביט דיווחה כי זכתה בהסכם מסגרת עם חיל האוויר האמריקאי בשווי כולל של כ-109 מיליון שקל • סלקום דיווחה אתמול לבורסה על 200 אלף משקי-בית שהצטרפו לשירותי הטלוויזיה שלה

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

יום המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר בארץ, בירידות. זאת על רקע הסגירה החיובית אתמול בורסה והנעילה המעורבת בבורסות וול סטריט. בשל צום ט' באב שיחול ביום ראשון הקרוב, שבוע המסחר הבא יהיה קצר מהרגיל ויכלול ארבעה ימים בלבד.

 

מניית אורביט  עברה לירידות לאחר שקפצה אתמול בכ-7% במחזור ער בבורסה, לאחר שהחברה דיווחה כי זכתה בהסכם מסגרת לשדרוג, שירות ותחזוקה עבור מערכות ניהול תקשורת מוטסות במטוסי KC-135 של חיל האוויר האמריקאי, בשווי כולל של כ-109 מיליון שקל. במסגרת ההסכם תספק אורביט שירות למערכות תקשורת הפנים ותשדרג את יחידות ההפעלה במערך מטוסי KC-135 במשך כ-5 שנים [לידיעה המלאה].

בעלי מניות אנלייט  יתבקשו באסיפה המתוכננת לחודש הבא לאשר למנהליה הקצאת אופציות בשווי של כ-28 מיליון שקל - כך עולה מזימון האסיפה שפרסמה החברה בימים האחרונים.

מדובר בסך הכול בכ-34 מיליון אופציות שיוקצו לחמשת בכיריה. מחיר המימוש לאופציות ייקבע "בסמוך למועד ההקצאה בפועל של כתבי האופציה בהתאם למחיר הממוצע של מניית החברה במהלך 30 ימי המסחר אשר קדמו למועד ההקצאה ובתוספת פרמיה בשיעור של 1%".

חברת סלקום  דיווחה אתמול לבורסה על 200 אלף משקי-בית שהצטרפו לשירותי הטלוויזיה שלה. שירות הטלוויזיה של סלקום החל לפעול בדצמבר 2014, ולדברי החברה, הפעילות כבר מחזיקה את עצמה מבחינה תפעולית.

בשבוע הבא צפוי איש העסקים הישראלי-אמריקאי נתי סיידוף להשלים את העסקה לרכישת השליטה בשיכון ובינוי . סיידוף כזכור חתם עם בעלת השליטה שרי אריסון לפני כחודש על רכישת החזקותיה (46.9%) ב-1.1 מיליארד שקל, עסקה ששיקפה דיסקאונט של 14% על שווי ההחזקה של אריסון אז.

עוד בשו"ב: שלשום פורסם כי יו"ר החברה משה לחמני עוכב לחקירה בפרשת תשלומי השוחד לכאורה של החברה לעובדי ציבור באפריקה ושוחרר למעצר-בית. הוא עוכב לחקירה בהמשך למעצרים וחקירות שהחלו בפברואר השנה - מועד פרוץ חקירת החשד למתן שוחד לעובד ציבור בחו"ל על-ידי חברת הנדל"ן שיכון ובינוי מקבוצת אריסון ומעבר החקירה לשלב הגלוי שלה. במסגרת הפרשה חוקרת המשטרה חשד, שלפיו בכירים בחברת שיכון ובינוי שילמו שוחד לעובד זר בקניה, בתמורה לקידום פרויקטים במדינה האפריקאית.

ימור דנש, מנהלת השקעות העמיתים בכלל ביטוח , פורשת מהחברה, לאחר כארבע שנים [להרחבה]. 

מניית אל על  עברה לירידות לאחר רצף של עליות בימים האחרונים, שהיו תיקון לצניחה שלה בחודשים האחרונים.

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע דחה את הבקשה לצו מניעה בנוגע לסגירת המפעל של חברת התרופות טבע  באשדוד ופיטורי העובדים שם [לקריאה נוספת]. 

תפן  פרסמה מצגת, שבה הציגה את מיזוג פעילות הקנאביס החדשה שהיא מקדמת.

מניית אפולו פאוור  עולה בשיעורים דומים לאחר שהחברה דיווחה על מזכר הבנות שנחתם מול חברה זרה לפיתוח וייצור היריעות הסולאריות של החברה.