מנטיס ויז'ן הישראלית רוכשת את Alces האמריקאית ב-10 מ' ד'

מטה אלסס יהפוך למרכז המחקר ופיתוח של החברה מנטיס ויז'ן ומרבית עובדיה ישתלבו בחברה • לפני כשבועיים השלימה מנטיס ויז'ן סבב גיוס של 55 מיליון דולר

טכנולוגיות תלת ממד של מנטיס ויז'ן / צילום: מתוך אתר מנטיז ויז'ן
טכנולוגיות תלת ממד של מנטיס ויז'ן / צילום: מתוך אתר מנטיז ויז'ן

חברת מנטיס ויז'ן (Mantis Vision) המפתחת טכנולוגיות צילום חישה בתלת-ממד הודיעה היום (ג') על רכישת הסטארטאפ האמריקאי Alces, המתמחה בצילום וחישה בתלת-ממד בטכנולוגיית "אור מובנה". חברת מנטיס ויז'ן מתמחה בפיתוח ובייצור טכנולוגיות לצילום וחישה בתלת-ממד (3D) עבור סמארטפונים, אולפני תלת-ממד מקצועיים, ולסורקי תלת-ממד ליישומים תעשייתיים.

על פי הודעת החברה, מטרת הרכישה היא "לסייע למנטיס ויז'ן לבסס את מומחיותה בטכנולוגיית חישת-עומק של אובייקטים ולאפשר לחברה לפתח יישומים חדשים בעולמות החישה בתלת-ממד". מקורות בשוק מעריכים את היקף העסקה בכ-10 מיליון דולר.

בשיחה עם "גלובס" אמר מנכ"ל מנטיס ויז'ן, גור אריה ביתן, כי בעקבות הרכישה "ייקלטו כמעט כל עובדי אלסס כעובדי מנטיס ויתפקדו כקבוצת המחקר והפיתוח של מנטיס בארה"ב". בנוסף, על פי ביתן, ישמשו הצוותים האמריקנים לפעילות מעבר למו"פ, כפרונט המקומי לשילוב טכנולוגיית התלת מימד של מנטיס במוצרים שונים".

על הרציונל של הרכישה אמר ביתן, "אלסס הייתה תמיד מתחרה בתחום טכנולוגיית ה-Structured light, לחישת תלת ממד, אך הם פיתחו מודל שונה שמסתמך על טכנולוגיית MEMS שלה יכולת לצייר מראות נעות בסדר גודל קטן. הפתרון שיצרה מנטיס אמנם פשוט ואלגנטי יותר אבל בהסתכלות לדורות קדימה יש מוצרים שהגישה הטכנולוגית של אלסס תתאים יותר, כמו למשל בתחום המציאות המעורבת (Mixed Reality)".

סיבה נוספת לרכישה, על פי ביתן היא "הקניין הרוחני (IP) של אלסס שיעזור למנטיס לפעול מצד אחד ולהגביל ולחסום מתחרים במקביל. לאלסס יש מומחיות נדירה בתחום, כזו שיכולה לשמש אותנו בחלק מהמוצרים בדורות הבאים". אלסס, הסביר ביתן, "פיתחו מקרן שמאיר אור מקודד בדומה למנטיס, אבל בעוד במנטיס השתמשו במקור אור קבוע, באלסס יצרו מקור שמשתנה בזמן, במהירות גבוהה, על בסיס מבנה זעיר שמזיז מראות קטנות".

החודשים האחרונים מאירים פנים למנטיס שנוסדה ב-2005. ההודעה על רכישת אלסס מצטרפת להודעה מלפני שבועיים על השלמת סבב גיוס של 55 מיליון דולר. בסבב זה השקיעו קרן סמסונג קטליסט שהובילה את סבב הגיוס הקודם של החברה, וחברת לואנמאי קואנטום הסינית. בסבב משתתף משקיע שלישי לא-ישראלי שבחברה סרבו למסור את פרטיו.

גיוס זה, על פי הודעת, נועד לסייע לחברה להעמיק את אחיזתה בשוק האסייתי ובסין בפרט, להמשך פיתוח טכנולוגי של מוצרי החברה, ולהכפלת מצבת העובדים של החברה, העומד כיום על 160 במרכזי החברה בפתח תקווה, בארה"ב, בסלובקיה ובסין. עם השלמת הסיבוב מגיע סך הגיוסים של החברה על 83 מיליון דולר.

במאי השנה הודיעה מנטיס על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית האלקטרוניקה והסלולר הסינית שיאומי במסגרתו תוטמע מצלמת תלת-הממד של מנטיס באחת מגרסאות סמארטפון הדגל שלה," Mi8 אקספלורר". שיתוף פעולה זה אמור ליצור את מצלמת האנדורואיד הראשונה המאפשרת שימושי תלת-ממד שעד כה התאפשרו רק באמצעות תוכנה לניתוח תמונות דו ממד.

מדובר במצלמה מדגם אומניוויז'ן 9282 עליו נבנה מקרן בגודל 4 מילימטר שמקרין על עצמים אור בתחום של 940 ננומטר אשר לא נראה בעין אנושית אך נקלט על ידי המצלמה ומפוענח על ידי התוכנה של מנטיס. הסמארטפון היחיד שמציע כיום יכולת צילום וסריקת תלת ממד דומה הוא איפון X. באמצעות המצלמה החדשה ניתן יהיה לספק גם שירות זיהוי פנים (Face ID) וגם אנימוג'יז - צילום ותרגום בו זמני של תמונת המצולם לדמות אנימציה.