בזכות החשיפה של סטפן? קמפיין yes עדיין הכי זכור ואהוב

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת של קסטרו מציגה ביצועים ממוצעים מבחינת זכירות ואהדה, למרות השיח הציבורי הנרחב שעוררה השבוע

עבודת יחסי ציבור הדוקה וחשיפה שזוכה לה מוביל הפרסומת של yes, סטפן לגר, ממשיכות לשמור את הפרסומת בתודעה של הציבור ולהציג נתוני אהדה שלא נראו כמותם מאז תחילת מדד הפרסומות הזכורות והאהובות. השיא אמנם נשבר בשבוע שעבר, עת קיבלה הפרסומת שיעורי זכירות של 44%, אך גם הנתון של השבוע רחוק מלהיות מצוי. למרות הזמן שחלף, העיסוק בפרסומת ובכוכביה לא מוצה: עם כתבה על סטפן לגר בחדשות של "אולפן שישי" והשתתפות ב"נינג'ה ישראל VIP", נראה שכבר מדובר בקאלט תרבותי שלא קרוב אפילו להיעלם.

שיעור הזכירה לפרסומת, שיצר משרד הפרסום מקאן תל-אביב, נמוכים בכ-6% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 14%. 

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות


הפרסומת של קסטרו עוררה השבוע שיח ציבורי נרחב וספגה הרבה ביקורת על מסרים פוגעניים לכאורה שיש בה. לאחר מספר ימים ולאור הביקורת והתלונות, הורתה הרשות השנייה להוריד אותה מהאוויר עד שיוכנסו בה שינויים. מבחינת זכירות ואהדה, הפרסומת מציגה ביצועים ממוצעים - למרות הרעש והשיח, ולמרות שההשקעה הכספית בה היא הגבוה ביותר השבוע - כ-714 אלף שקל. את הקמפיין יצר משרד הפרסום ראובני-פרידן.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע עומד על 697 וגבוה ממספר הפרסומות ששודרו בשבוע שעבר (660). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-31.2 מיליון שקל וגבוה מהתקציב הכולל שהיה בשבוע שעבר (27.7 מיליון שקל).