אפל חשפה את האייפון הגדול והיקר ביותר אי-פעם

יצרנית האייפון הציגה 3 דגמים חדשים: אייפון Xs Max בגודל 6.5 אינץ', שיהיה גם היקר אי-פעם - 1,100 דולר; אייפון Xs, יורש לדגם ה-X, שיעלה 1,000 דולר; והדגם המוזל Xr, שמחירו יהיה 750 דולר • המכשירים יציעו יכולות בינה מלאכותית, חיי סוללה עדיפים במעט וזכוכית שאמורה להיות עמידה במיוחד • בנוסף נחשף דגם חדש של אפל ווטש המתריע על בעיות לב אפשריות

מכשירי האייפון החדשים של אפל / צילום: רויטרס
מכשירי האייפון החדשים של אפל / צילום: רויטרס

חברת אפל  ערכה הערב (ד') אירוע השקה בתיאטרון על שם סטיב ג'ובס שבקופרטינו, ובו היא הציגה את דגמי האייפון החדשים לצד מוצרים נוספים, ובהם השעון החכם אפל ווטש. 

באירוע הוצגו שלושה דגמי מכשירים חדשים: אייפון Xs, Xs Max ו- Xr. בנוסף, היא השיקה את הדור הבא של השעון החכם שלה - אפל ווטש 4. שלושת מכשירי האייפון יגיעו בעיצוב המתבסס על זה של אייפון X, עם תצוגת קצה לקצה וללא כפתור הבית. הם מצוידים במעבד חדש - A12 ביוניק, ומציגים שיפורים למצלמת הטלפון כמו שימוש בבינה מלאכותית להבנת הסצינה המצולמת והתאמת וטיוב הצילום בהתאם. חיי הסוללה במכשירים, לדברי אפל, שופרו מעט ביחס לקודמיהם.

האייפון Xs ו-Xs Max יגיעו עם תצוגת OLED, מערכת FaceID ושתי מצלמות אחוריות. גודלו של ה-Xs הוא 5.8 אינץ' ואילו ה-Xs Max בגודל 6.5 אינץ' - האייפון הגדול ביותר אי-פעם. האייפון Xr לעומת זאת מגיע עם תצוגת LCD וגודלו יהיה 6.1 אינץ'. האייפונים יצויידו ב-SIM כפול שיאפשר שני מספרי טלפון באותו מכשיר, וישתמשו בטכנולוגיית eSIM. 

האפל ווטש החדש, מסדרה 4, צמצם את גודל השוליים כדי לנצל טוב יותר את שטח המכשיר ולהציג תצוגה גדולה יותר ב-30%. הוא מצויד במעבד חדש עם ליבה כפולה, יכול לאתר נפילות של המשתמשים ולהזעיק את שירותי החירום, ומציג שלושה פיצ'רים חדשים הנוגעים ללב - התראה במקרה של קצב לב נמוך מדי, קצב לא רגיל, ופיצ'ר שמאפשר מדידת אק"ג. באירוע לא הושקו מכשירים נוספים, בניגוד לציפייה שיושקו בו אביזרים כמו אוזניות איירפודס חדשות.

האייפון Xr יעלה החל מ-750 דולר, ויהיה זמין מ-26 באוקטובר. אייפון Xs יעלה החל מאלף דולר, ואייפון Xs מקס החל מ-1,100 דולר, ושניהם יהיו זמינים מ-21 בספטמבר. מחירו הבסיסי של אפל ווטש 4 יהיה 400 דולר, או 500 דולר לדגם עם קישוריות סלולרית, והוא יהיה זמין החל מ-21 בספטמבר. כל המכשירים יהיו זמינים בישראל ככל הנראה כשבועיים-שלושה לאחר שיגיעו לשוק בארה"ב.

כאן ב"גלובס" סיקרנו את האירוע באופן שוטף. הפסקאות הבאות מתארות את מהלכו.

***

21:47 האירוע הסתיים. תודה לגולשים הרבים שהצטרפו אלינו. נתראה בפעם הבאה.

21:45 טים קוק מודיע כי iOS 12, הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה לאייפונים ולאייפדים, תהיה זמינה מ-17 בספטמבר. MacOS Mojave למחשבי מק תגיע ב-24 בחודש. בנוסף הוא מודיע על עדכונים להומפוד ואפל TV. בניגוד לשמועות, לא הושקו אביזרים חדשים, ולא קיבלנו תאריך שבו מטען ה-AirPower שהוכרז לפני שנה יהיה זמין לרכישה. 

21:42 תאריכי ההשקה: 21 בספטמבר לדגמי ה-Xs, אבל דגם ה-Xr יגיע רק ב-26 באוקטובר. המכשירים צפויים להגיע רשמית לארץ כשבועיים-שלושה לאחר מכן, אך עוד לפני כן ביבוא מקביל. החברה חותכת את מחירי אייפון 7, שנמכר עכשיו ב-450 דולר, ואייפון 8 ב-600 דולר. לא נמסר על הוזלה דומה באייפון X.

21:37 יש מחירים: האייפון Xr יעלה החל מ-750 דולר, אייפון Xs החל מאלף דולר (כמו אייפון X) ואייפון Xs מקס החל מ-1,100 דולר - הדגם היקר ביותר של אפל אי-פעם. 


21:31 בניגוד לאייפונים המתקדמים יותר, כאן יש רק מצלמה אחורית אחת, באיכות 12 מגה-פיקסל. כמו בשני המכשירים האחרים, היא ומצלמת הסלפי מתבססות על טכנולוגיית HDR חכמה. "תוכלו לצלם את הסלפים הטובים ביותר שאי-פעם ראיתם", אומר שילר באנדרסטייטמנט אופייני. ומה עם חיי הסוללה? אפל מבטיחה שעה וחצי יותר משל אייפון 8 פלוס.

21:29 הגודל של המכשיר השלישי הוא 6.1 אינץ' - גודל ביניים. "חוויית אייפון X בתצוגת LCD", ממשיך שילר לפזר הצהרות שיווקיות, ומדגים את מערכת השליטה באמצעות מחוות. גם כאן יש מעבד A12 ביוניק, מערכת מצלמות TrueDepth ו-FaceID.

21:28 האייפון XR עשוי מאלומיניום וזכוכית עמידה, ומציע צבעים מגוונים יותר: גימור לבן, כחול, שחור, קורל, אדום וצהוב. בניגוד לתצוגת ה-OLED של המכשירים האחרים, הוא יסתפק במסך LCD מקצה לקצה. אפל אכן ויתרה על כפתור הבית בכל שלושת המכשירים החדשים, כפי שהוערך.

21:26 פיל שילר מציג דגם נוסף - אייפון Xr, המכשיר המוזל.


21:22 ליסה ג'קסון, סגנית נשיא לתחומי מדיניות, סביבה ויוזמות חברתיות עלתה לבמה. "אנחנו מקווים שיום אחד נחסל את הצורך שלנו בכריית חומרים חדשים מהאדמה. לשם כך נצטרך למצוא חומרים חדשים, לוודא שהמוצרים שלנו ניתנים לשימוש ארוך טווח ושניתן למחזר אותם". ג'קסון סיפרה כי הדגם החדש משלב בין היתר בדיל ממוחזר, ופלסטיק שניתן למחזור. בנוסף, ניתן להשתמש במכשיר החדש לדבריה לזמן רב - אולי תשובה לטענות הנפוצות שאפל פוגעת בכוונה במכשירים כעבור שנתיים-שלוש מהרכישה כדי שהצרכנים ירכשו דגמים חדשים, שזכו לתאוצה על רקע פרשת האטת האייפונים

21:20 מיכל רז-חיימוביץ', כתבת הצרכנות של "גלובס", מציינת שהשקת המכשירים הרשמית בארץ צפויה 2-3 שבועות אחרי ארה"ב. במילים אחרות, אפל ווטש החדש יגיע לכאן רשמית בתחילת-אמצע אוקטובר, אם כי ודאי יהיה יבוא מקביל עוד לפני כן. מועדי השקת האייפונים טרם נחשפו.

21:16 והנה עדכון שמשתמשים רבים ציפו לו: חיי הסוללה של אייפון Xs ישתפרו מעט, ויעניקו 30 דקות יותר של חיי סוללה לעומת אייפון X. לא בדיוק מהפכה, אבל עדיף על כלום. באייפון Xs מקס יש את הסוללה הגדולה ביותר אי-פעם באייפון והיא תעניק שעה וחצי יותר מאייפון X. פרט לכך, המכשירים החדשים יצויידו ב-SIM כפול שיאפשר שני מספרי טלפון באותו מכשיר, ומשתמש בטכנולוגיית eSIM.

21:13 ניתן לשנות את עומק השדה גם לאחר צילום התמונה בזכות שבב ה-A12 החדש. "לא ניתן היה לעשות את זה עד היום בשום סוג של מצלמה", טוען שילר, "מדובר בעידן חדש של צילום ושל וידאו", הוסיף והסביר כי גם איכות הווידאו תשתפר. 

21:08 המצלמה משתמשת בבינה מלאכותית כדי להבין את הסצינה, ולבצע פעולות עיבוד כמו הסרת אדמומיות מהעיניים לאחר הצילום. שימוש ב-HDR חכם יאפשר צילום במספר צורות שונות כדי להבליט פרטים שונים, ולבסוף ישלב את המיטב מכל התמונות כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

21:05 שילר אומר כי מצלמת האייפון היא "הפופולרית בעולם", וכי אפילו מקצוענים משתמשים בה (ומתעלם מהדיון הסוער בנוגע ליכולותיה). אייפון Xs מגיע עם מצלמת רוחב של 12 מגה-פיקסל ומצלמת טלפוטו באותה רזולוציה. מצלמת הסלפי היא באיכות 7 מגה-פיקסל.

20:57 בשלב זה מפתחים שונים מציגים על הבמה את יכולות הגיימינג של המכשיר החדש. אנחנו עדיין מחכים להצגת המכשיר השלישי והמוזל, שצפויה לפי הדיווחים המקדימים, וכן להכרזה על המחירים ותאריכי ההשקה של מכשירי ה-Xs.

20:48 שטח האחסון במכשירים החדשים יכול להגיע עד 512 ג'יגה-בייט. iOS 12 יציע קיצורים חדשים לסירי, ובאפל מבטיחים גם "חוויות מציאות מוגברת חדשות". שילר טוען שמדובר ב"מעבד העוצמתי ביותר אי-פעם בסמארטפון" - נחכה למבחני הביצועים כדי לשפוט. 

20:45 המעבדים של המכשירים יהיו A12 BIONIC החדשים, לראשונה מעבד של ננומטר. CPU של 6 ליבות, GPU של 4 ליבות שלטענת אפל מהיר יותר ב-50% מהנוכחי. חוץ מזה יהיה גם "מנוע נוירוני", שנועד לספק למכשירים יכולות למידת מכונה. 

20:41 והנה בא גם האייפון הגדול: כפי שחזו, הוא יגיע עם תצוגת 6.5 אינץ' OLED סופר רטינה, ויהיה האייפון הגדול ביותר אי-פעם. השם: אייפון Xs Max. בחברה מבטיחים סאונד עשיר יותר, מערכת Face ID ומצלמות TrueDepth בשני המכשירים החדשים. 

20:39 פיל שילר, סגן נשיא אפל לשיווק, עולה לבמה. כרגע הוא מדבר על האייפון Xs הרגיל, ולא על הדגם המוגדל שצפוי להיות מוצג היום. המכשיר יכלול מסגרת פלדת אל חלד ושלושה גימורים אפשריים - זהב, כסף ואפור חלל. "זה האייפון היפה ביותר שאי-פעם יצרנו", מתפייט שילר, ומציין כי החברה משתמשת בזכוכית מסוג חדש, "העמידה ביותר אי-פעם בסמארטפון". עוד הוא מציין שהמכשיר עמיד בפני מים. כצפוי, מדובר במסך OLED בגודל 5.8 אינץ'.

20:38 "אנחנו לוקחים את אייפון X לשלב הבא. אני נרגש להציא את האייפון המתקדם ביותר שאי-פעם יצרנו", אומר קוק. שם המכשיר החדש הוא, כצפוי, אייפון Xs.

20:36 הנה הוא בא: טים קוק חוזר לבמה ומתחיל להציג את דגמי האייפון החדשים.

20:28 ועוד אכזבה קטנה: לשעון החדש יש אותו אורך חיי סוללה של יום שלם כמו בדגם הקודם, ולא יומיים כפי שחלק מהתחזיות העריכו. הוא ישתמש במערכת ההפעלה WatchOS5, ויהיה זמין בצבעים כסף, שחור ואפור. והמחירים? החל מ-400 דולר, 500 לשעון עם חיבור סלולרי. המחיר ההתחלתי של סדרה 3 יירד ל-280 דולר. תאריך ההשקה בארה"ב ובמדינות נבחרות נוספות (ככל הנראה לא בישראל): 21 בספטמבר, הזמנות מוקדמות מיום שישי הקרוב.

20:26 בשורה מאכזבת לחובבי אפל ווטש הישראלים: הפיצ'רים החדשים יהיו זמינים בהמשך השנה ללקוחות מארה"ב, וויליאמס אומר כי אפל "עובדים קשה כדי להפוך אותם לזמינים גם ללקוחות בכל העולם". הוא מציין כי הדאטה שהשעון אוסף מוגנת: "באפל אנחנו מאמינים שהדאטה שלכם שייכת לכם" - רמז ברור לקרב המתוקשר בין אפל לפייסבוק.

20:23 נשיא אגודת הלב האמריקאית, ד"ר איבור בנג'מין, עולה לבמה ומשבח את פיצ'ר האק"ג החדש. "אנשים לרוב מדווחים על סימפטומים שלא חוזרים על עצמם בבדיקת הרופא", הוא אומר. וויליאמס חוזר לבמה ומציין כי אפל קיבלו את אישור ה-FDA.

20:20 וויליאמס מציג שלושה פיצ'רים חדשים הנוגעים ללב: התראה במקרה של דופק נמוך מדי, קצב לא רגיל, ופיצ'ר שמאפשר מדידת אק"ג. דברי וויליאמס, זו הפעם הראשונה שבה מוצר כזה מוצע ישירות לצרכנים ללא מרשם. התוצאות יאוחסנו כמסמך PDF באפליקציית הבריאות כדי לחלוק אותן עם הרופא המטפל.

20:17 השעון החדש יכול לזהות נפילות של המשתמשים. "ביצענו מחקרים על אלפי אנשים ולמדנו שיש דפוס חזרתי של תנועה שקורה בעת נפילה", אומר וויליאמס ומסביר שיש הבדל גופני ניתן לזיהוי בין נפילה למעידה. לאחר שהשעון מזהה נפילה הוא יספק התראה שדרכה ניתן להוציא שיחה למוקד חירום. אם תוך זמן מסוים המשתמש לא מגיב, השיחה תצא באופן אוטומטי.

20:15 הרמקול של הווטש עוצב מחדש ויהיה חזק יותר ב-50%. "זה מעולה עבור סירי ושיחות טלפון", אמר וויליאמס. ההד הופחת והקליטה הסלולרית שופרה. "סדרה 4 היא טובה יותר כדי להישאר מחוברים". השעון מצויד במעבד חדש עם ליבה כפולה.

20:11 כמו שחזו בדיווחים המקדימים, השוליים הצטמצמו כדי לאפשר תצוגה גדולה יותר. לדברי וויליאמס, התצוגה גדולה ביותר מ-30%. הממשק עוצב מחדש, ומאפשר להציג עליו את הפרטים החשובים למשתמש. עוצבו תצוגות שיציגו אש או מים שנעים סביב המחוגים. "אנחנו חושבים שתאהבו כל מה שקשור לתצוגות החדשות בדגם הזה", אמר וויליאמס.

20:08 ג'ף וויליאמס, סמנכ"ל התפעול של אפל, עולה לבמה. "אפל ווטש הפך לשומר ראש חכם של הבריאות שלכם" אמר וויליאמס. וויליאמס מציג את הדור הבא של האפל ווטש - ווטש סדרה 4. "הכל לגביו עוצב והונדס מחדש" אומר וויליאמס, "והוא פשוט יפהפה".


20:07 "היום נספר לכם על שניים מהמכשירים האישיים ביותר שלנו, ונתחיל באפל ווטש", אמר קוק. בדומה לשנה שעברה, קוק ציין כי האפל ווטש הוא השעון הנמכר ביותר בעולם (ולא רק השעון החכם הנמכר ביותר).

20:04 מנכ"ל אפל טים קוק עולה לבמה. "אפל הוקמה כדי להפוך את המחשב לאישי יותר, ועם השנים לקחנו את המשימה הזו רחוק יותר משניתן היה לדמיין", הוא אומר וסוקר בקצרה את ההיסטוריה של הענקית מקופרטינו. הוא סיפר כי בחנויות אפל מבקרים היום 5 מיליון אנשים מדי שנה, ובנוסף אמר שבקרוב החברה תגיע למכירות של 2 מיליארד מכשירי iOS (והאייפונים, כמובן, בראשם).

19:55 שלום לכולם, אנחנו מצפים לתחילת האירוע ולהכרזות החדשות מבית אפל. בקרוב נדע אם הדיווחים לקראתו היו נכונים. מוזמנים להצטרף אלינו לעדכונים שוטפים.

מחכים לתחילת ההשקה של אפל / צילום: רויטרס
 מחכים לתחילת ההשקה של אפל / צילום: רויטרס