נעילה חיובית בוול סטריט; האג"ח הממשלתיות בשיא

מדד דאו ג'ונס רשם יום חמישי ברציפות של עליות • האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-30 שנים ול-10 שנים בשיא מאז 2014 ומאז 2011, בהתאמה • נעילה חיובית באירופה ונעילה שלילת באסיה • פאלו אלטו הודיעה על רכישת סטארט-אפ בתחום אבטחת מידע לענן

סוחרים בבורסת ניו-יורק /  צילום: רויטרס Brendan McDermid -
סוחרים בבורסת ניו-יורק / צילום: רויטרס Brendan McDermid -

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות ארה"ב ננעל הערב בעליות: נאסד"ק , S&P 500  ודאו ג'ונס . דאו ג'ונס נסחר במהלך מרבית יום המסחר בשיא, אך לקראת סיומו העליות נחלשו, כך שהמדד לא נסגר בשיא חדש. הנאסד"ק עלה בהובלת מניית אפל 

מניות הבנקים סיימו את המסחר בעליות קלות:  ג'י.פי מורגן צ'ייס , סיטיגרופ  ובנק אוף אמריקה . SPDR S&P Regional Banking ETF עלתה בכ-2.5%. התשואה על אג"ח ממשלתיות ארה"ב ל-10 שנים עלתה ל-3.16% - הרמה הגבוהה ביותר מאז יולי 2011. התשואה על אג"ח ממשלתיות ארה"ב ל-30 שנים עלתה ל-3.318% - הרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2014. 

20:15

המסחר בבורסות ארה"ב מתנהל בשעה זו בעליות. כך, נאסד"ק , S&P 500  ודאו ג'ונס  נסחרים במגמה חיובית. 

מניות הבנקים האמריקאים עולות בתגובה לעלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות האמריקאיות. כך, ג'י.פי מורגן צ'ייס , סיטיגרופ  ובנק אוף אמריקה  נסחרות בעליות שערים. 

מניות בואינג  וקטרפילר  עולות במסחר על רקע חתימת הסכם הסחר עם קנדה. מניית ג'נרל מוטורס  עולה לאחר שהחברה הודיעה על שת"פ עם הונדה. 

18:50

המסחר באירופה ננעל במגמה חיובית כאשר כל המדדים המובילים, ביניהם פוטסי, דאקס, קאק וסטוקס 600 ננעלו בירוק. הורדת הגירעון התקציבי באיטליה עודדה את המשקיעים באירופה.

בלטו בעליות היום מניות אלטרן טכנולוגיות ו-ITV שדיווחה היום כי תנסה לרכוש את אנדומול שיין, שאחראית על הפקות תוכן בינלאומיות כמו האח הגדול ומאסטרשף.

מהצד השני, מניית נורסק הידרו התרסקה בכמעט 12% היום. גם מניית טסקו צללה ב-8.5% לאחר שדיווחה על רווחים נמוכים מהמצופה במחצית הראשונה של 2018.

18:35

המדדים המובילים בבורסות וול סטריט נסחרים בעליות כשברקע מתפוגג החשש מיציבות הבנקים באיטליה. מדד דאו ג'ונס  עולה ב-0.5% ונסחר בשיא כל הזמנים. בכך המדד מתקרב לרשום יום חמישי רצוף של עליות. 

תשואות האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-30 שנה עולות ל-3.119% - שיא שלא נראה מאז 2014. התשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים מטפסת ל-3.129%.

פאלו אלטו נטוורקס  דיווחה על רכישת הסטארט-אפ רדלוק הפעול בתחום אבטחת מידע למחשוב ענן, וזאת תמורת 173 מיליון דולר.

איביי  נסחרת בהמשך לטענת החברה כי נציגי מכירות של אמזון "צדים" מוכרים דרך פלטפורמת ההודעות של איביי. איביי שלחה לאמזון מכתב הפסקת פעילות לצמיתות, שבו דרשה כי תפסיק לגייס לכאורה מוכרים חדשים דרך הפלטפורמה שלה.

16:33

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בעליות בהמשך לסגירה המעורבת אתמול. המדדים המובילים בניו יורק עולים בעד 0.4% כאשר מדד הדאו ג'ונס נסחר ברמת שיא כל הזמנים.

מניית TLRY מתאוששת מהנפילה אתמול שבאה לאחר שסמנכ"ל הכספים של פפסיקו אמר כי אין בכוונתה של ענקית המשקאות להשקיע בתחום הקנאביס. 

פפסיקו  עולה 0.7% בהמשך לדוחות החברה שפורסמו אתמול. החברה היכתה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים, גם בשורת הרווח וגם בהכנסות.

הדולר עולה 0.7% מול הלירה הטורקית וזאת בהמשך לפרסום נתוני האינפלציה בטורקיה לפיו זו העפילה זה החודש השישי ברציפות והגיעה לשיא של יותר מ-15 שנים.

15:40

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בטריטוריה הירוקה, וזאת בהמשך לסגירה המעורבת שנרשמה אתמול. באירופה המדדים נסחרים במגמה מעורבת כאשר מדד הדאקס הגרמני מאבד 0.4% ומנגד מדד הפוטסי עולה 0.6%.

מנייתה של חברת המכשור הרפואי ניאו-ואסק (Neovasc) ממריאה ב-30% בשלב של 'טרום' הפתיחה בוול סטריט על רקע תוצאות חיוביות במכשיר לטיפול באנגינה. 

14:00

המסחר באירופה ממשיך להתנהל גם בשעה זו במגמה חיובית, שנמשכת מאז פתיחת המסחר.  

חברת המשקאות פפסיקו דיווחה אתמול (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי והכתה את התחזיות ברקע לצמיחה בשוקי אסיה, וזאת למרות העלייה במחירי ההובלה והאלומיניום. בשורה התחתונה, פפסיקו דיווחה על רווח של 1.59 דולרים למניה, מעט מעל תחזיות האנליסטים של של רויטרס לרווח של 1.57 דולר למניה.

ממשלת הודו משתלטת וחוקרת את בנק הצללים Infrastructure Leasing & Financial Services במטרה למנוע מבעיות החוב של הבנק לערער את יציבות המערכת הפיננסית של המדינה. במה שחלק מהמשקיפים מתארים כ"מצב דברים שמזכיר את פרשת ליהמן" - אזכור לקריסת ליהמן ברדרס ב-2008 שהבהירה באופן מעורר חלחלה את בעיות החוב המתפשטות בארה"ב - החליטה ממשלת הודו להציל את הבנק.

דוח האינפלציה בטורקיה שהתפרסם היום מציב את קובעי המדיניות המוניטרית במצב קשה. בחודש שעבר העלה הבנק המרכזי בטורקיה את הריבית לרמה הגבוהה ביותר זה 20 שנה, אך המחירים ממשיכים לדהור בקצב המהיר ביותר מאז אמצע 2003, השנה שבה עלה לשלטון הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. האינפלציה במחירים לצרכן בטורקיה העפילה זה החודש השישי ברציפות והגיעה לשיא של יותר מ-15 שנים בשל הזינוק הרחב של מחירים בכל התחומים עקב קריסת הלירה הטורקית.

10:30

המסחר בבורסות אירופה מתחיל בשעה זו, והמגמה חיובית. מדד סטוקס 600  ומדד יורונקסט  הכלל אירופיים מוסיפים לערכם. גם מדדי קאק  ופוטסי  נסחרים בעליות שערים בשעה זו. המסחר בבורסות גרמניה לא מתקיים היום עקב חג לאומי. 

הבורסות באסיה ננעלו במגמה השלילית שאפיינה את יום המסחר. המדדים ניקיי , הונג-קונג הנג סנג  וקוריאה קוספי  איבדו מערכם. המדד האסייתי היחיד שהוסיף לערכו היה המדד האוסטרלי ASX 200 

הרופי ההודי צולל לאזור שיא שלילי של כל הזמנים השנה ואין צפי שיעצור - אפילו אם הבנק המרכזי של הודו יעלה את שיעור הריבית השבוע. אנליסטים מצפים שהודו, הכלכלה השלישית בגודלה באסיה, תעלה את הריבית במדינה ב-25 נקודות השבוע, עם עליות נוספות בהמשך השנה הנוכחית והבאה. בחודשיים האחרונים, הרופי חטף מספר מהלומות מול הדולר ונחלש לרמת ה-73 רופי לדולר. 

06:00

 

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ד') במגמה שלילית. מדד ניקיי היפני  נסחר בירידות שערים, מדד ההנג סנג  יורד, ומדד קוספי  הקוריאני גם הוא מאבד מערכו. היום לא יתקיים מסחר בבורסות סין לרגל "החג הלאומי" הסיני. 

אתמול ננעל היום השני לשבוע המסחר בארה"ב במגמה מעורבת: מדדי נאסד"ק  ו-S&P 500  ננעלו בירידות שערים ואילו מדד דאו ג'ונס  ננעל בעליות שערים זה היום השני ברציפות, עליות שאף ששברו את שיא כל הזמנים.  

מחיר הנפט  ממשיך להיות גבוה לאחר ששבר את שיא מחירו זה ארבע שנים, מאז נובמבר 2014, והוא נסחר במחיר העולה על 75 דולרים לחבית. כל זאת עוד טרם כניסתן לתוקף של הסנקציות על איראן ב-4 בנובמבר.

ארה"ב וקנדה השיגו קרוב לחצות ליל יום א' עסקה לתיקון הסכם הסחר החופשי צפון-אמריקאי, נאפט"א, שמאפשר לקנדה להצטרף לאמנה שהושגה באוגוסט בין ארה"ב למקסיקו. ההסכם החדש טעון את אישור הקונגרס בשנה הבאה. "נפטא 2.0" מכיל שינויים משמעותיים בתקנות ניהול הסחר ביבשות אמריקה מאז 1994, בעיקר לתעשייה הגדולה ביותר באזור - תעשיית הרכב. עוד קובע ההסכם החדש, לראשונה, תקנות לתעשיית השירותים הפיננסיים והעסקים הדיגיטליים שנוצרו לאחר הקמת גוש הסחר. 

האירו התאושש משפל של שישה שבועות, בעקבות הדיווחים האופטימיים ברומא כי החוב הבעייתי של המדינה עשוי להצטמצם. ייתכן שאיטליה תקצץ את הגירעון התקציבי בקצב מהיר מהצפוי - מ-2.4% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) ל-2% עד 2020. כך לפי דיווח בעיתון האיטלקי קוריירה דלה סרה. אי היציבות באירו נבעה מחשש כי עלייה משמעותית בתקציב האיטלקי תעמיק את בעיות החוב והגירעון של המדינה, ובשל כך גם את אלו של האיחוד האירופי.