הפניקס במו"מ לרכישת 40% בפרויקט אנרגיית רוח של אנלייט בקוסובו

עלות ההשקעה הכוללת בפרויקט נאמדת בסך של כ-140-180 מיליון אירו • הפרויקט בקוסובו מצוי בתהליכי פיתוח מתקדמים, והוא צפוי להגיע עם השלמתו (במהלך 2020), להספק חשמל של כ-105 מגוואט

קבוצת הפניקס  נמצאת במו"מ עם אנלייט אנרגיה  מתחדשת לרכישת 40% בפרויקט אנרגיית רוח בקוסובו, אותו קנתה אנלייט בחודש מרץ השנה. אם המו"מ יושלם בהצלחה אנלייט תמשיך להחזיק 60% מהזכויות בפרויקט.

הפניקס תשקיע בפרויקט בתנאים דומים למתווה הנהוג ביחס למיזם מובילים, באמצעותו ביצעו אנלייט החברה וגופים מוסדיים השקעות בפרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת בשוק הבינלאומי, באופן בו ניהול הפרויקט בקוסובו יבוצע על ידי חברה ייעודית המוחזקת בשרשור על ידי אנלייט.

מובילים הוא מיזם משותף עם גופים מוסדיים להשקעות בפרויקטי אנרגיה מתחדשת בשוק הבינלאומי. המיזם השלים עד היום התקשרויות בפרויקטי אנרגיית רוח באירלנד, קרואטיה, סרביה וספרד, ובפארקים סולאריים בהונגריה. המיזם השלים את מלוא מסגרת ההתחייבות בהיקף 125 מיליון אירו. במיזם מובילים מחזיקה אנלייט 50.1%, הפניקס מחזיקה בכ-20% , מגדל 20% והראל 9.9%.

הפרויקט בקוסובו מצוי בתהליכי פיתוח מתקדמים, והוא צפוי להגיע עם השלמתו (במהלך 2020), להספק חשמל של כ-105 מגוואט.

עלות ההשקעה הכוללת בפרויקט נאמדת בסך של כ-140-180 מיליון אירו, לרבות עלויות הקמת הפרויקט, עלויות המימון ורכישת הזכויות. הפרויקט השיג אישור זכאות למכסה וממשיך להתקדם עם הליכי השלמת הפיתוח, לרבות, חתימה על הסכמי חיבור והסכמים למכירת חשמל (PPA).

באנלייט מציינים כי החברה מצויה במגעים לקבלת מימון במתווה Project Finance לפרויקט, לכשישלים את תקופת הפיתוח. הערכות החברה הן כי שיעור המינוף של החוב הבכיר עשוי לעמוד על כ- 60-80% מעלות ההקמה הכוללת של הפרויקט.

על פי כושר הייצור של הפרויקט, החברה מעריכה כי הפרויקט יניב הכנסות ברוטו ממכירת חשמל בהיקף של כ-25 מיליון אירו לשנה בתקופת האסדרה (Feed in Tariff ) וכ-15 מיליון אירו לשנה בתקופה שלאחר מכן.

האסדרה מזכה בתעריף הזנה לרשת של 85 אירו למגהוואט, למשך 12 שנים. לאחר תקופת התעריף תתבצע מכירת החשמל בתנאי שוק. אורך החיים המוערך של החווה הינו 30 שנה.

משק החשמל בקוסובו מנוהל באופן אוטונומי ורשת החשמל שלו מחוברת לרשת החשמל העיקרית באירופה, הכוללת רשת מסונכרנת בין 25 מדינות. קוסובו פרסמה יעדים ורגולציה לייצור של 400 מגוואט ממקורות אנרגיה מתחדשת, ומתוכם 150 מגוואט באמצעות אנרגיית רוח.

אנלייט, שהייתה בעבר בשליטת יורוקום תקשורת של שאול אלוביץ', מנוהלת כיום על ידי המנכ"ל גלעד יעבץ ללא גרעין שליטה. הפניקס מחזיקה כ-9.3% ממניות החברה, קרן הגידור נוקד קפיטל מחזיקה 8.1%, כלל ביטוח 6.8%, פסגות מחזיקה כ-9.5% באמצעות קופות הגמל וקרנות הנאמנות שלה והראל מחזיקה 7.6% מההון.