ירושלים | בלעדי

העובדים לחצו - ומעבר תאגיד השידור לירושלים נדחה לנובמבר

העובדים טוענים כי הבניין שאליו התאגיד אמור לעבור אינו ראוי לשהיית אדם • שידור מהדורת החדשות של התאגיד היה אמור להתבצע החל מהשבוע מאולפן חדש בבירה

תאגיד השידור "כאן" / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור "כאן" / צילום: שלומי יוסף

עוד דחייה במעבר של תאגיד השידור הישראלי לירושלים: ל"גלובס" נודע כי בעקבות לחץ של עובדים המסרבים לעבור לבניין שלטענתם אינו ראוי לאכלוס, נסוגה מועצת התאגיד מההחלטה להעביר את אנשי המטה לירושלים כבר מחר (ד'), והיא דחתה את המעבר לנובמבר. נזכיר כי כבר השבוע אמורים היו להתחיל לשדר את מהדורות החדשות של הערוץ מאולפן זמני שהוקם במבנה החדש.

במייל שהוציאה הבוקר (ג') הנהלת התאגיד לעובדים נכתב כי "לאחר ולאור דיונים פנימיים שקיימנו בימים האחרונים, החלטנו לדחות את המעבר של עובדי המטה למבנה הקבע של התאגיד בירושלים, לאמצע חודש נובמבר, ולקיימו במשותף, ב'פעימה אחת'. המועד נקבע, בין היתר, בשים לב לתוקף ההתקשרות של התאגיד עם המבנה המושכר בגן הטכנולוגי ירושלים (גט"י) ומועד המסירה שיתואם למול הקבלן. במקביל, נמשיך לנהל שיח פתוח עם הוועד, במטרה להגיע להסכמות על מעבר שקט, לטובת כולנו".

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר ימים ועד הפעולה של תאגיד השידור הנחה את העובדים שלא לשתף פעולה עם המעבר ולסרב להוביל ציוד שידור או ציוד אישי. עוד הורה ועד הפעולה, בגיבוי ארגון העיתונאים וההסתדרות, להימנע מלסייע בהעברת חפצים או ציוד שנועד לאכלס משרדים או אולפן שידור, ולסרב להתייצב בבניין בגבעת שאול לעבודה סדירה או לשתף פעולה בחיבור מחשבים או ציוד שידור. 

נזכיר כי לפי החוק, לפחות מחצית מעובדי התאגיד כבר היו אמורים לעבוד בירושלים מיולי 2017, והיתר אמורים היו לעבור עד סוף מאי 2018. התאגיד אמור לעבור לבניין בגבעת שאול שנרכש תמורת כ-120 מיליון שקל ונמצא עדיין בשלבי בנייה שונים.

אנשי התאגיד אינם מתנגדים למעבר עצמו אלא לאופן שבו המהלך מנוהל מול העובדים ולכך שהבניין לתפישתם איננו ראוי לשהיית בני אדם. חלק מהעובדים אמורים היו לעבור ב-28 לחודש הנוכחי. 

מתאגיד השידור "כאן" נמסר בתגובה: "ישיבות המועצה כבר מתקיימות בבניין התאגיד בגבעת שאול ובאופן שוטף בירושלים. התאגיד נערך למעבר מלא, שבסופו ישודרו כל שידוריו, ברדיו ובטלוויזיה, מירושלים, אך בשל התנגדות וסירוב ועדי העובדים למעבר בשלב זה, הנושא נבדק ונמצא בדיונים מול נציגי העובדים".