סגירה חזקה בבורסה: מדד ת"א 35 זינק 1% וננעל בגבוה היומי

הראלי בוול סטריט הגיע לתל אביב: יום המסחר האחרון לחודש אוקטובר ננעל בעליות נאות, ת"א 90 קפץ בכ-1% • מניית אינטרקיור זינקה ב-32% • קמטק זינקה ב-10% אחרי הדוחות • לייבפרסון ניתרה ב-4.6%, סלקום קפצה ב-3.25%, עמיר שיווק קפצה ב-7% • מחזור המסחר: 1.4 מיליארד שקל

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר האחרון לחודש אוקטובר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות נאות, וזאת בדומה לסנטימנט מעבר לים ברקע להמשך עונת הדוחות לרבעון השלישי.

מדד ת"א 35 קפץ ב-1%, ת"א 90 עלה 0.9% ומדד הבנקים טיפס 0.4%. 

מניית טאואר זינקה ב-6% ובכך מתאוששת לאחר נפילה של 60% מתחילת השנה. מוקדם יותר השבוע החברה פרסמה דוחות מאכזבים לרבעון. 

אינטרקיור, בראשות אהוד ברק, זינקה ב-32% על רקע גיוס הון שביצעה החברה של 12 מיליון דולר בפרמייה של 37% על מחיר הסגירה שלשום.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.38 מיליארד שקל.

14:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו בעליות, וזאת בדומה לסנטימנט החיובי מעבר לים, כשבאירופה המדדים קופצים בעד 2.2%, ובוול סטריט החוזים העתידיים מאותתים על עליות בפתיחת המסחר ברקע להמשך עונת הדוחות. המדדים ת"א-35 , ת"א- 90  ות"א-125  עולים ב-0.8%.

חברת קמטק , יצרנית מערכות בדיקה לתחום הייצור בשוק הסמיקונדק טור, עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון השלישי של 2018 - הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. ההכנסות של קמטק הסתכמו ב-32.3 מיליון דולר, צמיחה של 35.5% בהשוואה לרבעון המקביל ושל כ-6% בהשוואה לרבעון הקודם, בעוד שהאנליסטים ציפו שהחברה תציג הכנסות של כ-31.8 מיליון דולר.

12:45

המדדים המובילים בתל אביב נסחרים כעת בעליות בדומה לסנטימנט החיובי מעבר לים. באירופה הקאק מזנק 2.2% ובוול סטריט החוזים העתידיים עולים כעת בהמשך לזינוק של עד 1.8% במדדים המובילים. 

מחזור המסחר בשוק המניות בתל אביב מסתכם בשעה זו ב-438 מיליון שקל בלבד.

מניית אינטרקיור, בראשות אהוד ברק, מזנקת ביותר מ-28% בהמשך להודעה על גיוס של 12 מיליון דולר.

9:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות: מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-בנקים  עולים. המניות שבולטות בעליות במדד ת"א-35 הן לייבפרסון , פריגו  וטאואר . בירידות בולטות אופקו  וטבע 

טוגדר  דיווחה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכם ליבוא זרעי קנאביס לחווה של החברה שמוקמת בימים אלו בישראל. הזרעים הוזמנו מספק הולנדי, שממנו החברה כבר רכשה זרעים לחווה שלה באוגנדה. במקביל, ציינה טוגדר, היא פועלת לקבלת כל הרישיונות וההיתרים הדרושים על פי דין ליבוא של הזרעים לישראל.

אינטרקיור  דיווחה כי דירקטוריון החברה אישר אתמול הקצאה של מניות בהיקף 12.15 מיליון דולר לשלושה משקיעים, בהם בעל השליטה אלכס רבינוביץ. ההקצאה נעשתה לפי מחיר של 1.2 דולר למניה - פרמיה של 37% על מחיר המניה בבורסה בפתיחת המסחר הבוקר.

אירונאוטיקס  חתמה על שני הסכמים למכירת כלי טייס בלתי מיואשים לשתי מדינות באיחוד האירופי בתמורה לסך של כ-18 מיליון דולר. 

אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מעריך בסקירתו השבועית כי שוק ההון ממשיך לתמחר התחלת העלאות ריבית בישראל לקראת סוף הרבעון הראשון של 2019, בעיקר בשל איתותים של בנק ישראל שזאת כוונתו. כך למשל, לדבריו, "בשבוע שעבר בפרוטוקול החלטת הריבית שהראתה שמספר חברי הוועדה שתומכים בהעלאה עלה מאחד לשניים (מתוך שישה), ולמעשה נדרשים עוד שניים, או אחד אם מדובר בנגיד החדש, פרופ' אמיר ירון, שיש לו קול כפול במקרה של תיקו. אך עד כה רוב חברי הוועדה נמנעו מהעלאת ריבית בטענה שסביבת האינפלציה עדיין לא התבססה בגבולות היעד, אף שנכנסה אליו. כל האינדיקציות מלמדות שהם צודקים, כשלמעשה, רוב האינפלציה בישראל היא תוצאה של מוצרים שאינם במה שמכונה 'ליבת האינפלציה' - אנרגיה ומזון. להערכתנו, בניכוי שני הסעיפים הללו האינפלציה בישראל עומדת על כחצי אחוז. במבט קדימה, בעינינו, רוב הסיכונים לאינפלציה הם כלפי מטה, ובהם הנפט שהחל להתקרר, סעיף הדיור במדד שמתקרר והחולשה בשוקי ההון, שעשויה לפגוע ב'אפקט העושר', ומכאן לירידה בביקוש לצריכה פרטית והתקררות במחירי השירותים המקומיים. כרגע, רק היחלשות השקל נראית גורם סיכון משמעותי להתחממות אינפלציה, אך בינתיים ההיחלשות שלו נרשמת בעיקר מול התחזקות הדולר בעולם. מול יתר המטבעות השקל שומר מתחילת החודש על יציבות".

7:10

המסחר בבורסת ת"א ייפתח הבוקר אחרי שלא התקיים אתמול בשל יום הבחירות לרשויות המקומיות. ביום שני המסחר בת"א ננעל בעליות. המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה חיובית. בבורסות וול סטריט ואירופה ננעלו אתמול בעליות. 

חברת חומרי ההדברה אדמה דיווחה אתמול (ג') על ירידה ברווחיה ברבעון השלישי של 2018, בעקבות הבצורת הקשה שנרשמה הקיץ ברחבי אירופה, ושהובילה לירידה במכירות קוטלי הפטריות ביבשת. במקביל, דיווחה אדמה כי סיכמה על רכישת חברה פרטית אמריקאית העוסקת בתחום מוצרי ההדברה הביתיים. סכום העסקה לא נמסר אולם על פי ההערכות הוא אמור לנוע בטווח של 120-140 מיליון דולר. 

מסיכום שערכו כלכלני חברת הדירוג מידרוג עולה כי במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר גויסו בסך הכל כ-6.7 מיליארד שקל בשוק הקונצרני, צניחה של 58% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2017. בספטמבר-אוקטובר השנה הנפיקו בסך הכל 23 חברות, מתוכן 14 חברות נדל"ן ובינוי, לעומת סך של 35 מנפיקים שמתוכם 20 חברות נדל"ן ובינוי בתקופה המקבילה ב-2017. בנוסף, מציינים במידרוג, כי בתקופה זו השנה הנפיקו רק שתי חברות זרות - לעומת שמונה בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

שערו היציג של הדולר עומד על 3.704 שקלים. שערו היציג של האירו עומד על 4.2158 שקלים.