בגלל הטלטלה בשווקים: חברת ECI דוחה את ההנפקה שתכננה בבורסת לונדון

בדירקטוריון ECI החליטו לדחות בינתיים את ההנפקה ולא להתפשר על מחיר החברה, שכן הנפקה כיום הייתה מתבצעת לפי שווי נמוך בהרבה מהמתוכנן

שאול שני / צילום: איל יצהר
שאול שני / צילום: איל יצהר

חברת ECI דוחה את ההנפקה שתכננה בבורסת לונדון בשבועות הקרובים. דובר החברה מסר, כי "ההנפקה נדחית בשל תנאי השוק של הבורסות בעולם".

חברת ציוד התקשורת הוותיקה, הנמצאת כיום בבעלות איש העסקים שאול שני, ביקשה לגייס בהנפקת מניות 170-180 מיליון ליש"ט (כ-230 מיליון דולר) לפי שווי של 450-500 מיליון ליש"ט "לפני הכסף" (580-650 מיליון דולר). כחלק ממהלך ההנפקה תכנן הבעלים שני למכור מניות ECI שבידיו באמצעות הצעת מכר.

ואולם, בעקבות הירידות החדות בבורסות בעולם במהלך אוקטובר, ביטלו כמה עשרות חברות הנפקות שתכננו לבצע בלונדון. גם בדירקטוריון ECI החליטו לדחות בינתיים את ההנפקה, ולא להתפשר על מחיר החברה, שכן הנפקה כיום הייתה מתבצעת לפי שווי נמוך בהרבה מהמתוכנן. את ההנפקה, שמטרתה לצמצם את חובות החברה, לצד המשך השקעות, היו אמורים להוביל בנקי ההשקעות ברקליס ו-UBS.

ECI, שהוקמה ב-1961, היא ספקית עולמית של מוצרים ופתרונות כוללים לרשתות תקשורת והעברת נתונים - עבור ספקי שירותים, גופי תשתיות וממשלות, וכן לקוחות הגנה וביטחון. 

מניות ECI נמחקו מהמסחר בנאסד"ק בשנת 2007 - לאחר 25 שנים כחברה ציבורית שם. זאת בעקבות מכירתה לקבוצת משקיעים, שכללה את שני (באמצעות Swarth Group) ואת קרן אשמור הבריטית, שביצעה את רוב ההשקעה בחברה, תמורת סכום של 1.24 מיליארד דולר.

בשנת 2014 קנה שני את חלקה של אשמור (שיצאה מהמהלך בהפסד המוערך בכמיליארד דולר), ומאז הוא הבעלים היחיד בחברה.

צמיחה של 24% בהכנסות במחצית

מנתונים שפרסמה החברה לקראת ההנפקה עולה, כי הכנסותיה במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו בכ-198 מיליון דולר, צמיחה של 24% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי שלה הסתכם בכ-11 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-5 מיליון דולר, ובשורה התחתונה היא הציגה בתקופת המחצית הראשונה הפסד נקי של כ-19 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-34 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) הגיע במחצית הראשונה של השנה לכ-30 מיליון דולר, קפיצה של 130% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההון העצמי של החברה עמד בסוף יוני השנה על כ-101 מיליון דולר.

את שנת 2017 כולה סיימה החברה עם צמיחה של 12.5% בהכנסות לעומת 2016, שהסתכמו בכ-367 מיליון דולר. הרווח התפעולי שמר על יציבות ברמה של כ-13 מיליון דולר, ובשורה התחתונה רשמה ECI הפסד נקי של כ-42 מיליון דולר, לאחר הפסד של כ-31 מיליון דולר ב-2016. ה-EBITDA שלה הסתכם אשתקד בכ-50 מיליון דולר, בדומה לשנת 2016.

ב-ECI, שאותה מוביל המנכ"ל דאריל אדוארדס (Darryl Edwards), שהחליף ב-2012 את רפי מאור, צופים כי הצמיחה בהכנסות החברה תימשך במחצית השנייה של השנה ולתוך 2019 (בשיעור של 10%-20%), בעיקר על רקע השקעות גדולות באירופה ובאמריקה בתשתיות דור חמישי של רשתות תקשורת ונתונים.

ECI, שנחשבה בעבר לספינת דגל של ההייטק הישראלי, וחוותה מספר משברים בעשור האחרון, שינתה לפני מספר שנים את האסטרטגיה שלה למיקוד בפתרונות אופטיים ובפתרונות העברת נתונים. מאז הוציאה החברה לשוק מערך חדש של פתרונות ומוצרים מתקדמים, המהווים כיום את מרבית המכירות שלה. כיום מעסיקה החברה כ-1,700 עובדים, מחציתם בישראל.