רמי לוי מנסה שוב לשדרג את שכרו ולקבוע מסגרת להשכרת נכסים לרשת המזון שבשליטתו

לוי, מנכ"ל רשת המזון שבשליטתו, מבקש שדרוג של 25% בשכרו החודשי ל-95 אלף שקל ובונוס שנתי של עד 4 מיליון שקל • דמי השכירות השנתיים שלהם זכאי לוי מהרשת מסתכמים ב-46 מיליון שקל • מניית רמי לוי התחזקה בשנה האחרונה בכ-13%

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

אחרי דחייה של מספר חודשים רמי לוי, בעל השליטה ומנכ"ל רשת קמעונות המזון הנושאת את שמו, מנסה שוב לקבל את אישור בעלי המניות לתנאי העסקתו המחודשים וכן להסדרה מחודשת של עסקאות שכירות הנכסים שבבעלותו לסניפי הרשת. זימון האסיפה הנוכחי, לחודש דצמבר, ניתן לאחר כמה שינויים שביצעה החברה בתנאי העסקאות, וזאת בעקבות דיונים עם בעלי מניות מרכזיים. 

בעלי המניות יתבקשו לאשר ללוי תמורה חודשית של 95 אלף שקל, בתוספת מע"מ בגין שירותי מנכ"ל (שיעניק לה באמצעות חברת ניהול) - שדרוג של כ-25% לעומת שכר חודשי של 75 אלף שקל (צמוד למדד) שאושר לו בעבר. את תנאי ההעסקה הנוכחיים הוא מבקש לאשר רטרואקטיבית מתחילת 2018.

לצד שדרוג השכר והטבות נוספות (ובהן רכב, החזר הוצאות וכו'), מבקש לוי לאשר לו בונוס שנתי בסכום מרבי של 4 מיליון שקל, על בסיס תוצאות החברה, אחרי שינוי חלק מהתנאים הקשורים לבונוס, בהם הרף העליון לקבלתו. ברמי לוי העריכו בהתבסס על תוצאותיה ב-2017 כי עלות העסקתו השנתית של לוי תגיע לכ-3.8 מיליון שקל - הכוללים בונוס של 2.6 מיליון שקל ודמי ניהול של 1.15 מיליון שקל נוספים - לא רחוק מהתגמולים שקיבל בשנה שעברה והסתכמו ב-3.6 מיליון שקל.

עיקרי תנאי ההעסקה שמבקשת הרשת לאשר לרמי לוי
 עיקרי תנאי ההעסקה שמבקשת הרשת לאשר לרמי לוי

תנאי ההעסקה של לוי הם "הכסף הקטן" המייצרת לו החברה השוכרת ממנו נכסים (חלקם עם שותפים) המשמשים לפעילותה כבר משנת 2006, מה שמייצר לו הכנסות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים בשנה. כעת מבקשת הרשת לאשר תנאים עקרוניים לשכירת נכסים מלוי, כחלק מרצונה "להסדיר קווים מנחים אשר בהתאם להם תיבחן, באופן ספציפי, כל עסקת שכירות עם בעל השליטה", בין היתר "לאור הגידול הצפוי בהיקף הכספי הכולל של עסקאות במסגרתן שוכרת החברה נכסים מבעל השליטה".

ההסכמים הקיימים בין רשת רמי לוי לבין המייסד העומד בראשה אושרו על-ידי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה "כעסקאות שאינן חריגות שלבעל השליטה עניין אישי בהן, זאת לאור היותן במהלך עסקיה הרגיל של החברה, לאור היקפן הכספי השנתי שאינו מהותי עבור החברה ובשל היותן בתנאי שוק".

מדובר ביותר מ-20 נכסים בשטח כולל של כ-110 אלף מ"ר (כ-24.5 אלף מ"ר מהם משמשים כמרכז לוגיסטי שהחל לפעול במודיעין לפני כמה חודשים), ובחברה ציינו כי נכון להיום, ההיקף המצרפי של דמי השכירות השנתיים שהיא משלמת ללוי ולשותפיו מתקרב ל-46 מיליון שקל. העלות הממוצעת של שכירת הנכסים מלוי ושותפיו התקרבה בשלוש השנים האחרונות ל-39 מיליון שקל בשנה, כשליש מהסכום ששילמה הרשת בגין שכירת נכסים (סניפים, מחסן ומרכזים לוגיסטיים).

עיקרי הסכם שכירת הנכסים מרמי לוי ושותפיו
 עיקרי הסכם שכירת הנכסים מרמי לוי ושותפיו

עוד מבקשים ברמי לוי לצמצם את היקף משרתה של עדינה לוי, אשתו של בעל השליטה, ולצמצם את עלות העסקתה החודשית ב-60% - לרמה של 40 אלף שקל בחודש. עבודתה "תתמקד בהיבטים של בקרה ופיקוח על עבודת הגזברות בחברה", שבחלקה תתבצע על-ידי לוי עצמה.

רשת רמי לוי כבר זימנה אסיפת בעלי מניות לדון בנושאים המוזכרים לחודש אפריל, אולם האסיפה נדחתה בשל "מיצוי דין ודברים מול גופים מוסדיים ורשות ניירות ערך". אותם נושאים הוסרו מאסיפה נוספת שזומנה לחודש אוגוסט לצורך "מיצוי דיונים עם בעלי מניות", אז נודע כי חברת הייעוץ והמחקר אנטרופי התנגדה לכמה נקודות מרכזיות בנושאים הרלוונטיים. את האסיפה הנוכחית מזמנת רמי לוי זמן קצר לאחר שחברת הביטוח הפניקס הפכה לבעלת עניין ברשת, עם רכישת נתח של קרוב ל-2% מהחזקותיו של לוי תמורת 45 מיליון שקל.

מניית רמי לוי  התחזקה בשנה האחרונה בכ-13% ומשקפת לרשת שווי נוכחי של כ-2.6 מיליארד שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של 2018 הציגה רמי לוי צמיחה של כ-4% בהכנסותיה, שהגיעו לכ-2.6 מיליארד שקל, בעיקר בתמיכת שני סניפים חדשים שנפתחו, והרווח הנקי שלה קפץ ב-17% ל-69 מיליון שקל.

בסוף המחצית הראשונה של השנה הפעילה רשת רמי לוי 46 סניפי סופרמרקט ברחבי הארץ, נוסף לשלושה סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות.