נעילה מעורבת בוול סטריט; היום הגרוע ביותר של אנבידיה, המניה התרסקה ב-18.8%

מניית אנבידיה גררה איתה מטה את שאר מניות השבבים • טראמפ אמר לעיתונאים שייתכן שלא יצטרך להטיל מכסים על סין יותר • חברת התשתיות PG&E חזרה להיסחר והמנייה זינקה • הליש"ט התייצב היום, לאחר שאתמול ספג את הנפילה החדה ביותר מאז יוני 2016

נפילות בוול סטריט / צילום: רויטורס - Brendan McDermid
נפילות בוול סטריט / צילום: רויטורס - Brendan McDermid

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת היום, כאשר המדד נאסד"ק ירד ואילו מדדי S&P 500  ודאו ג'ונס  עלו.

המפסידה הגדולה של היום הייתה חברת השבבים אנבידיה , המניה איבדה 18.8% מערכה וגררה מטה את מניות השבבים מיקרון  ו-AMD .

רשת האופנה נורדסטרום  ירדה כ-13% במסחר היום, מניית אקטיוויז'ן בליזארד  בלטה בירידות גם כן.

מניית אפלייד מטריאלס  עלתה לאחר שהדוחות הכספיים שלה היכו את התחזיות.

22:15

הבורסות בוול סטריט עוברות לעליות לקראת הנעילה, כל המדדים העיקריים, דאו ג'ונס  , S&P 500 ו-נאסד"ק , עולים בשעה זו.

נשיא ארה"ב טראמפ ציין בפני עיתונאים היום כי יתכן שלא יצטרך להטיל מכסים נוספים על סין כי שהוא "לא רוצה לשים את סין בעמדה רעה". מקורות בבית הלבן אמרו כי הנשיא אופטימי אך הסכם סחר ממשי עדיין לא נראה באופק.

מניית אפלייד מטריאלס  עולה לאחר דוחות שהכו את התחזיות. גם מניית חברת המדיה ויאקום  מטפסת לאחר שהחברה הגדילה את ציפיות הרווח שלה לרבעון הבא.

מניית רשת האופנה נורדסטרום  מאבדת כ-13% בשעה זו.

מניית אנבידיה  ממשיכה ליפול ביום הגרוע ביותר של המניה מזה עשור, כשהיא מושכת אחריה את מניות השבבים AMD  ומיקרון .

19:45

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת, מדדי דאו ג'ונס  ו-S&P 500  עולים בעוד הנאסד"ק  יורד.

בשוק המט"ח העולמי נרשמו היום תנודות גדולות יחסית. הין היפני צנח 0.86% מול הדולר. האירו זינק 0.77% מול הדולר. מדד הדולר אינדקס (DXY) ירד 0.69%. הליש"ט התאושש ועלה 0.59% מול הדולר.

19:00

שוקי אירופה ננעלו בירידות שערים, מדד המניות הכלל-אירופי סטוקס אירופה 600  ירד ב-0.12%.

המסחר בוול סטריט עבר לירידות שערים, כל המדדים העיקריים, דאו ג'ונס, S&P 500 ונאסד"ק רושמים ירידות שערים בשעה זו.

מניות אנבידיה  ונורדסטרום  ממשיכות ליפול לאחר פרסום דוחות כספיים חלשים. גם מניית ג'נרל אלקטריק  יורדת לאחר שטיפסה אמש לאחר מחירת מניות חברת הבת בייקר יוז .

מניות הטק אפל , אמזון.קום  ונטפליקס  יורדות כולן בשעה זו.

18:00

הירידות בשוקי אירופה נחלשות לקראת הנעילה, בשעה זו מדד דאקס עולה ב-0.28%, מדד פוטסי יורד ואילו הקאק מתנהל ביציבות, הבורסה באיטליה עברה למגמה חיובית.

מניית תאגיד המדיה הצרפתי ויוונדי עולה לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה לרבעון שהיו טובים מהצפוי.

חברת התרופות הבריטית אסטרזנקה דיווחה כי פיתוח שעמלה עליו לא עמד במטרותיה, מניית החברה יורדת ב-3%.

בארה"ב, המסחר בוול סטריט עבר להתנהל במגמה מעורבת, מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.25%, S&P 500 יציב ואילו הנאסד"ק יורד ב-0.33%.

מניית אנבידיה ממשיכה להתרסק, מאבדת 17% מערכה כעת, ומובילה את הירידות ב-S&P 500. אחריה בירידות נמצאת רשת האופנה נורדסטרום, שגם פרסמה דוחות כספיים היום. תוצאות הרשת היו מעורבות ולא עמדו בציפיות, המנייה יורדת 13% בשעה זו.

מניות חברות התשתיות PG&E, שהתרסקה והמסחר בה הופסק מוקדם יותר השבוע, ואדיסון מטפסות לאחר דיווחים כי האחריות לשריפות הענק בקליפורניה בשבוע שעבר והשבוע לא תוטל עליהן. PG&E מזנקת בכמעט 37% ומניית אדיסון עולה ב-13%.

16:50

מגמה מעורבת בבורסה בניו יורק, המדדים העיקרים, נאסד"ק ו-S&P 500 יורדים בשעה זו ואילו מדד דאו ג'ונס מתנהל במגמה חיובית.

מניית אנבידיה מתרסקת ב-20% וגוררת איתה מטה את שאר מניות השבבים והטק. חברת כרטיסי המסך דיווחה על תוצאות חלשות מהצפוי לרבעון היום. מניית AMD נופלת בכ-6% ואחריה מניית מיקרון עם ירידה של מעל 2%.

ירידות השערים מעמיקות באירופה בהובלת מדד דאקס שיורד ב-0.69%, המדד הכלל-אירופי סטוקס 600 רושם נפילה של 0.53%.

הדולר אינדקס (DXY) יורד בשעה זו ב-0.67% לאחר שסגן יו"ר הפדרל ריזרב ריצ'רד קלרידה העיר בראיון כי ייתכן שלא מעוניין להעלות את רמת הריבית בארה"ב כל כך מהר.

הליש"ט ממשיכה להתאושש מול הדולר ועולה 0.67% בשעה זו.

15:15

הבורסות באירופה עברו למגמה שלילית, המדדים העיקריים, ביניהם, פוטסי הבריטי, קאק, דאקס ופוטסי האיטלקי, יורדים. גם המדד הכלל-אירופי, סטוקס 600 יורד.

מניות הבנקים הבריטיות תחת לחץ ויורדות כעת בצל טיוטת הסכם הברקזיט שהתגבשה, ביניהן ברקליז, לוידס וריואל בנק אוף סקוטלנד.

בזירת המט"ח, האירו עולה ב-0.11% מול הדולר כעת ואילו הליש"ט מתאוששת וקופצת ב-0.52% מול הדולר. מדד הדולר אינדקס (DXY) יורד 0.2% מול סל המטבעות. הין היפני צונח היום 0.4% מול הדולר.

שערו היציג של הדולר נקבע על 3.717 שקל, שערה היציג של הליש"ט על 4.7507 שקל, שערו היציג של האירו על 4.2619 שקל.

13:30

הבורסה הבריטית שינתה את מגמת העליות שאפיינה אותה בתחילת יום המסחר, וכעת מדד פוטסי רושם ירידות קלות. גם מדד קאק הצרפתי מתנודד בין עליות לירידות קלות. 

עיני המשקיעים באירופה ממשיכות להיות נשואות אל בריטניה ואל דרמת הברקזיט. החשש הגדול הוא שבריטניה תפרוש מן האיחוד האירופי ללא הסכם מסודר. הליש"ט מתייצב היום, לאחר שאתמול ספג את הנפילה החדה ביותר מאז יוני 2016. אתמול צנח שער הליש"ט ב-1.7% מול הדולר וב-1.9% מול האירו, והיום מתחזק המטבע הבריטי מול האירו ב-0.27% ומול הדולר ב-ב-0.23%.  

ברשת בי.בי.סי מדווחים על הקלה לראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, יממה לאחר התפטרות דומיניק ראב שר הברקזיט, וכן התפטרות שרים נוספים בממשלתה של מיי, כשהיא מקבלת תמיכה משותפה לקואליציה, השר לענייני סביבה, מישל גוב, שהביע בה אמון מלא.

החוזים העתידיים לקראת פתיחת וול סטריט מאותתים על ירידות שערים עם פתיחת המסחר, ומדד נאסד"ק מוביל את הצפי לירידות.  

12:00

גם בשעה זו נמשכות העליות בבורסות, ואותן מוביל מדד דויטשה בורס דאקס 30  של הבורסה הגרמנית שעולה בכמעט חצי אחוז. 

10:00

בפתיחת המסחר באירופה, מדד המניות הכלל-אירופי סטוקס 600  עלה 0.5% וגם מדד פוטסי 100  בלונדון עלה בשיעור דומה. בבורסה האיטלקית במילאנו מתקרבות הירידות במדד פוטסי  לכמעט אחוז אחד. 

מדד דאקס  הגרמני ומדד קאק  הצרפתי רושמים גם הם עליות נאות, של יותר מחצי אחוז, עם תחילת המסחר באירופה. 

נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), מריו דראגי, הביע היום (ו') זהירות לגבי תחזית הצמיחה, והזהיר כי העלייה באינפלציה עשויה להיות איטית מהצפי המוקדם. "אם חברות יתחילו לחוות חוסר ודאות לגבי תחזיות הצמיחה והאינפלציה, הלחץ עלול להיות מתמשך יותר", אמר דראגי, שנאם בפני קונגרס הבנקאות האירופי בפרנקפורט.

09:45

 

המסחר בבורסת טוקיו ננעל עם ירידה של 0.57% במדד ניקיי, ובשנגחאי הוא ננעל עם עלייה של 0.4% במדד המניות המרכזי. המסחר בהונג קונג מתנהל ביציבות לקראת נעילת הבורסה שם.

09:00

גם בשעה זו ממשיכים המדדים ניקיי  היפני והונג קונג הנג סנג  בירידות שערים. מדד שנחאי  ממשיך לעלות, וכמוהו גם מדד קוספי הקוריאני.  

עם פתיחת המסחר באירופה הבוקר יישא נאום מריו דראגי, נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB). דראגי ינאם בפני קונגרס הבנקאות האירופי בפרנקפורט. בשוק יצפו לשמוע בנאום דראגי רמזים למהלכים הצפויים במדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי האירופי. 

בצהריים צפויים להתפרסם נתוני מדד המחירים לצרכן של האיחוד האירופי.

במסחר בשוק המט"ח מול השקל, האירו מתחזק כעת ב-0.2% והדולר נסחר ביציבות. הליש"ט מתחזק בכ-0.1% מול השקל. 

בין החברות הישראליות הנסחרות בבורסות וול סטריט, צנחה אתמול מניית ננו דיימנשן  ב-7.3% לאחר פרסום דוחותיה לרבעון השלישי ושיחת ועידה עם המשקיעים. החברה רשמה עלייה בהכנסות ברבעון, אבל המשקיעים הביעו חשש מפני גיוס שיביא לדילול הון לבעלי המניות.

מניית אופקו הלת' , חברת הביומד של פיליפ פרוסט, זינקה אתמול בנאסד"ק ב-9.3%. מניית אלביט הדמיה  זינקה אתמול ב-8.13%. מניית טבע נסחרה ביציבות, ואילו צ'ק פוינט  עלתה ב-2%.

07:15

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר (ו') במגמה המעורבת שאפיינה אותו גם ביום המסחר אתמול: מדד ניקיי  היפני  הנג סנג  ומדד ASX  האוסטרלי יורדים, ולעומתם הנג סנג  וקוספי  עולים. 

בשוקי המט"ח בעולם, במסחר מול הדולר, שער האירו עולה 0.1%, הליש"ט עולה 0.18% והין היפני נחלש 0.23%. מדד הדולר אינדקס (DXY) רושם ירידה של 0.15% בשעה זו.

בשוק המטבעות הדיגיטליים, אחרי יומיים של נפילות, מתחזק מעט שער הביטקוין (BTC), שעלה ביממה האחרונה ב-1.5% ונסחר כעת בכ-5,588 דולר ליחידה. בשבוע האחרון צנח מחיר הביטקוין בכ-12%.

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים. מדד הנאסד"ק  קפץ בלמעלה מ-1.7%, הדאו ג'ונס  וה-S&P 500  רשמו עליות.

מניית סנאפ  ננעלה בעליות של 5.4%, ג'י.פי מורגן צ'ייס  עלתה ב-2.5%.

מחירי הזהב  והנפט  עלו, ומחיר הנפט עומד כרגע על 56.89 דולר לחבית.

אתמול ננעלו המדדים באירופה בירידות בצל הסערה בבריטניה כאשר חלום הברקזיט מתרחק. מדד הדאקס הגרמני איבד 0.5%, הקאק הצרפתי ירד 0.7% והפוטסי טיפס 0.1% כאשר הליש"ט צונחת 1.8% מול הדולר.

הליש"ט הבריטית צנחה אתמול בצל התפטרות שר הברקזיט שהתנגד להסכם שגובש מול האיחוד ליציאתה של בריטניה. דומיניק ראב, הודיע במפתיע על התפטרותו במחאה על אישור ההסכם, ופירסם מכתב פומבי לראשת הממשלה. "מעולם לא נטלה על עצמה מדינה דמוקרטית התחייבויות כאלה".