נת"ע מתחילה בעבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה בת"א; כך ייראה המסלול

הערב יתחילו עבודות תשתית ראשונות בתוואי הקו ברחוב ארלוזורוב בת"א, במקטע שבין דרך נמיר לרחוב ויצמן • שר התחבורה ישראל כ"ץ: "בעוד שנים ספורות המציאות בגוש דן תיראה אחרת לחלוטין"

הדמיית הקו הסגול של הרכבת הקלה / צילום: נת"ע
הדמיית הקו הסגול של הרכבת הקלה / צילום: נת"ע

חברת נת"ע, האחראית על הקמת מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל-אביב, מתחילה בביצוע העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה. הערב (ג') יתחילו עבודות תשתית ראשונות בתוואי הקו ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב, במקטע שבין דרך נמיר לרחוב ויצמן.

הקו הסגול ייסע מיהוד-מונוסון למרכז תל-אביב, דרך בית החולים שיבא, ציר אלוף שדה ושכונת התקווה. הוא ישתלב עם הקו האדום המבוצע בימים אלה ועם הקו הירוק שיבוצע החל בחודש הבא, ליצירת רשת שתשרת מעל חצי מיליון תושבים ביום. העבודות על הקו הסגול יימשכו כ-6 שנים, והוא ייסע במפלס הרחוב ויקבל העדפה ברמזורים, על-מנת לספק לנוסעים את השירות היעיל ביותר. תקציב הקו הסגול עומד על 9 מיליארד שקל. 

על-פי נת"ע, העבודות יתבצעו במקטעים באופן מדורג ובשני שלבים: בשלב הראשון יועתקו תשתיות המים, החשמל והתקשורת כדי לפנות רצועה למעבר הרכבת. בשלב השני יותקנו התשתיות הרכבתיות והמסילות.

בשלב זה תחילת העבודות לא צפויה להוות הפרעה לתנועה או לגרום לעומסים באזור. בהמשך עם התקדמות העבודות על הקו הסגול בתל-אביב יצומצמו נתיבים במקטע שבין נמיר לויצמן, ויישארו שני נתיבים לכל כיוון. יצוין כי העבודות שמחייבות צמצום של נתיבים יתבצעו בלילות כדי לצמצם את ההפרעה לתנועה.

במהלך השנה הקרובה מתוכננות עבודות לאורך הרחובות ארלוזורוב ובן-יהודה בתל-אביב. בהמשך יתקדמו העבודות גם לרחוב אלנבי, לדרום תל-אביב, לציר אלוף שדה ולשלוחות המזרחיות של הקו. 

הקו הירוק מסלול / צילום: נת"ע
 הקו הירוק מסלול / צילום: נת"ע
הקו הירוק מסלול / צילום: נת"ע
 הקו הירוק מסלול / צילום: נת"ע

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, מסר: "נת"ע עובדת יום ולילה לקידום רשת הקווים שתשרת מאות אלפי תושבים ותחסוך מהם את הפקקים ואת בעיות החניה. הקו האדום מתקדם בהצלחה לפי לוחות הזמנים, ובקרוב יצטרפו אליו הקו הסגול והקו הירוק שישנו את מפת התחבורה הציבורית במטרופולין תל-אביב".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, ציין כי רשת קווי הרכבת הקלה בתל-אביב הוא המיזם התחבורתי הגדול ביותר של משרד התחבורה המבוצע כיום, באמצעות חברת נת"ע. "אחרי 100 שנים של חזון ו-60 שנה של הבטחות שלא מומשו, הוצאתי לדרך את קווי הרכבת הקלה בגוש דן. העבודות לביצוע הקו הראשון מתנהלות בהתאם למתוכנן, וכעת יוצא לדרך השלב הבא בפרויקט, שיבטיח רשת מתקדמת להסעת המונים בתל-אביב ובגוש דן, שתאפשר לוותר על השימוש ברכב הפרטי בשעות העומס, בהתאם למקובל בעולם".

השר כ"ץ הוסיף כי חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב, שרבים הטילו ספק לגביו, הפך כבר מזמן למציאות. לדבריו, שני הקווים הנוספים, הקו הירוק והקו הסגול, יחד עם הקו האדום המוקם בימים אלה וצפוי להיחנך בסוף שנת 2021, ישנו מן היסוד את המציאות התחבורתית במטרופולין תל-אביב. "רבים חתמו על הצהרות ותוכניות, רבים הניחו אבני-פינה - אנחנו מבצעים. בעוד שנים ספורות המציאות בגוש דן תיראה אחרת לחלוטין", הוסיף השר כ"ץ.