אושרה תוכנית פינוי בינוי ראשונה של הותמ"ל בנתניה

התוכנית שיזמה עיריית נתניה בשכונת קריית נורדאו, מציעה הריסת 208 דירות קיימות והקמת 870 דירות חדשות במקומן • בנוסף מקדמת הותמ"ל 11 תכניות פינוי בינוי

התחדשות עירונית קריית נורדאו בנתניה / קרדיט הדמיה: קריית נורדאו
התחדשות עירונית קריית נורדאו בנתניה / קרדיט הדמיה: קריית נורדאו

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה היום (ד') לאשר תכנית פינוי בינוי בדרום נתניה. מדובר בתוכנית ההתחדשות העירונית הראשונה שאושרה בותמ"ל, לאחר שבמהלך שנת 2018 הוכרזו עד ידי קבינט הדיור 11 מתחמים מועדפים לדיור של תכניות להתחדשות עירונית, שכוללות 29 אלף יחידות דיור. יצוין כי התוכנית כבר קודמה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז והופקדה להתנגדויות בחודש אוקטובר האחרון וכעת אושרה.

התכנית מתפרשת על שטח של 28 דונם בדרום בעיר, על ציר שי עגנון בשכונת קרית נורדאו. מדובר בשכונה ותיקה הבנויה בצפיפות נמוכה יחסית ובעלת נגישות תחבורתית טובה. תחום התכנית כולל 8 בנייני רכבת במצב פיזי ותחזוקתי ירוד, ובהם 208 דירות קיימות. על פי התוכנית שאושרה הבניינים הישנים ייהרסו ובמקומם יוקמו 14 בניינים חדשים בגובה 9-25 קומות, שיכללו 872 דירות, בצפיפות של 43 יחידות דיור לדונם.

התוכנית כוללת דירות קטנות של עד 80 מ"ר, וגם דירות גדלות, על מנת לאפשר לאוכלוסיה הקיימת ולאוכלוסיה חדשה להוות חלק מהשכונה. עוד נכללים בתכנית כ-4000 מ"ר לשטחי ציבור.

יו"ר הותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים, אריאל יוצר, אמר: "פעילות הותמ"ל במהלך שנת 2018 כללה נדבך חדש של קידום תכניות פינוי בינוי, והיום ובזמן שיא של שישה חודשים אישרה הוועדה סנונית ראשונה בתחום זה. התכנית בשכונת קריית נורדאו בנתניה נערכה תוך תשומת לב מרשימה לציבור המתגורר בסביבת התכנית, כאשר בולטת העובדה שדיירים המתגוררים בשכונה לא הגישו לתכנית התנגדויות כלל. זאת, מתוך הבנה שמדובר בבשורה אשר צפויה להתניע מהלך להתחדשות אזור קריית נורדאו כולו."

התכנית קודמה על ידי עיריית נתניה, ונערכה על ידי משרד האדריכלים אלונים - גורביץ. את הפרויקט מנהלת חברת וקסמן גוברין גבע. כמו כן במקום פועלת חברת הרצל בן דוד שמחתימה את הדיירים במקום על הסכמי פינוי בינוי.