לבני מגיבה לפצצה של גבאי: השותפות עם הרצוג הייתה אמיתית, עם גבאי לא כי הוא לא רצה בכך

יו"ר האופוזיציה התייחסה במסיבת עיתונאים משלה להחלטה הדרמטית של יו"ר מפלגת העבודה שהוטלה עליה הבוקר • "גבאי צדק בדבר אחד - בינינו זו לא הייתה שותפות כי הוא לא רצה בכך, הדרך בה עשה זאת מעידה על כך" • "בימים האחרונים פנו אליי ח"כים ממפלגת העבודה ורצו פילוג. אני זו שמנעה את פיצול המפלגה שלהם"

ח"כ ציפי לבני בכנס שוק ההון / צילום: איל יצהר
ח"כ ציפי לבני בכנס שוק ההון / צילום: איל יצהר

יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני התייחסה היום בצהריים (ג׳) במסיבת עיתונאים משלה להחלטה הדרמטית של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לפרק את השותפות בין שתי הסיעות - העבודה והתנועה.

לבני שמעה את דבריו של גבאי הבוקר בתדהמה, כאשר הוא הודיע לה לראשונה אל מול המצלמות, וללא שום הכנה מראש, כי הוא מדיח אותה.

במסיבת עיתונאים שכינסה בחדר ועדת החינוך, כאשר חברי התנועה בכנסת ה-20, חברי הכנסת יעל כהן פארן, איל בן ראובן, ויו"ר הסיעה, יואל חסון, לצידה אמרה לבני: "אמא שלי הייתה אומרת כל עכבה לטובה ואני מוסיפה כל הפתעה לטובה. זה לא סוד שהיה לי קשה לחבור בעבר למפלגת העבודה, אך האמנתי שמרכיבי תנועות ציוניות צריכים לחבור יחד למען המדינה.

"השותפות עם הרצוג הייתה אמיתית והביאה 24 מנדטים. גבאי צדק בדבר אחד, בינינו זו לא הייתה שותפות כי הוא לא רצה בכך, הדרך בה עשה זאת מעידה על כך."

עוד אמרה לבני, שהשותפות מאז בחירתו של גבאי, לא הייתה כפי קודם לכן. "הנאום ששמעתם היום הוא כל הזמן ׳אני, אני, אני׳. קראתי לתדרוכים בעד מהפך וחיבורים, אך קיבלתי ממנו ההפך".

טלפונים מנשים רבות שראו את הסגנון של גבאי כפוגעני

לבני סיפרה שהיא דחתה את ההצעות של חברי כנסת מתוך מפלגת העבודה להתפצל. "אני מילאתי את הצד שלי בשותפות". לדבריה בימים האחרונים פנו אליה חברי כנסת מתוך מפלגת העבודה והציעו לה לעזוב עם קבוצה ולחבור למפלגות אחרות ולבני היא זו שבלמה את מהלך הפילוג של העבודה. הבוקר, גבאי לא התחשב בכך וסימן אותה כמי שאחראית למצב הקשה אליו הגיעה המפלגה.

עוד אמרה לבני שתרוץ בראשות התנועה. "קראתי לשים את האגו בצד, האגו שלי בצד. המחויבות שלנו היא לציבור. אני רוצה להודות לכל מי שפנה אליי בתמיכה מחממת לב".

לבני נשאלה על האפשרות שבני גנץ יחבור למפלגת העבודה, כעת אחרי עזיבתה. היא השיבה: "אני קראתי לחיבורים בבחירות והבהרתי שלא אתעקש על מיקום שני ואתן אותו כדי שיהיו חיבורים. אני לא הולכת להתעסק בבוץ הזה".

באשר לסגנון ההדחה שלה אמרה לבני, "אם הרצון היה בהיפרדות, היה מרים טלפון ועושה זאת, אולי היה מוקל לי והיינו יוצאים במשותף עם שני פודיומים, ואומרים את זה לציבור. אני חושבת שהציבור היה מעדיף לראות מנהיגים נוהגים אחרת". לבני הוסיפה שקיבלה טלפונים מנשים רבות שראו את הסגנון כפוגעני.

עוד אמרה לבני: "לא התפקדתי מעולם למפלגת העבודה, לא רציתי להיות חלק ממנה, לא יכולתי. המצע של התנועה, היא המצע של קדימה. יש לי השקפת עולם ואני אומרת אותה בקול במשך שנים".

לבני נשאלה על אמירתו של גבאי "רק אכלתי חרא ממנה", והשיבה כי "מעולם לא הסתכלתי לגבאי בצלחת ולא יודעת מה הוא אכל, אני קיימתי את התחייבותיי. לתומי חשבתי שהדבר העיקרי בשותפות הוא להביא יותר ישראלים שיתמכו. מלחמות בגלל אגו, זה הדבר האחרון שאנו זקוקים לו".