יו"ר העבודה גבאי מינה את שלי יחימוביץ' לראשת האופוזיציה

יחימוביץ' הייתה מועמדת אפשרית לתפקיד כבר בקיץ האחרון אחרי היבחרו של יו"ר האופוזיציה הקודם יצחק הרצוג ליו"ר הסוכנות, אולם לבני טענה אז בפני גבאי כי ההסכם בין התנועה למפלגת העבודה מחייב אותו לתת לה את התפקיד, בהתאם להסדר הרוטציה שהיה קיים

ח"כ שלי יחימוביץ' / צילום: רויטרס
ח"כ שלי יחימוביץ' / צילום: רויטרס

יו"ר העבודה, אבי גבאי, מינה הערב (ג') את ח"כ שלי יחימוביץ' לתפקיד יו"ר האופוזיציה. יחימוביץ' הייתה מועמדת אפשרית לתפקיד כבר בקיץ האחרון אחרי היבחרו של יו"ר האופוזיציה הקודם יצחק הרצוג ליו"ר הסוכנות, אולם ח"כ ציפי לבני טענה אז בפני גבאי כי ההסכם בין התנועה למפלגת העבודה מחייב אותו לתת לה את התפקיד, בהתאם להסדר הרוטציה שהיה קיים.

בסביבתו של גבאי הדגישו במהלך היום הסוער שעבר על מפלגות העבודה והתנועה, כי לבני איימה על גבאי אל מול מצלמות בשידור חי לפני כמה חודשים שאם לא תקבל את תפקיד יו"ר האופוזיציה, היא תפרק את שיתוף-הפעולה בין המפלגות. הם השוו את דבריה אז למהלך שעשה היום גבאי, להודיע ללבני בשידור חי שהיא מודחת.

כעת, משלים גבאי את המהלך שאולי צריך היה לעשותו מראש, בחודש אוגוסט, וממנה את מי שהייתה נאמנה לו עוד מימי הפריימריז על ראשות המפלגה, חברת הכנסץ הותיקה שלי יחימוביץ'. בהודעה על כך מסר גבאי: "אני גאה בשלי, חברת כנסת מצוינת שמובילה מאבקים נחושים בכנסת ומחוצה לה. שלי היא דוגמה לשליחת ציבור המחויבת לשינוי. היא מילאה בעבר בנחישות ועל הצד הטוב ביותר את תפקיד יו"ר האופוזיציה. אנחנו ערוכים לבחירות ולניצחון". 

עם עזיבת לבני, גם יו"ר הסיעה יואל חסון פרש. מפלגת העבודה הודיעה היום כי ח"כ איציק שמולי ימלא את התפקיד הזה, על אף שבשלב זה אין חקיקה ועבודת ועדות מעתה ועד אחרי מערכת הבחירות.