ביו ויו חתמה על הסכם הפצה בסין בהיקף של 70 מיליון שקל - והמניה מזנקת ב-30%

החברה, המפתחת מערכות אוטומציה לבדיקות מעבדה, תשווק לפי ההסכם שנחתם מוצר לגילוי מוקדם של סרטן הריאה, תוך שימוש במערכות שלה • המניה זינקה בעשרות אחוזים

אלן שוויבל, מנכ"ל חברת ביו ויו / צילום: איל יצהר
אלן שוויבל, מנכ"ל חברת ביו ויו / צילום: איל יצהר

חברת ביו ויו, המפתחת מערכות אוטומציה לבדיקות מעבדה, דיווחה היום על חתימת הסכם לשיתוף פעולה מהותי בסין, לשיווק מוצר גילוי מוקדם של סרטן הריאה, תוך שימוש במערכות האוטומציה של החברה. בעקבות ההודעה עלתה בצהריים מניית ביו ויו  ב-30%, והחברה נסחרת לפי שווי של 44 מיליון שקל.

על פי ההסכם, צפויה החברה הסינית להזמין מערכות מביו ויו בהיקף של לפחות 70 מיליון שקל על פני חמש שנים, ולא - תאבד את זיכיון ההפצה. החברה הסינית היא Livzon Cynvenio Diagnostics Ltd, שותפות של קבוצת Livzon Pharmaceutical, הנסחרת בבורסות שנזן והונג קונג לפי שווי של כ-1.6 מיליארד דולר, עם חברת Cynvenio האמריקאית.

Livzon Cynvenio פיתחה בדיקה מסוג "ביופסיה נוזלית" - כלומר, איתור של תאים סרטניים שנשרו מהגידול אל תוך מחזור הדם. זוהי בדיקת דם שעשויה לאבחן סרטן, במקום הביופסיה, או כבדיקה מקדימה כדי לבחור איזה מטופל לשלוח לביופסיה, שהינה תהליך פולשני.

בהתאם להסכם ההפצה, תפעל Livzon Cynvenio לשיווק ומכירה של מערכות ההדמיה של ביו ויו בסין, כרכיב מרכזי בפענוח בדיקת הביופסיה הנוזלית, ותהיה לה בלעדיות לשיווק בדיקה המשלבת את המערכות של ביו ויו עם ביופסיה נוזלית לתחום סרטן הריאה בשטחי סין, הונג קונג, מקאו וטייוואן.

פלטפורמת הביופסיה הנוזלית של Livzon Cynvenio כבר אושרה לשיווק על-ידי ה-CFDA (הרגולטור הסיני למוצרים רפואיים) וה-CE. הבדיקה כבר נמצאת בשימוש בסין, ולאחרונה עברה ניסוי שבו נמצאה בעלת שיעורי דיוק וסגוליות של מעל 90%.

ביו ויו רשמה במחצית הראשונה של 2018 הכנסות של 11.9 מיליון שקל, גידול של 9% לעומת התקופה המקבילה. היא הפסידה 1.2 מיליון שקל על הכנסות אלה.

ד"ר אלן שוויבל, מנכ"ל ביו ויו, אמר כי "ליכולות הליבה של ביו ויו בהדמיה ובתוכנה פוטנציאל לעודד את השוק לאמץ טכנולוגיות חדישות, כגון הביופסיה הנוזלית מבוססת התאים. ככל שתעשיית הביוטק מתרכזת במענה מדויק יותר למטופלים, ביו ויו ממוצבת היטב למנף את המומחיות שלנו, ולספק דיוק מרבי הן ברמת התאים והן ברמה המולקולרית. אנו שמחים לחבור ל-Livzon Cynvenio על מנת לסייע להחדרת הבדיקה לגילוי מוקדם של סרטן הריאה לשוק הסיני, כמו גם לפיתוח בדיקות חדשות לאבחון, ניטור וטיפול. שיתוף פעולה מוצלח זה עקבי עם גישתה של ביו ויו לחבור לגופים מובילים בעולם בתחום בדיקות הביופסיה הנוזלית מבוססת התאים, על מנת לקדם את השימוש ב-CTC לתחום הקליני".