לקראת הדוחות הכספיים: מה ניתן לצפות מהדוח של אפל?

אפל תפרסם את דוחותיה הלילה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט • ככל הנראה תרחיב על הסיבות לתוצאות המאכזבות של האייפונים בסין • עוד צפויים הסבר על כללי החשבונאות החדשים של חטיבת השירותים של ענקית הטק ומה ההשפעה של תוכנית החלפת הסוללות במכשירי החברה

מנכ"ל אפל טים קוק/ Shannon Stapleton , צילום: רויטרס
מנכ"ל אפל טים קוק/ Shannon Stapleton , צילום: רויטרס

אפל  תהיה הראשונה מענקיות הטק (פייסבוק, אמזון, גוגל, מיקרוסופט) לדווח ותעשה זאת הלילה, אחרי שעות המסחר בארה"ב. מנכ"ל אפל טים קוק כבר פרסם בתחילת החודש מכתב דרמטי למשקיעים, בו הזהיר מפני אכזבה צפויה - והצהיר כי בפעם הראשונה מזה 15 שנה, אפל מפספסת את תחזית ההכנסות שצפתה לרבעון זה. עם זאת עדיין קיימים מספר תחומים בהם משקיעים ירצו לשמוע עדכונים מהחברה.

ראשית, סין ושווקים מתפתחים נוספים: במכתב שפרסם קוק, אפל תיקנה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הראשון של שנת הכספים 2019 מ-93-89 מיליארד דולר ל-84 מיליארד דולר. אפל הסבירה כי הירידה נובעת ממכירות חלשות של מכשירי האייפון, אותן ייחסה בעיקר להאטה בסין, למלחמת הסחר בין סין לארה"ב, ולמצב המקרו-כלכלי במספר מדינות מפותחות. כיוון שכך, המשקיעים יצפו לשמוע מהנהלת החברה פרטים נוספים על האתגרים בשווקים המתפתחים, כיצד החברה צופה שישפיעו עליה בהמשך, וכיצד היא נערכת להתאושש מהם ולפצות עליהם.

המשקיעים צפויים לבחון גם את תחום השירותים, אותו אפל הציגה במכתב ככזה שהגיע לרווחי שיא, כדי להמתיק את הבשורה על מכירות האייפונים החלשות. לפי דיווח של וול סטריט ג'ורנל, אפל לא הייתה שקופה לחלוטין כשהציגה את נתוני החטיבה במכתב, מה שהוביל לבלבול בקרב אנליסטים. החברה ציינה כי החטיבה צפויה להכניס 10.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון, אך לא הזכירה כי החישוב נעשה לפי כללי חשבונאות חדשים עליהם הודיעה בדוחות הקודמים. סביב הנושא עדיין קיימת אי ודאות, ולכן המשקיעים מתקשים להבין את ההשפעה המלאה של שינוי כללי החשבונאות על ההכנסות מהחטיבה.

בפעם הראשונה אפל גם תדווח על שולי הרווח של חטיבת השירותים. לעומת זאת, לראשונה אפל תפסיק לדווח על מספר יחידות האייפונים שהיא מוכרת, ובמקום זאת תאחד לכדי נתון אחד את מספר היחידות הנמכרות מהאייפונים, האייפדים ומחשבי המק.

משקיעים עשויים לבקש פרטים נוספים על ההתקדמות של אפל בתחום הרכב האוטונומי, בעקבות דיווחים על צמצום החטיבה, ועל נושא תוכנית החלפת הסוללות המוזלת, שעלתה גם היא במכתב של קוק. במשך תקופה ארוכה החברה איפשרה ללקוחות לרכוש סוללות במחיר מוזל של 29 דולר, לאחר שהודתה שהיא מאטה מכשירים ישנים בכוונה, וכעת משקיעים מודאגים שייתכן שהצעד הביא לקוחות לקנות פחות מכשירים חדשים.

בשורה התחתונה, אנליסטים צופים שהחברה תדווח על רווח של 4.17 דולר למניה, לעומת ציפייה ל-4.66 דולר למניה לפני שפורסם מכתב האזהרה; ברבעון המקביל בשנה שעברה אפל רשמה רווח של 3.89 דולר למניה. אנליסטים צופים גם הכנסות של 84 מיליארד דולר לרבעון, כמו ציפיית החברה במכתב, ושבתחזית החברה לרבעון הבא ההכנסות יעמדו על 59.3 מיליארד דולר - ירידה מהכנסותיה ברבעון המקביל בשנה שעברה, שעמדו על 61.1 מיליארד דולר.