בזק עותרת לבג"ץ בניסיון נוסף להציל את נכס המס מעסקת yes

החברה הודיעה היום על הגשת עתירה לבג"ץ נגד משרד התקשורת בשל סירובו לבטל את ההפרדה המבנית

אחרי שנסוגה מהתוכנית לאחד את החברות-הבנות שלה תחת שותפות מוגבלת עקב הבעת אי-שביעות-רצון של משרד התקשורת מהמהלך, קבוצת בזק  מנסה מהלך חדש, וזאת על-מנת להציל את נכס המס בהיקף של 1.2 מיליארד שקל כתוצאה מקיזוז הפסדי חברת yes.

בזק הודיעה היום (ה') לבורסה כי במקום להקים שותפות מוגבלת אחת בין 3 החברות בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes, היא מבקשת ממשרד התקשורת שינוי מבני-תאגידי, לפיו מלוא פעילותה ונכסיה של כל אחת מהחברות-הבנות יועברו לשותפות מוגבלת בבעלותה המלאה של החברה (החברה כשותף מוגבל וחברה נפרדת ושונה בכל שותפות בבעלותה המלאה של החברה כשותף כללי). 

כאמור, מטרת המהלך היא להתמודד בראש ובראשונה עם ההכרח לנסות ולהציל את נכס המס הנובע מההפסדים הצבורים של yes, שכרגע לא ניתנים לקיזוז, וזאת בשל העובדה שמשרד התקשורת לא מאשר לחברה את ביטול ההפרדה המבנית בינה לבין החברות-הבנות. הביטול הוא תנאי של רשות המסים לקיזוז. היות שמשרד התקשורת מסרב לבטל את ההפרדה המבנית, החברה מנסה את מודל השותפות המוגבלת כדי להציל את הכסף.

בנוסף, ועל-מנת שלא תידרש להפחית את הנכס - שעליו, אגב, שילמה לרשות המסים 480 מיליון שקל (במסגרת עסקת בזק-yes) - היא חייבת להוכיח לרואי החשבון שלה שהיא עושה כל שביכולתה על-מנת להציל את הנכס ושיש סיכוי לקבלו, אחרת בלית-ברירה הם ייאלצו להפחיתו בדוחות. 

כפי שכבר פורסם ב"גלובס", בזק הודיעה היום כי הגישה עתירה לבג"ץ נגד משרד התקשורת בשל סירובו לבטל את ההפרדה המבנית. גם זה חלק מהמהלך של ניסיון להציל את נכס המס.