כחלון: "היום הקבלנים רודפים אחרי הקונים ולא להפך"

שר האוצר משה כחלון התייחס בוועידת המרכז לשלטון מקומי גם לבחירות הקרבות: "כדי לקדם את הדברים שאני נאבק עליהם, הייתי צריך להקים מפלגה, לקבל מנדטים ולקדם אותם באופן עצמאי. מה שמניע דברים הוא כוח פוליטי"

משה כחלון / צילום: שלומי יוסף
משה כחלון / צילום: שלומי יוסף

"קל להגיד שתוכנית מחיר למשתכן נכשלה, אבל זה לא נכון", כך אמר הבוקר (ד') שר האוצר משה כחלון (כולנו) בוועידת המרכז לשלטון מקומי 2019 שמתקיימת במתחם אקספו בתל אביב. "מחיר למשתכן סיפק עשרות אלפי יחידות דיור. זוג צעיר כיום לא צריך לחכות, המבחר יותר גדול, ההיצעים יותר גדולים. פעם על כל דירה היו עשר קונים, עכשיו הקבלנים רודפים אחרי הקונים ולא להפך". כחלון התייחס גם לבעית התחבורה שמהווה חסם להגדלת היצע הדיור ברשויות רבות, ומעוררת התנגדות מצד תושבים וראשי רשויות: "כשנכנסתי לתפקיד לא ידעתי שהמשבר הבא יהיה משבר התחבורה. היום אנחנו יודעים והדבר מקבל ביטוי גם בעשייה - החל מהתחבורה החדשה בצפון, ועד לתכנון למטרו שאת תחילת העבדות כבר חנכנו לאחרונה בראשון לציון, בהשקעה שצפויה להגיע ל-150 מיליארד שקל".

כחלון התייחס גם לבחירות הקרבות לממשלה, שעל פי הסקרים סיעת כולנו, נאלצת להיאבק על כל קול: "כדי לקדם את הדברים שאני נאבק עליהם, הייתי צריך להקים מפלגה, לקבל מנדטים ולקדם אותם באופן עצמאי. מה שמניע דברים הוא כוח פוליטי". בהקשר זה ציין יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס, "הלוואי ומשה יחזור לליכוד, זה הבית הפוליטי שלו. הוא תמיד ייצג שם את הנושא החברתי, מה שהוא מייצג זה מה שהיה פעם הליכוד הקלאסי". ביבס הוסיף כי "אני מעריך שחלק לא מבוטל מהאנשים שנמצאים מעל 10 שנים ברשויות המקומיות, יהיו בשנים הקרובות בהנהגת המדינה".