ביהמ"ש אישר: מניות אפריקה נכסים יימכרו לידי קבוצה בראשות ביג ומגה אור

השופט איתן אורנשטיין אישר היום את מכירת מניות השליטה (50.94%) באפריקה נכסים ב-1.25 מיליארד שקל • אפריקה ישראל ציינה כי מכירת המניות תייצר לה הפסד מוערך של כ-500 מיליון שקל

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט
השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, אישר היום (א') את מכירת מניות השליטה (50.94%) בחברת הנדל"ן אפריקה נכסים  לידי קבוצת המשקיעים בראשות החברות ביג  ומגה אור . בעקבות האישור צפויה העסקה לצאת לפועל היום או מחר, באמצעות חברת החיתום פועלים אי.בי.אי שמרכזת את ההצעה.

מדובר במניות המשועבדות לטובת מחזיקי איגרות החוב מסדרות כ"ו-כ"ז של חברת אפריקה ישראל , ושמכירתן מבוצעת במסגרת בקשה למימוש השיעבוד. לדברי הנשיא אורנשטיין, הוא החליט לאשר את העסקה בשל זכותם של מחזיקי האג"ח לממש את השיעבוד, בהיעדר התנגדויות ובשל עמדת הכנ"ר שגם היא תמכה בביצוע העסקה.

לפני כשבועיים החליטו מחזיקי האג"ח מסדרות כ"ו-כ"ז ברוב של כ-99% למכור את המניות המשועבדות לקבוצת המשקיעים תמורת סכום של 1.248 מיליארד שקל, המשקף מחיר של 86 שקל לכל מניה של אפריקה נכסים. הצעה זו הועדפה על פני הסדר חוב כולל ומשופר לאפריקה ישראל כולה, שהציע המשקיע מוטי בן משה.

את קבוצת המשקיעים מובילות כאמור שתי חברות נדל"ן מניב ציבוריות - ביג שבשליטת יהודה ורוני נפתלי; ומגה אור שבשליטת צחי נחמיאס. במסגרת העסקה תרכוש כל אחת מהן 13% ממניות אפריקה נכסים בתמורה ל-386.5 מיליון שקל. שאר המניות (24.94%) הנרכשות יתחלקו בין שלוש חברות ביטוח (כלל, הראל והפניקס), שלושה בתי השקעות (מיטב דש, פסגות ומור) ושתי קרנות גידור (כלירמרק ונוקד).

"לא יודע אם נמנה דירקטורים"

חי גאליס, המשנה למנכ"ל ביג, דיבר היום עם "גלובס" בעקבות אישור העסקה. לשאלה מה התוכניות של ביג לגבי אפריקה נכסים ביום שלאחר העסקה, השיב גאליס כי "אין לנו שום תוכניות כרגע, ואני לא מעוניין להתייחס לזה. אנחנו מרוצים שהעסקה אושרה, וממחר נסתכל על זה אחרת. יש פה חברה קיימת עם פלטפורמה טובה של נכסים והנהלה, ואנחנו בסך-הכול חלק מקבוצה שמבצעת את המהלך הזה. אנחנו לא בעלי שליטה ולא המנהלים שלה".

כמה דירקטורים יהיו לכם באפריקה נכסים?

"לא יודע אם בכלל. לא מתייחס לזה כרגע. אנחנו בעיקר יודעים שיש לחברה הזאת פלטפורמה טובה מאוד. גם בלעדינו היא חברה טובה, עם הנהלה טובה ואנשים טובים, עם ידע ועם פורטפוליו נכסים חזק ומבוזר, שכולל נדל"ן מסחרי, משרדים ופרויקטים בביצוע".

אבל הרי אתם לא באים ומוציאים קרוב ל-400 מיליון שקל מהכיס מבלי להכין שיעורי בית, נכון?

"ברור שיש לנו את המחשבות, שלנו אבל אנחנו לא מעוניינים ולא יכולים להתייחס לתוכניות שיש לנו בשלב הנוכחי. יש פה פלטפורמה מצוינת, ועם בעלים מלמעלה שהם לא חברה שהיא חדלת פירעון, לחברה הזאת יש יותר סיכוי להמשיך ולצמוח כמו שהיא יכולה".

 תהיה לרכישה הזאת השפעה כל שהיא על דוחות הרבעון הראשון?

"לא".