המסחר בבורסה לניירות ערך נפתח בסימן יום האישה

וגם: ד"ר הדר רון מונתה לדירקטוריון טוגדר פארמה

יום האשה בבורסה /  צילום: גיא אסייג
יום האשה בבורסה / צילום: גיא אסייג

שבוע ויום המסחר נפתחו הבוקר בסימן יום האישה הבינלאומי שיחול ביום שישי הקרוב, ובלחיצה משותפת של בכירות מהתחום הפיננסי. כך, השתתפה הבורסה ביוזמה בינלאומית, עם יותר מ-60 בורסות ברחבי העולם, שפתחו את המסחר בדרך דומה, ואף הייתה הראשונה לעשות זאת. במשתתפות היו אירית איזקסון, יו"ר הבנק הבינלאומי; סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובניין הפורשת; לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית דיסקונט, ולבנה שיפמן, יו"ר מוניציפל (דקסיה) בנק לצד בכירות בבורסה לניירות ערך. אורחת נוספת שהצטרפה, היא הקומיקאית עדי אשכנזי המובילה את הקמפיין שיזמה הבורסה - "הפחד לא משתלם", שמבקש לעודד את הציבור שלא לפחד, ולהעמיק את המעורבות בשוק ההון.

אשר טופילסקי הזכירה כי "בתעשיית הבנקאות נשים פרצו דרך. הראשונה הייתה גליה מאור, מנכ"לית בנק לאומי לשעבר, כאשר כיום מכהנות מנכ"ליות בבנקים המובילים וכמובן אירית איזקסון המכהנת כיו"ר הבנק הבינלאומי. עלינו ללמוד ולהבין איך נכון לפרוץ גם בתעשיות נוספות". איתן הוסיפה כי "בתחום הפיננסים מכהנות ארבע מנכ"ליות בנקים ורגולטוריות כמו מפקחת על הבנקים, יו"ר רשות ני"ע וממונה על ההגבלים העסקיים. עד לאחרונה כיהנו גם הממונה על שוק ההון ונגידת בנק ישראל, וכולן מוכשרות". שיפמן אמרה כי נותר לקוות שנראה גידול משמעותי בייצוג הנשי גם בסקטורים נוספים". לדברים הצטרפה גם אשכנזי שהעירה כי מה שחסר זו חקיקה שתאפשר לנשים לצאת לעבוד בעיקר בתחילת האימהות - הוצאות מטפלת, חופשת לידה לגבר וכל מה שיאפשר להן להמשיך במסלול". איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה, אמר "לצערי, אם מסתכלים על החברות הציבוריות ממדד ת"א 125, רק עשר נשים מכהנות בתפקיד יו"ר או מנכ"ל". 

עוד נכחו: אלה אלקלעי, יו"ר שדולת הנשים וסמנכ"ל פיתוח עסקי באי.בי.אי, חנה פרי-זן, יו"ר פעילים; אמנון נויבך, יו"ר הבורסה; אורלי גרינפלד, סמנכ"לית בכירה ומנהלת מחלקת הסליקה בבורסה; חני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית; מירב לשם סמנכ"לית בכירה והיועצת המשפטית בבורסה לניירות ערך.

אבי אורטל/  צילום: שלומי יוסף
 אבי אורטל/ צילום: שלומי יוסף

ד"ר הדר רון מונתה לדירקטוריון טוגדר פארמה

חברת הקנאביס טוגדר, אשר מקימה בימים אלה חוות קנאביס באשקלון, הודיעה על מינויה של ד"ר הדר רון לדירקטוריון החברה. לאחר גל מינויים של בכירים מתחומי הביטחון והפיננסים, נראה כי חברות הקנאביס החלו לגייס גם גורמים מתחומי המדע ופיתוח התרופות, אם כי למשרות פחות בכירות.

רון היא שותפה מייסדת ומנכ"ל קרן הון הסיכון IHCV, המנהלת כ-200 מיליון דולר המושקעים בתחומי מדעי החיים. בין היתר עשתה IHCV אקזיטים בחברות אופטונול, וונטור, סינרון, גמידה ומזור.

רון אמרה היום כי: "אני שמחה להצטרף לדירקטוריון טוגדר, אשר מראה התקדמות משמעותית בשנה האחרונה בהקמת מתקנים וחוות גידול בארץ ובחו"ל, ובחתימה על הסכמים עסקיים ושיתופי פעולה בתחומי המחקר והפיתוח של מוצרי קנאביס רפואי, עם גופים ישראליים וברחבי העולם. בכוונתי לתרום מניסיוני לטובת מיצוב החברה כמובילה בפיתוח הטיפול הרפואי באמצעות קנאביס.

ד"ר הדר רון/ צילום: עינת לברון
 ד"ר הדר רון/ צילום: עינת לברון

"בשנים האחרונות נוספות עוד ועוד הוכחות מדעיות לתועלות התרפויטיות של הקנאביס הרפואי עבור מגוון מחלות, בהן סרטן, אפילפסיה, כאב, אוטיזם, דיכאון, פוסט טראומה ומחלות עור. בכוונתי לקדם בחברה את פעילות המחקר והפיתוח לטובת הבאה לשוק של מוצרי קנאביס חדשניים שיוכלו לסייע רבות למטופלים".

יוחנן דנינו, יו"ר טוגדר, אמר כי: "אני שמח על הצטרפותה של ד"ר רון לדירקטוריון החברה, ובטוח כי ניסיונה המעמיק בתחומי הרפואה, הניהול והמשפט - אשר נצבר במסגרת שורת תפקידים בכירים שמילאה בענפים שונים במגזר העסקי, ובהם תחומי הפיננסים, ביטוח, משפט ובריאות - יסייע לנו בהרחבה והגדלת פעילותנו העסקית".