גם תחת מבנה הבעלות החדש: נויבך יישאר בתפקיד יו"ר הבורסה שלוש שנים נוספות

ביום חמישי האחרון הוארכה כהונתו של אמנון נויבך כיו"ר הבורסה בתל אביב לכהונה נוספת של שלוש שנים • האסיפה הכללית של הבורסה אישרה גם כדירקטורים בלתי תלויים את מומלצי ועדת האיתור: מירב בן כנען הלר, נעמי זנדהאוז, יצחק חלמיש ויואב שלוש

אמנון נויבך, יו"ר בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
אמנון נויבך, יו"ר בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

צמרת הנהלת הבורסה בתל אביב שומרת על יציבות גם תחת הבעלים החדשים, שאינם חברי הבורסה המקומיים. ל"גלובס" נודע כי ביום חמישי האחרון הוארכה כהונתו של אמנון נויבך כיו"ר הבורסה, לכהונה נוספת של שלוש שנים.

האסיפה הכללית של הבורסה התכנסה ביום חמישי האחרון, ובמסגרת זו אישרה למנות לדירקטוריון החברה כדירקטורים בלתי תלויים את מומלצי ועדת האיתור: מירב בן כנען הלר, נעמי זנדהאוז, יצחק חלמיש ויואב שלוש. חברי דירקטוריון אלה הומלצו על ידי ועדת האיתור שהוקמה מכוח חוק ניירות ערך ושחבריה הם השופטת דניה קרת מאיר, פרופ' אהוד קמר ויו"ר דירקטוריון הבורסה נויבך.

כאמור, במסגרת האסיפה האמורה אושרה לנויבך לתקופת כהונה נוספת כדירקטור בבורסה, וזאת מתוך כוונה כי בהמשך תובא הצעה לדירקטוריון הבורסה למנותו כיו"ר הדירקטוריון. הוא מונה לתפקיד יו"ר הבורסה במהלך המחצית הראשונה של 2014, כאשר בתחילת 2017 הוא עבר למשרה חלקית, של 40% משרה ביומיים בשבוע בלבד, תוך שהפך ליו"ר לא פעיל. ככל הידוע נויבך ימשיך לעבוד בהיקף משרה זה גם בכהונה הבאה.

בימים אלה מוביל נויבך את הבורסה לצד המנכ"ל הדומיננטי שלה, איתי בן זאב, כשהשניים סימנו בשנה שעברה "וי" גדול על השלמת תוכניתם לשינוי מבנה הבעלות בבורסה, שהפכה מגוף שאינו למטרות רווח ושבבעלות חברי הבורסה ,לחברה "רגילה" שבבעלות קרנות השקעה זרות, בראשות קרן מניקיי האוסטרלית-אמריקאית.

עם זאת, בתחום יחסי העבודה הבורסה נמצאת בימים אלה בצל סכסוך חדש בין ההנהלה בראשות בן זאב לבין ועד העובדים, שדורש לקבל תגמול והבטחות לאי פיטורים עבור הסכמתו להנפקת הבורסה. עם זאת, בן זאב והבורד בראשות נויבך, משדרים על אותו גל, שלפיו העובדים כבר קיבלו את התגמול עבור הסכמתם להליך כולו כשקיבלו 6% ממניות הבורסה.