דיבידנד של 85 מיליון שקל הקפיץ את מניית קרדן ישראל ב-38%

מדובר על חלוקה מהותית בהיקף של כ-22% מההון העצמי של חברת ההחזקות • המניה נסחרת במחיר המשקף לחברה שווי של 297 מיליון שקל • מרבית הדיבידנד ימומן ממכירת החברה הבת קרדן טכנולוגיות, שהושלמה בחודש שעבר בתמורה ל-58.4 מיליון שקל במזומן

איתן רכטר, מנכ"ל קרדן ישראל / צלם תמר מצפי
איתן רכטר, מנכ"ל קרדן ישראל / צלם תמר מצפי

מניית חברת ההחזקות קרדן ישראל  זינקה ביום חמישי האחרון ב-38% למחיר המשקף לחברה שווי של 297 מיליון שקל, אחרי שהחברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 85 מיליון שקל. מדובר על חלוקה מהותית לחברה בהיקף של כ-22% מההון העצמי שלה, נכון לסוף ספטמבר.

קרדן ישראל היא חברת החזקות נקייה מחובות, מאז מכרה לפני כשנה וחצי את החזקתה (46.1%) בחברת יבוא והשכרת הרכב, יוניברסל מוטורס (UMI), לידי משפחת עיני. בחודש שעבר השלימה קרדן ישראל גם את מכירת החברה הבת, קרדן טכנולוגיות, בתמורה ל-58.4 מיליון שקל במזומן, ומכירה זו היא שתממן את מרבית הדיבידנד הנוכחי.

מניית קרדן
 מניית קרדן

פעילותה של קרדן טכנולוגיות כוללת החזקות בחברות שונות מתחומי הטכנולוגיה, ובהן 8.34% ממניות חברת קלאודיפיי; 8.68% ממניות חברת גיגהספייסס; החזקות משותפות בקרן אביב 2; וכן 67.3% ממניות יוניסל, שמחזיקה ב-48.75% מאפליקציית תשלומי החניה פנגו.

לאחר המכירה נותרה קרדן ישראל עם תחום פעילות עיקרי אחד, שכולל את החזקתה ב-59.8% ממניות חברת קרדן נדל"ן, שנסחרת בבורסה לפי שווי של 355 מיליון שקל. היום הקובע לחלוקת הדיבידנד נקבע להיום (א'), כך שהחל ממחר תיסחר החברה לפי שווי של כ-210 מיליון שקל - שמשקף את שווי החזקתה במניות החברה הבת קרדן נדל"ן.

קרדן ישראל היא אמנם חברה ציבורית, אבל כ-84% ממניותיה מוחזקים בידי חמשת בעלי השליטה בה: אבי שנור (27.5%), יוסף גרינפלד (18.9%), גיל דויטש (13.8%), רוני בירם (13.8%) ואיתן רכטר. עם זאת, מניותיו של גרינפלד שועבדו במסגרת הסדר החוב הפרטי שלו לטובת חמישה נושים ובראשם משפחת עיני, כך שכספי הדיבידנד שיקבל ישמשו לפירעון חלק מהחוב.

את קרדן ישראל מובילים רכטר וגריפלד, שמחזיקים בתפקידי המנכ"ל והיו"ר, בהתאמה. שנור ובירם משמשים בה כדירקטורים, בעוד דויטש מכהן כדירקטור בחברה הבת, קרדן נדל"ן. לקרדן ישראל היו בסוף ספטמבר 2018 מזומנים בהיקף של 60 מיליון שקל, וההון העצמי שלה הסתכם ב-393 מיליון שקל. את תשעת החודשים הראשונים של 2018 סיימה החברה ברווח נקי של 14 מיליון שקל, לאחר שהרוויחה 47 מיליון שקל ב-2017 כולה.