נעילה מעורבת בוול סטריט: הדאו ג'ונס עלה מעט, S&P 500 והנאסד"ק ירדו מעט

ויאקום עלתה כמעט 4%, בואינג הוסיפה מעל 2% • מניות השבבים בארה"ב ירדו עד 2.6% • שוקי אירופה ננעלו במגמה שלילית, הפוטסי ירד 0.42% • באסיה המדדים רשמו ירידות חדות בהמשך לירידות שנרשמו בשישי בוול סטריט לאחר היפוך עקום התשואות בארה"ב

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

22:00

נעילה מעורבת בשוקי וול סטריט, הדאו  עלה מעט מעל האפס, בעוד S&P 500  והנאסד"ק  ירדו מעט מתחת לאפס.

ויאקום  סיימה את היום עם עליות של כמעט 4%.

בואינג  עלתה 2.2%.

קטרפילר  הוסיפה לערכה עוד 1.2%.

מיקרון  ואנבידיה  איבדו מערכן כ-2%.

20:00

שוקי אירופה ננעלו בירידות שערים קלו בהובלת מדד הפוטסי  שהשיל 0.42%.

מדדי וול סטריט חזרו לירידות שערים, הדאו ג'ונס  משיל 0.25%, הנאסד"ק  יורד 0.55% ו-S&P 500  מאבד 0.4% מערכו.

ויאקום  ממשיכה לעלות, מעל 5% בשעה זו.

מניות השבבים מיקרון טכנולוג'י  ואנבידיה  יורדות 3%, גם AMD  ומיקרוצ'יפ טכנולוג'י  יורדות מעל 2%.

על אף השקת השירותים החדשים, מניית אפל  יורד כ-2% בשעה זו.

17:15

המסחר בוול סטריט עבר לעליות קלות. כך, הדאו-ג'ונס  , ה-S&P 500  והנאסד"ק  עברו לטריטוריה חיובית.

זאת לאחר דאגות המשקיעים מפני התחזית לכלכלה העולמית ולאחר שאתמול פורסמו ממצאי החקירה בנוגע להאם מאמצי רוסיה להתערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב נעשו בשיתוף פעולה עם אזרחים אמריקאים, ובפרט עם דמויות המקורבות לנשיא טראמפ. במסמך של 4 עמודים שנכתב על ידי התובע הכללי, וויליאם בר, נכתב כי "החקירה שנערכה ע"י רוברט מולר מצאה כי לא דונלד טראמפ ולא עוזריו שיתפו פעולה או סייעו בהתערבות הרוסים בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016". 

בנוגע לאפשרות כי טראמפ חיבל בהליכי החקירה, המסמך לא מספק תשובה חד משמעית, "בזמן שהדוח הזה לא מצביע על כך שהנשיא ביצע פשע", נכתב, "זה גם לא מזכה אותו לחלוטין".

16:00

המדדים המובילים בוול סטריט עברו למגמה שלילית, כך הדאו ג'ונס  יורד 0.35%, הנאסד"ק  מאבד מערכו 0.65% ו-S&P 500  יורד 0.4%.

מניית ויאקום  עולה 5.2% בשעה זו.

בואינג  עולה 1.1%.

אנבידיה  יורדת 2.3%.

טסלה  מאבדת מערכה 2.5%.

אפל  יורדת 1.6%.

15:40

פתיחה חיובית בוול סטריט, הדאו ג'ונס עולה כ-0.14%, הנאסד"ק נותר מאוזן ו-S&P 500 גם עולה קלות.

מניית תאגיד המדיה ויאקום  מזנקת מעל 7% בפתיחה.

המסחר באירופה עבר למגמה שלילית בשעה זו.

12:40

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו ביציבות לאחר פתיחה שלילית. המדדים המובילים נסחרים ללא שינוי מהותי. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים קלות.

בורסות אסיה ננעלו בירידות חדות בצל הסנטימנט השלילי בשווקים שנרשם ברקע להיפוך עקום התשואות של האג"ח בארה"ב. מדד הניקיי היפני צנח ב-3%, שנחאי איבדה כ-2% וכך גם הבורסה בהונג קונג.

10:15

המדדים המובילים בבורסות אירופה נפתחו בטריטוריה האדומה, בהמשך לירידות שנרשמו הבוקר באסיה. מדד הדאקס יורד 0.15% בפתיחה, הקאק יורד 0.46%, והפוטסי מאבד 0.5%.

הסנטימנט השלילי בשווקים נרשם על רקע היפוך עקום התשואות בשוק האג"ח האמריקאי ביום שישי האחרון, במהלך נדיר שלא נראה בשוק האג"ח מאז שנת 2007 ומעלה את הסבירות מפני מיתון שבפתח.

באסיה, הניקיי צנח 3%, הבורסה בשנחאי יורדת כ-2% וכך גם הבורסה בהונג קונג. 

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות בפתיחה.

08:00

המדדים באסיה נסחרים תחת לחץ בצל הסנטימנט השלילי שנרשם בבורסות וול סטריט ביום שישי האחרון, על רקע החששות מפני האטה עולמית. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים באסיה מאותתים על המשך הירידות עם פתיחת שבוע המסחר, ומאבדים עד 0.85%.

מדד הניקיי היפני צונח ב-3%, מניית סופטבנק צונחת בכ-5% בבורסת טוקיו, סמסונג יורדת 2.3%. הבורסה בהונג קונג יורדת ב-1.7%, והבורסה בסינגפור מאבדת 1.3%.

הטריגר לירידות בשווקים נרשם בסוף השבוע האחרון, כאשר לראשונה מאז שנת 2007 עקום התשואות בין האג"ח לשלושה חודשים לזה של 10 שנים בארה"ב התהפך, מה שמהווה אינדיקציה לקראת מיתון אפשרי.

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר (ב') במגמה שלילית, ברקע נתונים כלכליים מאכזבים מאירופה ורמזים על מיתון פוטנציאלי בארה"ב. מדד ניקיי  רושם את הירידה העיקרית הבוקר, וצולל ביותר מ-3%. 

מדד שנחאי  יורד בכ-1.2%, מדד הונג קונג הנג סנג יורד בכ-1.8%, מדד קוספי  יורד כ-1.8% ומדד S&P/ASX 200  האוסטרלי יורד כ-1%.  

מחיר הנפט  יורד הבוקר ב-0.75%, ומחיר חבית נע סביב 58.60 דולר אמריקאי. 

"החקירה שנערכה ע"י רוברט מולר מצאה כי לא דונלד טראמפ ולא עוזריו שיתפו פעולה או סייעו בהתערבות הרוסים בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016". כך דווח הערב (א') בפרסום ממצאי החקירה במסמך של 4 עמודים שנכתב על ידי התובע הכללי, וויליאם בר. בנוגע לאפשרות כי טראמפ חיבל בהליכי החקירה, המסמך לא מספק תשובה חד משמעית, "בזמן שהדוח הזה לא מצביע על כך שהנשיא ביצע פשע", נכתב, "זה גם לא מזכה אותו לחלוטין".

המסחר בוול סטריט ננעל ביום ו' בירידות שערים חדות על רקע נתוני מדד הייצור, שצנח לשיא שלילי של 21 חודשים, והגירעון התקציבי שהגישה הממשלה האמריקאית שעמד על 234 מיליארד דולר, הגבוה בכל הזמנים. הגירעון התקציבי של ממשלת ארה"ב לחודש פברואר היה 234 מיליארד דולר, מדובר בעלייה של 39% מהתקופה הדומה בשנה שעברה. מדד הנאסד"ק  נפל 2.35%, S&P 500  איבד מערכו 1.75% והדאו ג'ונס  ירד 1.6%.

השווקים באירופה ננעלו ביום (ו') בירידות של עד 2% בהובלת הקאק  והפוטסי . חששות מפני האטה משמעותית בצמיחה ואף מיתון הניעו את המשקיעים כשברקע התפרסמו נתוני מאקרו מדאיגים בגרמניה וצרפת.